Ιστορίες επιτυχίας για 30αρηδες

Petite Perle 300×250

Δυο νέοι επιχειρηματίες από το Γάζι  έκαναν το χόμπι τους επάγγελμα

Της Κορίνας Καφετζοπούλου

Ο Μανώλης Διαλεκτάκης και  Γιώργος Νικηφόρος  έχουν πολλά  κοινά μεταξύ τους.

Ο  ένας ο ένας πλέκει με τα καλάμια και ο άλλος ανακατεύεται με τις συνταγές με βάση την  τσικουδιά.

Αν αναρωτιέστε για το ποια είναι τα κοινά τους σημεία, πέρα από ότι είναι Γαζανοί και νέοι, αρκεί να σας πούμε ότι βρήκαν επαγγελματικό διέξοδο κάνοντας  το χόμπι τους επάγγελμα.

Κι όχι μόνο αυτό, κατάφεραν να καινοτομήσουν να κατοχυρώσουν τις ιδέες τους και να βγουν στα ανοικτά, με προϊόντα μοναδικά με  ονοματεπώνυμο.

Μάθε τέχνη κι άστηνε   

Που να φανταζόταν ο κ. Γρηγόρης Διαλεκτάκης, ότι όταν μάθαινε την πανάρχαια τέχνη της καλοθοπλεκτικής από πρόσφυγες στα πέντε του χρόνια, δεκαετίες μετά, θα τη μεταλαμπάδευε στα παιδιά του, για να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη επιχείρηση.

Ο  Γρηγόρης Διαλεκτάκης έμαθε στην τέχνη της καλαθοπλεκτικής από πρόσφυγες πέντε χρονών. Αυτή η τέχνη, άνοιξε φτερά στην οικογένεια την κρίσιμη ώρα.

Δίπλα του, έμαθε ο 32χρονος Μανώλης κι όταν είδε ότι από την ηχοληψία δεν έχει επαγγελματικό μέλλον, ενώ είχε κλείσει κι η οικογενειακή επιχείρηση  λόγω κρίσης, αποφάσισε να πάρει την τύχη στα χέρια του.

Αποφάσισαν να ασχοληθούν, με την τέχνη που είχε μάθει ο πατέρας τους, στα προσφυγικά σπίτια στο "Κομμένο Μπετένι", αλλά επαγγελματικά και σε άλλο επίπεδο.

Ξεκίνησαν  να φτιάχνουν τα πρώτα καλάθια και τις πρώτες νταμιτζάνες. Νιώθοντας ότι το ρεύμα αλλάζει και η κοινωνία στρέφεται στο παραδοσιακό, αλλά και στο οικολογικό, με ρίσκο ακολούθησαν τη διαδικασία για την πιστοποίησή τους, δημιουργώντας στην εταιρεία  boukaraki.

Τα προϊόντα διαθέτουν πιστοποίηση από το Επιμελητήριο ως γνήσια κρητικά χειροποίητα προϊόντα (cretan hands), ενώ είναι και από τις ελάχιστες της Ελλάδας, που συνεχίζουν επαγγελματικά την τέχνη της καλαθοπλεκτικής, την οποία έχουν εξελίξει.

Η καινοτομία είναι ότι στα πολλά προϊόντα τους, ντύνουν με καλάμι μπουκάλια από 200 ml, τα οποία λειτουργούν ως φυσικός θερμός.

Αν ένα μπουκάλι με νερό μπει στο ψυγείο και παγώσει η ψύξη διατηρείται ακόμα και για έξι ώρες, εκτός ψυγείου.

 
Ο Μανώλης Διαλεκτάκης, αντιμετώπισε την κρίση και την ανεργία με κάτι που αγαπάει. Στα 32 με την φρεσκάδα της νιότης και την εμπειρία του πατέρα του, επαναφέρουν στην αγορά ένα "παλιό" πρoιόν που έχει πλέον την δική του , εμπορική αξία.

Η πρώτη ύλη είναι καλάμι σπαρτό το οποίο έρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα. Όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλες πρώτες ύλες, όπως φύλλα μπανάνας, φύκια κ.ά.

Επίσης μπορούν να υλοποιηθούν και σχέδια που έχει ο πελάτης  φανταστεί, αρκεί να υπάρχει η τεχνική  δυνατότητα.

«Με την τέχνη που μας έμαθε ο πατέρας μας μικρός, καταφέραμε να στήσουμε εκ νέου την οικογενειακή μας επιχείρηση.  Με γνώσεις που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά, προσπαθούμε να διατηρήσουμε την παράδοση του τόπου μας. Όλα μας τα προϊόντα είναι χειροποίητα με πρώτης ποιότητας υλικά. Με πολυετή πείρα και μια μεγάλη γκάμα προϊόντων μπορούμε να καλύψουμε της ανάγκες ενός νοικοκυριού αλλά και ενός επαγγελματία. Το κυριότερο όλων είναι ότι κάνουμε που αγαπάμε», είπε μιλώντας στη "Φωνή του Μαλεβιζίου", ο Μανώλης Διαλεκτάκης.

Σήκωσε Μπαϊράκι με τη ρακή σε είκοσι γεύσεις


Ο 34χρονος Γιώργος Νικηφόρος, αποφάσισε να σηκώσει μπαϊράκι και το έκανε και ετικέτα, παρασκευάζοντας αλκοολούχα ποτά με χαμηλά ποσοστά αλκοόλης, με βάση τη ρακί η οποία κυκλοφορεί σε είκοσι γεύσεις!

Ο 34χρονος Γιώργος Νικηφόρος, ήταν λογιστής στο επάγγελμα και το ασκούσε κανονικά επί εννέα συναπτά έτη.

Παράλληλα, του άρεσε να πειραματίζεται με τις γεύσεις των ποτών. Το 2009 στην καρδιά της κρίσης, ένιωσε την ανασφάλεια που ένιωσαν όλοι οι Έλληνες.

Αποφάσισε λοιπόν να σηκώσει μπαϊράκι και το έκανε και ετικέτα. Από το 2009 -2015 έψαχνε τρόπο να κάνει την τσικουδιά…. αλλιώς και να την προωθήσει στο εμπόριο με δική του "φυσιογνωμία και γεύση".

Με την επιμονή του, δεν κατάφερε μόνο αυτό.

Πέτυχε να κάνει τη ρακή ποτό και να έχει και το μονοπώλιο για μερικά χρόνια.

Τέλος του 2016, ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, πιστοποίησε την επιχείρηση By Raki flavor, για την μοναδικότητα και την καινοτομία της στην αγορά της Ελλάδος, λαμβάνοντας Πιστοποιητικό Υποδείγματος Χρησιμότητας (ΠΥΧ).

Το ΠΥΧ παρέχει στον κάτοχό του, το αποκλειστικό δικαίωμα να εκμεταλλευτεί την προστατευόμενη εφεύρεση στην Ελλάδα, για όσο χρόνο είναι σε ισχύ.

Πρόκειται για δικαίωμα μονοπωλιακής εκμετάλλευσης της εφεύρεσης, με ισχύ 7 χρόνων.

Η παρούσα εφεύρεση αναφέρεται σε δύο προϊόντα και τον τρόπο παρασκευής τους. Τα προϊόντα είναι αλκοολούχα ποτά με χαμηλά ποσοστά αλκοόλης 4 % – 7% και 21% – 28%. Τα προϊόντα ορίζονται ως ποτά ή και ηδύποτα. Η βάση -απόσταγμα που χρησιμοποιείται είναι από απόσταγμα σταφυλιών (ρακή – τσικουδιά ή τσίπουρο). Τα προϊόντα αυτά περιέχουν είκοσι διαφορετικές γεύσεις, από σοκολάτα μέχρι τριαντάφυλλο.

Αυτή τη στιγμή, ο Γιώργος Νικηφόρος από το Γάζι, κατάφερε να έχει τσικουδιά με γεύση λεμόνι, από τις λεμονιές του σπιτιού του, με γεύση καρπούζι, από τη Μεσαρά, με γεύση μπανάνα από την Άρβη και τα Μάλια.

Άλλες γεύσεις είναι: κεράσι, κανέλα, ρακόμελο, τριαντάφυλλο, ροδάκινο, περγαμόντο, μύρτιλο, μέντα, μαστίχα, ρόδι, μανταρίνι κ.α  

«Αυτό που με ικανοποιεί είναι ότι έκανα το χόμπι μου επάγγελμα, και δημιούργησα εκ του μηδενός κάτι δικό μου.

Οι γνώσεις που είχα με βοήθησαν για την έναρξη της επιχειρηματικής μου δραστηριότητας. Όμως τίποτα δεν έγινε εύκολα και αβασάνιστα. Προσπαθούσα έξι χρόνια για να φτάσω στο τελικό αποτέλεσμα, μόνο όσον αφορά στις συνταγές!», είπε μιλώντας στη "Φωνή του Μαλεβιζίου", ο Γιώργος Νικηφόρος.

*Τους δυο επιχειρηματίες από το Γάζι τους συναντήσαμε στην 19η Έκθεση Γυναικείας Επιχειρηματικότητας που φιλοξενείται στην πλατεία Ελευθερίας.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ