Ανακοίνωση του Συλλόγου Φοιτητών ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης

Petite Perle 300×250

«Να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την τελική εξέταση, να μη χαθεί κανένα εξάμηνο, η εξεταστική να πραγματοποιηθεί κανονικά και να παρθούν όλα τα μέτρα προστασίας και υγιεινής σε όλους τους χώρους, να δοθεί δωρεάν σε όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες και εργαζόμενους/ες ατομικό υγειονομικό υλικό, διεξαγωγή δωρεάν τεστ σε όλους τους/τις φοιτητές/τριες» ζητά με απόφασή του ο Σύλλογος Φοιτητών ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Η κατάσταση που επικρατεί τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, είναι για την πλειοψηφία δυσβάσταχτη. Η υγειονομική κρίση σε συνδυασμό με τις μνημονιακές πολιτικές που επιτάσσεει τόσα χρόνια η ΕΕ (περικοπές στη δημόσια υγεία, λιτότητα, ανεργία) και τις νεοφιλελεύεθρες πολιτικές του σήμερα (ανεπαρκή μέτρα προστασίας στους εργαζόμενους, άρνηση ενίσχυσης του ΕΣΥ, αδιαφορία για πρόσφυγες, άστεγους, κρατούμενους), έχουν γονατίσει λαό και νεολαία. Η κυβέρνηση προσπαθώντας να επαναφέρει την κανονικότητα, με απώτερο στόχο τη μικρότερη δυνατή απώλεια κέρδους απο το κεφάλαιο και την εργοδοσία, αρνείται να κλείσει τα εργοστάσια και τις βιομηχανίες όπου συσσωρεύονται χιλιάδες εργάτες, γεγονός που αποτελεί υγειονομική βόμβα. Ταυτόχρονα, επαναφέρει επιπόλαια οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες για κάποιο καιρό είχαν παγώσει χώρις να καλύπτει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για εργαζόμενους και πολίτες (δωρεάν παροχή μασκών, γαντιών, αντισηπτικών, διαγνωστικών τέστ κ.λπ.).

Στο Τμήμα των Ηλεκτρολόγων στο Πολυτεχνείο Κρήτης, είδαμε τον ιδιαίτερα βεβαρυμένο ακαδημαϊκό μας φόρτο να μη μειώνεται ούτε στο ελάχιστο, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία σε εμάς και τις οικογένειές μας. Οι χιλιάδες απωλήσεις, οι μειώσεις μισθών η εκδίωξη των εστιακών φοιτητών από τα σπίτια τους και οι ανεπάρκειες που δημιουργιούργησε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (διεξαγωγή εργαστηρίων, ελλειψη φυσικής επαφής με εργαστηριακό προσωπικό κ.λπ.) φαίνεται να μη συγκίνησαν καθόλου τους καθηγητές και την κοσμητεία της σχολής. Πολλοί από εμάς δεν είχαμε πρόσβαση ούτε σε υπολογιστή καθώς μεταβήκαμε στον τόπο κατοικίας μας για λόγους υγείας, ενώ άλλοι που δεν διαθέτουμε τα τεχνικά μέσα, δεν έχουμε πρόσβαση στο μηχανογραφικό λόγω καραντίνας. Για όλους εμάς δεν υπήρξε καμία μέριμνα από τη σχολή…

Αντίστοιχα ανεύθυνη είναι η στάση του Υπουργείου Παιδείας στο κομμμάτι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπου δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο ώστε να διεξαχθεί ομαλά η εξεταστική του εαρινού εξαμήνου με βάση τη συγκεκριμένη δύσκολη συγκυρία. Η διεξαγωγή μιας εξεταστικής, στο Πολυτεχνείο Κρήτης, όπως όλες οι προηγούμενες δεν αποτελεί, σε καμία περίπτωση, λύση. Η σχόλη είναι επιτακτικό να μεριμνήσει για την υγεία των φοιτητών και των εργαζομένων (εργαζόμενοι στη λέσχη και στα κυλικεία, καθαρίστριες κ.λπ.) παρέχοντας δωρεάν σε όλους μάσκες, γάντια και αντισυπτικά. Επίσης, είναι αναγκαία η δωρεάν διεξαγωγή τεστ για τον κορωνοϊό ώστε να αποφευγθεί η διασπορά του ιού. Όσον αφορά τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων του τρέχοντος εξαμήνου, πρέπει να λειφθεί υπόψην η αποσυμφώρηση του ιδρύματος και η υγεία των φοιτητών. Με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθημάτων του τμήματος έχει υποχρεωτικά project και εργαστήρια, ήρθε η ώρα τα απαιτητικά project να σταματήσουν απλά να μας δίνουν την άδεια να συμμετέχουμε στην τελική εξέταση (αν δεν έχεις βαθμό >= 5 , δεν δείνεις καν τελική) και να αποτελέσουν τον βασικό τρόπο με τον οποίο εξεταζόμαστε, ώντας απαλλακτικά. Απαραίτητη προυπόθεση για να γίνει αυτό είναι να μην επιβαρυνθούμε με νέα project αλλά αυτά που είχαμε όλο το εξάμηνο να είναι απαλλακτικά και να δωθεί παράταση στις προθεσμίες υποβολής των εργασιών ώστε όσοι δεν είχαν τα μέσα να δουλέψουν τόσο καιρό, να εργαστούν στο μηχανογραφικό, όταν ανοίξει.

Κάποια από τα μαθήματα που μπορεί να ακολουθηθεί η παραπάνω τακτική είναι τα εξής:

  • Δομημένος Προγραμματισμός (3 project)
  • Προχωρημμένη Λογική Σχεδίαση (5 εργαστηριακές ασκήσεις)
  • Δομές Δεδομένων και Αρχείων (3 project)
  • Οργάνωση Υπολογιστών (2 project)
  • Βάσεις Δεδομένων (2 project)
  • Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας (4 project)
  • Θεωρία Υπολογισμού (1 project, ασκήσεις)
  • Στατιστική Μοντελοποίηση και Ανάγνωση Προτύπων
  • Αρχές Κατανεμημένων Συστημάτων Λογισμικού
  • Τεχνητή Νοημοσύνη
  • Ηλεκτρολογικό Σχέδιο και Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις (1 project)
  • Εισαγωγή στα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας
  • Όσα άλλα μαθήματα κρίνεται αναγκαίο από τους εγγεγραμένους φοιτητές

Στα μαθήματα αυτά ο φόρτος εργασίας είναι πολύ μεγάλος και τα project αυτά έπρεπε να είναι ούτως ή άλλως απαλλακτικά, πόσο μάλλον στην παρούσα συγκηρία. Εξεταστική με βάση τα project και τα εργαστήρια, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και προφορικές εξετάσεις αποσυμφωρίζουν τις αίθουσες, μειώνουν τον χρόνο επαφής με τρίτους και διαδοχικά μειώνουν τις πιθανότητες εξάπλωσης του ιού.

Τέλος, όσον αφορά τα τηλε-εργαστήρια διεκδηκούμε να μην ισχύσει καμία συνθήκη υποχρεωτικής παρακολούθησης καθώς όσοι φοιτητές δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές με κακή σύνδεση στο internet κ.λπ. θα αποκλειστούν από την τελική εξέταση.

Να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την τελική εξέταση.

Απαιτούμε:

• Να μη χαθεί κανένα εξάμηνο, η εξεταστική να πραγματοποιηθεί κανονικά.

• Να παρθούν όλα τα μέτρα προστασίας και υγιεινής σε όλους τους χώρους, να δοθεί δωρεάν σε όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες και εργαζόμενους/ες ατομικό υγειονομικό υλικό, διεξαγωγή δωρεάν τεστ σε όλους τους/τις φοιτητές/τριες.

• Καμία σκέψη για εξ αποστάσεως εξεταστική. Καμία σκέψη για μονιμοποίηση/αξιοποίηση της πρακτικής των εξ αποστάσεως μαθημάτων. Η διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία δεν υποκαθίσταται από τα τηλεμαθήματα.

• Να προσαρμοστεί/μειωθεί η ύλη των μαθημάτων.

• Να καταργηθεί το όριο δήλωσης μαθημάτων, οι αλυσίδες και τα προαπαιτούμενα, επαναφορά εμβόλιμης εξεταστικής σε όλες τις σχολές από το 10ο εξάμηνο.

• Να υπάρξει κατ' εξαίρεση δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων εξέτασης για φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

• Άμεσο κρατικό κονδύλι για την κάλυψη των ενοικίων όλων των φοιτητών/τριών μέχρι να ανοίξουν κανονικά οι σχολές.

• Άμεσο κρατικό κονδύλι για την κάλυψη της μεταφοράς των φοιτητών/τριών στα Χανιά.

• Εξασφάλιση πως κάθε φοιτητής/τρια θα έχει πρόσβαση στα διαδικτυακά μαθήματα, άμεσο κρατικό κονδύλι για χορήγηση laptop, internet.

• Ανάρτηση των διαλέξεων και των εργαστηρίων στο courses και βιντεοσκόπησή τους.

• Να δωθεί παράταση μέχρι το τέλος της εξεταστικής, στις προθεσμίες υποβολής των εργασιών.

• Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού από το κράτος για την κάλυψη αναγκών σε διδακτικό προσωπικό, φύλαξη, συντήρηση και καθαριότητα.

• Απόσυρση τώρα του νέου νομοσχεδίου για την εκπαίδευση».

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ