Η Ελλάδα στην ένταξη του προγράμματος "Ευρωκορβέτα" με πρωτότυπο πλοίο

Petite Perle 300×250

 Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας (EDA) ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως τα κράτη, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα EPC, γνωστό και σαν «Ευρωκορβέτα», στοχεύουν να έχουν έτοιμο το πρωτότυπο πλοίο του εγχειρήματος το 2026 ή το 2027.

Ελληνοτουρκικά: Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας αναμένεται να συνδράμει στην επιτυχία του προγράμματος αποδεχόμενος αίτημα της Ιταλίας, η οποία παίρνει μέρος εκτελώντας χρέη συντονιστή.

Το έργο του θα είναι να βοηθήσει στην εξέλιξη της Ευρωκορβέτας, στηρίζοντας με την εμπειρία του τη διαμόρφωση του κοινού πλαισίου και τον προσδιορισμό των προδιαγραφών και των απαιτήσεων που συνάδουν με τη φιλοσοφία του έργου.

Το πρόγραμμα EPC είναι ενταγμένο στη Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία (PESCO) και ξεκίνησε από την Ιταλία και τη Γαλλία στις 12 Νοεμβρίου 2019, στοχεύοντας στην ανάπτυξη ενός πρωτότυπου πλοίου-πλατφόρμας. Αυτό θα έχει σπονδυλωτή σχεδίαση και δυνατότητα ευέλικτης ενσωμάτωσης αισθητήρων και οπλικών συστημάτων, ώστε να προσαρμόζεται σε ευρύ φάσμα καθηκόντων και αποστολών. Σύμφωνα με τον EDA, κάποιες από τις τελευταίες αναμένεται να είναι η ναυτική επιτήρηση και η προβολή ισχύος. Άλλα καθήκοντα θα μπορούσαν να είναι η διασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας, η καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία θα υπάρξουν τρεις εκδόσεις. Μια κορβέτα βελτιστοποιημένη στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, μια ελαφριά φρεγάτα με Α/Α και ανθυποβρυχιακές ικανότητες και ένα υπεράκτιο περιπολικό. Η επιθυμητή διαμόρφωση για τη χώρα μας εμφανίζεται ως η πιο ισχυρά εξοπλισμένη, αφού εκπρόσωποι του Ιταλικού Ναυτικού ανέφεραν στην εκδήλωση «OPV International 2020» ότι η πιθανή ελληνική έκδοση θα είναι η πλέον βαριά οπλισμένη.

Επιπλέον, οι ίδιοι συμπλήρωσαν ότι η πιθανή ελληνική έκδοση αναμένεται να έχει σύστημα πρόωσης CODAD (Combined Diesel And Diesel), που θα εξασφαλίζει μια μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 28 κόμβων. Συγκριτικά, η έκδοση που ενδιαφέρει την Ιταλία και την Ισπανία προβλέπεται να έχει μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβους, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τη γαλλική έκδοση δεν ανακοινώθηκε, αλλά σίγουρα δεν θα φτάνει τους 28 κόμβους. Όλες οι εκδόσεις θα βασίζονται πάνω στο ίδιο βασικό σχέδιο πλοίου, που θα έχει μέγιστο μήκος 110m και εκτόπισμα μέχρι 3.000t. Το πλοίο θα είναι ικανό να επιχειρεί από μικρά λιμάνια.

Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, στην ελληνική περίπτωση η Ευρωκορβέτα θα μπορούσε να θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για την αντικατάσταση κύριων μονάδων μάχης, όπως οι φρεγάτες S. Επειδή όμως είναι μακριά το 2026 ή το 2027, πόσο μάλλον το 2030, το εγχείρημα μπορεί να έχει μόνο συμπληρωματικό χαρακτήρα στο σημερινό πρόγραμμα απόκτησης φρεγατών, ο νικητής του οποίου πρόκειται να ανακοινωθεί σε μερικές εβδομάδες ή μήνες.

Πηγή: navaldefence.gr

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ