Τα Μαθηματικά μοντέλα για την πορεία του κορονοϊού και οι πανελλαδικές εξετάσεις

Τελευταία Ενημέρωση:

Με βάση τις επιδημιολογικές μελέτες τις Κίνας και συγκρίνοντας τις με τα σημερινά δεδομένα κάθε χώρας οι ειδικοί επιστήμονες μέσα από μαθηματικά μοντέλα μπορούν να συσχετίσουν τα δεδομένα και να πουν με μία σχετική βεβαιότητα τι θα συμβεί στην χώρα τους παίρνοντας πάντα υπ’ όψιν τι περιορισμούς και σε ποια χρονική στιγμή έθεσε σε ισχύ η κυβέρνηση κάθε χώρας.

Στην χώρα μας που έχει πολύ καταξιωμένους επιστήμονες σε όλους τους τομείς αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση η ομάδα των λοιμοξιολόγων, με επικεφαλής τον αγαπητό σε όλους τους Έλληνες καθηγητή κ. Σωτήρη Τσιόρδα, έδρασε πολύ γρήγορα προτείνοντας μέτρα που η κυβέρνηση υιοθέτησε αμέσως και έθεσε σε ισχύ, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα η Ελλάδα να είναι στις 3 καλύτερες χώρες στην Ευρώπη, όσο αφορά την εξάπλωση του ιού και σε θέση χαμηλότερη της 40ης σε παγκόσμιο επίπεδο με την Αμερική την Κίνα, το Ιράν, την Ιταλία και την Ισπανία να είναι στις πρώτες θέσεις!

Η Ελλάδα άρχισε την λήψη μέτρων πολύ νωρίς συνεχίζοντας στις 10 Μαρτίου με το κλείσιμο όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, λίγες μέρες μετά με το κλείσιμο όλων των ειδών εστίασης και αργότερα με το κλείσιμο των καταστημάτων και την απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Αυτό, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα, είχε επιτυχία στον περιορισμό του ιού η οποία ευχόμαστε όλοι να συνεχιστεί!

Βέβαια, η καλή πορεία της χώρας μας όσον αφορά τον αριθμό των κρουσμάτων δεν πρέπει καθόλου να μας εφησυχάζει, καθώς, εάν δεν προσέξουμε όλοι, δεν είναι απίθανο να δούμε την καμπύλη να αλλάζει αυξητικά, και να δούμε τελικά μπροστά μας καταστάσεις άλλων χωρών! Φυσικά και δεν πρέπει να πανικοβαλλόμαστε, αλλά να ακούμε τους ειδικούς και να προσέχουμε τις κινήσεις μας!

Τα μαθηματικά μοντέλα μπορεί να καταρριφτούν αν αλλάξει κάτι στα δεδομένα! Δεν είναι απόλυτο ότι θα γίνουν έτσι τα πράγματα! Μια συνιστώσα να αλλάξει το μοντέλο καταρρίπτεται!

Με βάση τα παραπάνω, αλλά και άλλους παράγοντες που έχουν σχέση, τα μαθηματικά μοντέλα δείχνουν ότι η κορύφωση της κρίσης για την χώρα μας υπολογίζεται λίγο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα!

Εκεί λοιπόν υπολογίζεται το πικ της επιδημίας στην χώρα μας, εκεί δηλαδή που θα γυρίσει η καμπύλη και θα αρχίσουν τα κρούσματα να μειώνονται μέρα με την μέρα!

Για να φτάσουν όμως τα κρούσματα στον αριθμό από όπου ξεκίνησαν θα χρειαστούν ακόμα πολλές μέρες που τα μαθηματικά μοντέλα τις υπολογίζουν περίπου στα μέσα Μαΐου.

Εκεί θα αρχίζουν να αίρονται οι περιορισμοί και να επανέρχεται η ζωή σε μια σχετική κανονικότητα με αργούς ρυθμούς βέβαια!

Αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο που τα μαθηματικά μοντέλα δίνουν και εκεί υπολογίζεται και το άνοιγμα των σχολείων!

Με 8-9 εβδομάδες χαμένες, τα μαθήματα θα εντατικοποιηθούν με 30λεπτες διδακτικές ώρες, θα γίνουν μαθήματα τα Σάββατα και με μία μικρή μείωση της ύλης οι πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνουν στα τέλη Ιουνίου έως τα μέσα Ιουλίου.

Τα αποτελέσματα θα βγουν στα τέλη Ιουλίου, τα μηχανογραφικά θα γίνουν αρχές Αυγούστου και τα αποτελέσματα θα βγουν κανονικά στο τέλος Αυγούστου όπως κάθε χρόνο!

Ακριβώς, αλλά για διαφορετικούς λόγους, το ίδιο έγινε και το 1999!

Μία μετάθεση των πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο θα ήταν καταστροφικό κυρίως για την ψυχολογία των μαθητών, θα τους κούραζε και θα τους έβγαζε εκτός προγράμματος και στόχου!

Το σενάριο αυτό βέβαια δεν αποκλείεται από τη λίστα της κυβέρνησης, αν κ η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως δηλώνει πως θα προσπαθήσει με κάθε δυνατό τρόπο οι πανελλήνιες να πλησιάσουν όσο γίνεται περισσότερο την αρχική ημερομηνία. Έτσι αφήνει λίγες πιθανότητες για μεταφορά των εξετάσεων τον Σεπτέμβρη.

Παρόλο που τα μαθήματα γίνονται διαδικτυακά  οι μαθητές δείχνουν να έχουν ήδη  κουραστεί και βαρεθεί. Δεν είναι εύκολο σε αυτές τις ηλικίες να είναι κλεισμένοι μέσα μακριά από τις παρέες τους και την καθημερινότητα τους! Οι περισσότεροι μαθητές έχουν να βγουν 3 εβδομάδες από το σπίτι τους! Πολλοί έχουν αλλάξει τα ωράρια τους, κοιμούνται την μέρα και μένουν ξύπνιοι την νύχτα! Διαβάζουν, βλέπουν τηλεόραση, μιλάνε με τους φίλους και πάλι από την αρχή!

Εδώ, με την υποστήριξη των καθηγητών αλλά και των οικογενειών τους δεν πρέπει να φύγουν εκτός του στόχου τους και να παραιτηθούν. Πρέπει να συνεχίσουν το διάβασμα όπως το έκαναν και πριν τον ¨εγκλεισμό¨ τους στο σπίτι! Ας το δουν σαν μια ευκαιρία να τελειοποιήσουν το διάβασμα και εν τέλει τις γνώσεις τους!

Αυτές τις μέρες για τους μαθητές της Γ λυκείου γίνονται, για πρώτη φορά διαδικτυακά, οι αιτήσεις για την συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις. Κάθε μαθητής πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες και να κατεβάσει, να συμπληρώσει και να στείλει στο σχολείο του την αίτηση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Χωρίς την αίτηση αυτή οι μαθητές δεν θα μπορέσουν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις για αυτό καλό θα είναι με ένα τηλέφωνο στο σχολείο ή με την ζήτηση ενός επιβεβαιωτικού ηλεκτρονικού μηνύματος να σιγουρευτούν ότι η αίτηση τους παραλήφθηκε από το σχολείο τους.

Με αυτή την διαδικασία πλησιάζουμε τον στόχο μας που είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις κάνοντας όλοι μας την ευχή αυτός ο εφιάλτης να τελειώσει σύντομα και να επιτρέψει σε όλο τον κόσμο να γυρίσει στην κανονικότητα που ήξερε και βίωνε μέχρι μερικές εβδομάδες πριν! 

Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να συνεχίσουμε να Μένουμε Σπίτι!

Μετζάκης Μανώλης

Καθηγητής Μαθηματικών

Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου ΚΥΚΛΟΣ στο Γάζι

Related Articles

Το fonimaleviziou.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στην επίσκεψη σας. Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Πολιτική Απορρήτου Προσωπικών Δεδομένων Αποδέχομαι Περισσότερα...