Ακυρώσεις λόγω της φόρμας PLF-Προβλήματα λόγω προχειρότητας

Petite Perle 300×250

Σωρεία ακυρώσεων στο πολυαναμενόμενο άνοιγμα του ελληνικού Τουρισμού, προκαλεί η θέσπιση την τελευταία στιγμή κυριολεκτικά, της υποχρεωτικής συμπλήρωσης της φόρμας Passenger Locator Form (PLF), από όλους τους επιβάτες διεθνών πτήσεων προς την Ελλάδα, τουλάχιστον 48 ώρες πριν την πτήση.

Οι επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και τουρίστες,βρίσκονται σε αδιέξοδο, από το γεγονός ότι ουσιαστικά η ιστοσελίδα που πρέπει να μπει ο τουρίστας και να συμπληρώσει τα απαιτούμενα στοιχεία, ουσιαστικά δεν λειτουργεί και οι ελάχιστοι που έφτασαν ως το τέλος, συμπληρώνοντας τον ταχυδρομικό κώδικα του ξενοδοχείου και τον κωδικό IATA, της πτήσης, δεν πήραν το πολυπόθητο qr code.

Οι επαγγελματίες τόνισαν πως δέχονται σωρεία ακυρώσεων ενώ υπάρχει και δυσφήμιση της χώρας στο εξωτερικό, καθώς μέχρι σήμερα που είναι προγραμματισμένες οι πρώτες πτήσεις δεν επαρκεί το χρονικό διάστημα για να υποβληθούν οι δηλώσεις.

Παράλληλα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες κυβερνητικές πηγές, άμεσα δίδεται σιωπηλή αναστολή του 48ωρου, για ένα διάστημα 7 ημερών, ενώ μπορεί να υπάρξουν και ανακοινώσεις εντός της ημέρας με αλλαγές, από την κυβέρνηση.

Στην κατεύθυνση αυτή εξετάζεται το ενδεχόμενο να ισχύσει παράλληλα η συμπλήρωση της φόρμας στο αεροπλάνο, για όσους δεν κατάφεραν ή δεν μπόρεσαν να συμπληρώσουν την φόρμα ηλεκτρονικά. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι σύντομα θα υπάρξει και μετάφραση και σε άλλες γλώσσες των φορμών και των κειμένων, γεννώντας εύλογα ερωτηματικά γιατί δεν είχε γίνει.

Με τον τρόπο αυτό, ένα πολύ σωστό μέτρο, που ανακοίνωσε και εφαρμόζει η Κύπρος από τις 3 Ιουνίου, δυσφημείται και μαζί και η Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), εν όψει της απελευθέρωσης των πτήσεων εξωτερικού προς τα αεροδρόμια της χώρας μας, ενημέρωσε το επιβατικό κοινό για την αεροπορική οδηγία (Notam), που εκδόθηκε το Σάββατο 27 Ιουνίου 2020 και ήδη ισχύει έως την Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020, και η οποία προβλέπει την υποχρεωτική συμπλήρωση της φόρμας Passenger Locator Form (PLF), από όλους τους επιβάτες διεθνών πτήσεων προς την Ελλάδα.

Ειδικότερα στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/#/ υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες.

Οι καταγγελίες

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις καταγγελίες:

  • Η ανακοίνωση έγινε το προηγούμενο Σάββατο, που οι tour operators ήταν κλειστοί και ουσιαστικά χθες προσπάθησαν να δουν τι σημαίνει η φόρμα αυτή και να ενημερώσουν τους πελάτες για το πως λειτουργεί και τι πρέπει να κάνουν. Οι επικοινωνίες λοιπόν με τους πελάτες ξεκίνησαν καθυστερημένα και αν και υπήρξαν εταιρίες που έστειλαν στους πελάτες τους τα απαραίτητα στοιχεία (Τ.Κ., IATA code, Περιφέρεια {γιατί Notio Aigaio ή Sterea Ellada, είναι ακατανόητα για τους πελάτες}), δεν κατάφεραν να πάρουν το qr code, όσοι έφτασαν στο τέλος
  • Πολλοί πελάτες πριν την ενημέρωση από τους tour operators, προχώρησαν σε ακυρώσεις
  • Τα γραφεία του ΕΟΤ διακίνησαν με mails τις φόρμες, αν και στο διαβιβαστικό ανέγραφαν ότι πρέπει να συμπληρωθούν ηλεκτρονικά
  • Υπήρξε πληροφόρηση για έλεγχο με τεστ όλων των επιβαινόντων σε κάθε πτήση, αφού δεν θα είχαν qr code, γεγονός που θα σήμαινε ουρές τεράστιες και τρομερή καθυστέρηση στα αεροδρόμια
  • Για το θέμα ενεργοποιήθηκε και το τμήμα Διαχείρισης κρίσεων, κορυφαίου γερμανικού tour operator, που επιχείρησε να μιλήσει με τους αρμοδίους
  • Πολλοί επαγγελματίες αναρωτιόνται για πιο λόγο γίνονται αυτοί οι λανθασμένοι χειρισμοί και διερωτώνται μήπως δεν ήθελαν την έναρξη της τουριστικής σαιζόν, για την οποία επένδυσαν πολλά χρήματα για να τονώσουν την ζήτηση

Πηγή money-tourism

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ