Και ξανά προς την δόξα τραβά!!!

Του Μανώλη Μετζάκη*

Αναμενόμενη αλλά όχι σε αυτό τον βαθμό η αύξηση των βάσεων στην ομάδα προσανατολισμού των σχολών Οικονομίας και Πληροφορικής. Η συνεχιζόμενη αύξηση των μαθητών στην ομάδα αυτή και τα θέματα να είναι σε γενικές γραμμές πιο εύκολα από πέρυσι οδήγησαν στην αύξηση αυτή η οποία θα ήταν πολύ μεγαλύτερη αν δεν δεν υπήρχαν τα νέα τμήματα και η αύξηση των θέσεων!

Η ομάδα αυτή των σχολών Οικονομίας και Πληροφορικής, η οποία θυμίζει την παλιά 4η δέσμη, αρχίζει σιγά σιγά να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών της Γ Λυκείου. Με τον ρυθμό αυτό στα αμέσως επόμενα χρόνια θα δούμε τις βάσεις των σχολών αυτών στα επίπεδα εκείνα της εποχής των δεσμών! Σχολές με βάση τα 12500 με 13500 μόρια θα ξαναφτάσουν στα 18500 με 19000 μόρια!!!

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Επειδή οι μαθητές αγάπησαν ξαφνικά την οικονομία και την πληροφορική; Όχι βέβαια!!! Ο λόγος είναι ότι τα μαθήματα της ομάδας αυτής θεωρούνται ευκολότερα από αυτά των άλλων ομάδων προσανατολισμού. Αν εξαιρέσουμε την έκθεση που είναι κοινό μάθημα σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού και τα κοινό με την θετική κατεύθυνση και δύσκολο μάθημα των μαθηματικών τα άλλα δύο μάθήματα θεωρούνται, όχι ότι στην πραγματικότητα είναι, ευκολότερα από αυτά της φυσικής και της χημείας.

Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε μαθητές δύο ταχυτήτων! Αυτούς που πραγματικά θέλουν να σπουδάσουν αυτό που η κατεύθυνση αυτή πρεσβεύει και αυτούς που την προτιμούν για να γλυτώσουν τα "δύσκολα" μαθήματα.

Ας δούμε όμως τι έγινε και στις άλλες ομάδες προσανατολισμού.

Σε αυτή των θεωρητικών σπουδών η μείωση ήταν η αναμενόμενη με μικρές εκπλήξεις όπως αυτές των νέων σχολών ψυχολογίας των Ιωαννίνων και της Φλώρινας που κρατήθηκαν κοντά στα επίπεδα των "παλιών" αντίστοιχων τμημάτων και την μεγάλη πτώση των φιλοσοφικών και φιλολογικών τμημάτων που σε πολλές περιπτώσεις η πτώση των βάσεων τους πλησίασε τα 3000 και πλέον μόρια!

Τις μεγαλύτερες όμως πιέσεις δέχτηκαν οι σχολές της θετικής κατεύθυνσης όπου οι βάσεις τους σημείωσαν σημαντικές απώλειες.
Η πτώση ήταν μεγάλη και σε πολλές σχολές της Περιφέρειας ξεπέρασε τα 3000 μόρια. Ιδιαίτερες πιέσεις δέχτηκαν οι φυσικομαθηματικές σχολές σε όλη την επικράτεια.
Οι σχολές υγείας είχαν πτώση λόγω της δύσκολης φυσικής και χημείας κάτι που ήταν αναμενόμενο και σε φυσιολογικά πλαίσια όμως.

Αν όμως δούμε στατιστικά στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις θα οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι κάτι δεν πάει καλά!

Το 1/3 των σχολών έπεσε κάτω από τα 10000 μόρια, το 1/4 των μαθητών έγραψαν κάτω από το 10 και μόνο το 23% των υποψηφίων κατάφερε να περάσει στην 1η του επιλογή!

Είναι πάντως αδιανόητο να υπάρχουν σχολές με βάση εισαγωγής τα 4000!!!

Η πλήρης απαξίωση της Α και Β λυκείου οδήγησε σε αυτή την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα αφού οι μαθητές μην έχοντας κανένα ενδιαφέρον και κίνητρο "κρέμασαν" τις τσάντες τους και περιορίστηκαν σε πολλές περιπτώσεις στην φυσική και μόνο παρουσία τους στο σχολείο.

Είναι κάτι που πρέπει να δει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας και να λάβει αποφάσεις που θα βοηθήσουν την παιδεία να βγει από το τέλμα των τελευταίων χρόνων.

*Ο Μανώλης Μετζάκης είναι Διευθυντής του φροντιστηρίου ΚΥΚΛΟΣ στο Γάζι

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ