Η Α’ Λυκείου και η σημασία της τράπεζας θεμάτων

by litsa TSANTIRAKI

Τελευταία Ενημέρωση:

Η Τράπεζα Θεμάτων ήταν ένας θεσμός που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2013 – 2014 σε όλα τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια στην Α´ και Β´ τάξη.Η τράπεζα θεμάτων περιελάμβανεθέματα για όλα τα μαθήματα των τάξεων αυτών.

Σύμφωνα με τον θεσμό αυτό το 50% των θεμάτων στις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου θα προέκυπτέαπό την Τράπεζα Θεμάτων και το άλλο 50% από τον διδάσκοντα καθηγητή.

Την πρώτη χρονιά της εφαρμογής προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις αφού το 40% των μαθητών έμειναν μετεξεταστέοι για τον Σεπτέμβριο! Ένα νούμερο τεράστιο που άφηνε σχεδόν τους μισούς μαθητές να έχουν την υποχρέωση να υποβληθούν ξανά σε εξετάσεις για να περάσουν την τάξη!Αυτό συνέβη επειδή τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές ήταν απροετοίμαστοι  για κάτι τέτοιο και δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία.

Την επόμενη όμως χρονιά με τους μαθητές να εμφανίζονται πιο συνειδητοποιημένοι αλλά και πιο έμπειροι τα πράγματα αποδείχτηκαν πως ήταν πολύ καλύτερα!

   Είδαμε λοιπόν μαθητές που ενδιαφερόταν για όλα τα μαθήματα και όχι μόνο για τα 4 μαθήματα που στο μέλλον θα εξετάζονταν πανελλαδικά, με αποτέλεσμα να έχουμε πιο μορφωμένους, ολοκληρωμένους μαθησιακά και καταρτισμένους μαθητές!

Και ενώ το μέτρο της τράπεζας θεμάτων είχε αρχίσει να «στρώνει» για μαθητές και καθηγητές, το Μάρτιο του 2015 καταργήθηκε μαζί και με άλλες εξετάσεις μαθημάτων, με αποτέλεσμα στο εξής την «αγρανάπαυση» των μαθητών, που σταμάτησαν να διαβάζουν και να ασχολούνται με τα μαθήματα τους ενώαπλά στην πλειονότητα τους πήγαιναν στο σχολείο μόνο για την φυσική παρουσία και την αποφυγή των απουσιών.Έτσι ερχόταν στην Γ᾽ Λυκείου με τεράστια κενά προσπαθώντας να καλύψουν τις ελλείψεις των δύο χρόνων, κάτι που ήταν σχεδόν αδύνατο και κάτι το οποίο τελικά γυρνούσε «μπούμερανγκ» στους ίδιους τους μαθητές αφού κατακλύζονταν από άγχος και στρες για την κάλυψη εκείνων των κενών.

Εμείς όλοι, διεύθυνση και καθηγητές του φροντιστηρίου ΚΥΚΛΟΣ στο Γάζι, είδαμε την διαφορά των μαθητών που ξεκίνησαν τα μαθήματα στην Α´ Λυκείου σε σχέση με αυτούς που ξεκίνησαν στην Γ´ Λυκείου, η οποία ήταν τεράστια!

Όσον αφορά τους καθηγητές του ΚΥΚΛΟΥ, χειρίστηκαν την όλη διαδικασία με τη δέουσα ψυχραιμία και οργάνωση. Επεξεργάστηκαν τα θέματατης τράπεζας θεμάτωνστοχευμένα, έλυσαν το μεγαλύτερο μέρος τους και τα ανέλυσαν διεξοδικά στην τάξη. Οι καθηγητές μας έχοντας προετοιμαστεί για αυτό που θα συνέβαινε, την πιθανή αποτυχία των μαθητών, είχαν δομήσει σε όλα τα μαθήματα τα προγράμματά τους έτσι, ώστε η τελευταία εβδομάδα προ των εξετάσεων να είναι αφιερωμένη όχι μόνο για επανάληψη, αλλά και για τα αναμενόμενα προς δημοσίευση θέματα της τράπεζας. Έτσι, κατηγοριοποίησαν όλα τα θέματα, και τα δούλεψαν καταλλήλως στην τάξη.

Με όλη την εμπειρία που απέκτησαν τα χρόνια αυτά είναι έτοιμοι να ανταπεξέλθουν με τον καλύτερο τρόπο στην εκ νέου εφαρμογή του θεσμού αυτού της τράπεζας θεμάτων που από φέτος το Υπουργείο Παιδείας επαναφέρει για τους μαθητές της Α´ Λυκείου.

Ο σκοπός του Υπουργείου είναι να ενεργοποιήσει τους μαθητές από την Α´ Λυκείου και να τους κάνει να ασχοληθούν με όλα τα μαθήματα αποκτώντας έτσι μία σωστή γενική παιδεία αλλά και ολοκληρωμένεςβάσεις για τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν στην Γ᾽ Λυκείου για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ένας ακόμα σημαντικός λόγοςπου η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων λειτουργεί θετικά για τους μαθητές αφορά τους καθηγητές που καλούνται να καλύψουν όλη την διδακτέα ύλη έτσι ώστε να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες για τους μαθητές.

Επιπλέον, οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου θα προσμετρούνται σε ποσοστό 20% επί του τελικού βαθμούκαθώς επίσης και των μορίων για την εισαγωγή των μαθητών στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το μέτρο αυτό αποκλείει από την επιτυχία σε υψηλόβαθμες σχολές όλους αυτούς τους μαθητές που δεν θα ασχοληθούν από την αρχή σοβαρά με τα μαθήματα τους αφού το 80% της Γ᾽ Λυκείου (Δηλαδή 16.000 μόρια) δεν θα αρκεί για την εισαγωγή τους στις σχολές αυτές. Θα χρειαστούν και το άλλο 20% (Δηλαδή 4.000 μόρια) το οποίο θα προκύψει από τον Μέσο Όρο των τριών τάξεων του Λυκείου.Με αυτό τον τρόπο, της καθιέρωσης και πάλι της Τράπεζας Θεμάτων, αναμένουμε να δούμε μαθητές καταρτισμένους, με γνώσεις, με εμπειρία και έτοιμους να ανταποκριθούν σε κάθε θέμα που θα τους τεθεί στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τέλος, αντιλαμβανόμαστε ότι η επαναθεσμοθέτηση της Τράπεζας θεμάτων ίσως δυσαρεστεί ορισμένους από τους νεαρούς μας μαθητές, καθώς θα πρέπει να κουραστούν περισσότερο. Όμως θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι με τον τρόπο αυτό θα ισχυροποιήσουν τις γνώσεις τους και θα μπορέσουν να σταθούν αργότερα στην κοινωνία πατώντας στις πιο γερές βάσεις που θα χτίσουν. Όπως έλεγαν και οι σοφοί πρόγονοί μας  «τάἀγαθάκόποιςκτῶνται».

Μετζάκης Μανώλης

Διευθυντής Φροντιστηρίου ΚΥΚΛΟΣ στο Γάζι

Για οποιαδήποτε απορία ή πληροφορία μπορείτε να απευθύνεστε στο email: info@frontistiriokyklos.edu.gr ή στο τηλέφωνο 2810821883

Related Articles

Το fonimaleviziou.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στην επίσκεψη σας. Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Πολιτική Απορρήτου Προσωπικών Δεδομένων Αποδέχομαι Περισσότερα...