Η πανδημία φέρνει τεχνολογικές καινοτομίες στις μεταφορές με ιπτάμενα ταξί και ρομπότ οδηγούς

by MANOS FARSARAKHS

Τελευταία Ενημέρωση:

Η πρωτοφανής κρίση της πανδημίας που βιώνει ο πλανήτης αλλάζει τον τρόπο ζωής, τις εργασιακές σχέσεις και ανοίγει πόρτα στο μέλλον ακόμη και στις μεταφορές!

Τα φουτουριστικά οχήματα που βλέπαμε σε ταινίες να πετούν και να μεταφέρουν κόσμο στις πολυάνθρωπες πόλεις σε λίγο θα είναι εδώ για γενική χρήση. Στη Βρετανία αναμένεται να κατασκευαστεί το πρώτο αεροδρόμιο για drone και αεροταξί. Η υποδομή αεροδρομίου για τα αεροταξί θα κατασκευαστεί στο Κόβεντρι από την εταιρία Urban Air Port. Σύμφωνα με την κυβερνητική απόφαση που έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή του νέου τύπου αεροδρομίου, θα αποτελέσει την απαρχή για την κατασκευή τέτοιων υποδομών που θα αποτελούν το «πάρκινγκ» αερο-οχημάτων νέας γενιάς και μελλοντικών ηλεκτρικών μίνι αεροσκαφών (eVTOL aircraft).

Οι εμπνευστές του σχεδίου υποστηρίζουν ότι αυτά τα οχήματα αέρος θα δώσουν ανάσα στις πόλεις που ασφυκτιούν από την κυκλοφορία, ενώ θα μειώσουν την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από επικίνδυνους ρύπους. Επίσης, θα βελτιωθεί η κυκλοφορία ανάμεσα στις πόλεις και το εμπόριο, καθώς θα μεταφέρονται πιο εύκολα τα προϊόντα (σε μια εποχή που πολύς κόσμος παραγγέλνει από το Διαδίκτυο και στηρίζεται στις εταιρίες μεταφορών, μοιάζει με καλή λύση).

Σε Βαρκελώνη και Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα θα ταξιδέψουν τα πρώτα ιπτάμενα ταξί στην Ισπανία, καθώς γίνονται σχέδια για τις πτήσεις το 2022. Οι ντόπιοι και οι τουρίστες που θα επιστρέψουν στις ισπανικές πόλεις μετά το τέλος την πανδημίας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη νέα δυνατότητα που προσφέρουν οι εξελιγμένες τεχνολογίες και οι αλλαγές που προωθούνται στο αστικό τοπίο. Η ισπανική υπηρεσία αεροναυτιλίας «Enaire» θα αναλάβει την υλοποίηση του σχεδιασμού και όπως σημειώνει στον «Guardian» ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, Ανχελ Λούις Αρίας: «Πρέπει να μεταφέρουμε την αστική κινητικότητα στην τρίτη διάσταση: τον εναέριο χώρο. Και πρέπει να το κάνουμε όσο πιο αποτελεσματικά μπορούμε».

Ολοένα και περισσότερες εταιρίες επενδύουν στα «ιπτάμενα ταξί», καθώς αποτελούν το μέλλον των αστικών μετακινήσεων. Από το 2018, η Airbus έκανε επιτυχημένες δοκιμές του «Airbus Vahan», ενός ηλεκτρικού αυτόνομου ιπτάμενου οχήματος. Η κινεζική κατασκευαστική εταιρία drone Ehang έχει παρουσιάσει το «Ehang 184», με το οποίο ταξίδεψαν 40 δημοσιογράφοι διανύοντας αποστάσεις 15 χιλιομέτρων. Πολλά υποσχόμενο στη βιομηχανία της αεροναυτικής είναι το μοντέλο «2X» της γερμανικής Volocopter, που μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες για διαδρομή 30 λεπτών, ενώ οι ειδικοί προσπαθούν να ανεβάσουν το χρόνο σε μία ώρα. Προσφάτως η εταιρία έκλεισε συνεργασία με την Daimler και την Intel.

Στην Κίνα, όπου η κρίση της πανδημίας του κορονοϊού έχει αποθαρρύνει πολλούς να χρησιμοποιούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς και οι μετακινήσεις τούς προκαλούν άγχος, αφού είναι δυσκολότερες η διατήρηση αποστάσεων και η σωστή υγιεινή του χώρου, τη λύση έρχονται να δώσουν κινεζικές εταιρίες που ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν «ρομποτικά» ταξί, οχήματα που θα κινούνται χωρίς οδηγό και θα μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια τους πολίτες σε διάφορες πόλεις της Κίνας. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, τα αυτόνομα οχήματα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μια ασφαλή διαδρομή χωρίς το άγχος της εξάπλωσής του, γεγονός που τα καθιστά εξαιρετικά δημοφιλή αυτή την περίοδο. Τόσο η μετακίνηση πολιτών όσο και η διανομή προϊόντων με εναλλακτικούς, ασφαλέστερους τρόπους αναμένεται να γίνουν ζητούμενα εταιριών που αξιοποιούν νέες τεχνολογίες.

Εδώ και καιρό η κινεζική κυβέρνηση παρότρυνε τις εταιρίες τεχνολογίας να προχωρήσουν στη μαζική παραγωγή «έξυπνων», αυτόνομων οχημάτων ως το 2025. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Pony.ai, η οποία έλαβε χρηματοδότηση 400 εκατομμυρίων δολαρίων από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota. Μία από τις κορυφαίες εταιρίες στο χώρο είναι η νεοφυής AutoΧ, που θα παραδώσει σε κυκλοφορία 100 αυτόνομα οχήματα τον Ιούνιο στη Σαγκάη. Η μηχανή αναζήτησης Baidu, η κινεζική απάντηση στην Google, παραδίδει επιπλέον οχήματά της (άγνωστο αριθμό) σε τρεις κινεζικές πόλεις. Η Baidu συνεργάστηκε με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota, Honda και Ford για την κατασκευή των οχημάτων «Apollo». «Η πανδημία κάνει ξεκάθαρη την ανάγκη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης κατά τη διάρκεια δύσκολων εποχών», δήλωσε εκπρόσωπός της στο BBC. Η εταιρία κατά τη διάρκεια της καραντίνας είχε θέσει σε κυκλοφορία 104 αυτόνομα οχήματα σε 17 πόλεις για τη διανομή προϊόντων και τη μετακίνηση ευπαθών πολιτών.

Πριν από λίγους μήνες, η Didi Chuxing, διαχειρίστρια εταιρία εφαρμογής μετακινήσεων, ανακοίνωσε την κυκλοφορία των πρώτων ρομποτικών ταξί. «Οι χρήστες (550 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι) θα μπορούν σύντομα να καλούν ένα αυτο-οδηγούμενο όχημα μέσα από την εφαρμογή της Didi», ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος. Κατά την πρώτη φάση τα «έξυπνα» αυτοκίνητα δεν θα κινούνται χωρίς οδηγό, αφού χρειάζεται οδηγός-ασφαλείας, ωστόσο σταδιακά και καθώς οι δοκιμές προχωρούν θα κινούνται χωρίς τη συμμετοχή ανθρώπινου παράγοντα.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Related Articles

Το fonimaleviziou.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στην επίσκεψη σας. Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Πολιτική Απορρήτου Προσωπικών Δεδομένων Αποδέχομαι Περισσότερα...