Ποιοί οι κερδισμένοι και ποιοί οι χαμένοι κλάδοι του click away

Petite Perle 300×250

Παρά τις επικρίσεις που δέχθηκε, ο νέος θεσμός του click away, ο οποίος λειτούργησε για περίπου τρεις εβδομάδες μέσα στις γιορτές, περιόρισε σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών την πτώση του τζίρου για το σύνολο των κλάδων του λιανικού εμπορίου τον Δεκέμβριο κατά 19%.

Με βάση τα στοιχεία των ηλεκτρονικών συναλλαγών που συγκεντρώνει το ΥΠΟΙΚ από την αρχή της πανδημίας για το τελευταίο δίμηνο του χρόνου, η πτώση τζίρου στο λιανικό εμπόριο τον Νοέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019 ήταν 59%. Η χρήση του θεσμού της παράδοσης εκτός καταστήματος από τις 13 Δεκέμβριου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, περιόρισε τη μείωση του τζίρου όλων των κλάδων του λιανικού εμπορίου στο 40%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Βεβαίως, ο νέος αυτός θεσμός δεν έλυσε το πρόβλημα των καταστημάτων που έμεναν κλειστά από τις 7 Νοεμβρίου. Ωστόσο έδωσε μια βαθιά ανάσα σε κάποιους κλάδους, οι οποίοι είδαν τον Δεκέμβριο ακόμη και μεγάλη αύξηση τζίρου σε σύγκριση με το 2019. Για παράδειγμα τα βιβλιοπωλεία, από μείωση τζίρου 38% που κατέγραφαν τον Νοέμβριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, τον Δεκέμβριο, μετά την εορταστική περίοδο, κατέγραφαν αύξηση τζίρου κατά 76%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Τα κομμωτήρια, που εξυπηρετούσαν την ίδια περίοδο με ραντεβού, από μείωση 97% που κατέγραφαν τον Νοέμβριο στον τζίρο τους, τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τον περσινό τζίρο για τον ίδιο μήνα κατά 25%. Άλλος ένας νικητής του click away ήταν και τα ανθοπωλεία, τα οποία από μείωση τζίρου 19% που είχαν τον Νοέμβριο, ξεπέρασαν τον Δεκέμβριο τον τζίρου του ίδιου μήνα του 2019 κατά 70%.

Κλάδοι που το click away δούλεψε στην κατεύθυνση του σημαντικού περιορισμού των απωλειών ήταν τα καταστήματα δώρων, όπου από μείωση τζίρου 79% που κατέγραφαν τον Νοέμβριο σε σχέση με το 2019, τον Δεκέμβριο η μείωση περιορίστηκε στο 26%. Τα κοσμηματοπωλεία από μείωση τζίρου κατά 83% που κατέγραφαν στο τέλος Νοεμβρίου, τον Δεκέμβριο ο τζίρος τους καταγράφηκε μειωμένος σε σχέση με πέρσι κατά 41%. Τα καταστήματα αξεσουάρ περιόρισαν την απώλεια τζίρου τους από το 86% που ήταν τον Νοέμβριο, στο 31% τον Δεκέμβριο. Τα καταστήματα παιδικών ρούχων, από μείωση 67% που κατέγραφαν τον Νοέμβριο περιόρισαν την μείωση στο 37% τον Δεκέμβριο. Ο κλάδος των καλλυντικών περιόρισε την απώλεια του τζίρου από 64% τον Νοέμβριο στο 33% τον Δεκέμβριο. Τα καταστήματα οπτικών από μείωση 61% που είχαν τον Νοέμβριο περιόρισαν την απώλεια στο 20% τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με πέρσι.

Τα καταστήματα αθλητικών ειδών περιόρισαν σημαντικά την απώλεια του τζίρου τους από το 80% που κατέγραφαν τον Νοέμβριο στο 48%. Ο κλάδος των καταστημάτων παιχνιδιών περιόρισε την απώλεια τζίρου τους από το 76% τον Νοέμβριο στο 64% τον Δεκέμβριο αν και κάποιες μεγάλες αλυσίδες είχαν δηλώσει ότι δεν έχουν την υποδομή να συμμετέχουν στο click away.

Ένδυση και υπόδηση είναι οι δύο κλάδοι που είχαν σχετικά μικρή βελτίωση στη μείωση του τζίρου τους, καθώς η πτώση των εσόδων τους παρέμεινε ψηλά και την περίοδο των εορτών. Συγκεκριμένα τα καταστήματα υποδημάτων (ανδρικών και γυναικείων) περιόρισαν την απώλεια του τζίρου τους από το 89% τον Νοέμβριο στο 78% τον Δεκέμβριο, ενώ τα καταστήματα ενδυμάτων από μείωση τζίρου 83% τον Νοέμβριο κατέγραψαν μείωση του τζίρου κατά 51% τον Δεκέμβριο. Μεγάλοι χαμένοι και τα πολυκαταστήματα (mall), που κατέγραψαν μείωση τζίρου τον Νοέμβριο της τάξης του 95,3%, η οποία περιορίστηκε οριακά στο 93,4% τον Δεκέμβριο.

πηγή: www.capital.gr

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ