Μονοδρόμηση της Ελευθερίου Βενιζέλου προτείνει πολίτης του Γαζίου

Petite Perle 300×250

Θέμα των ημερών αποτελεί η διαβούλευση της μελέτης ανάπλασης της Ελευθερίου Βενιζέλου μέσα στο Γάζι, από την οδό Μακεδονίας μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο.

Η Δημοτική Αρχή έχει καταθέσει τρεις προτάσεις με τους δημότες να καλούνται να ψηφίσουν ηλεκτρονικά αυτή που θα επιθυμούσαν να υλοποιηθεί.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει όμως και η τοποθέτηση που έκανε κάτοικος- επιχειρηματίας της περιοχής που βάζει στο τραπέζι και μία θα λέγαμε 4η πρόταση που εστιάζει και στο λειτουργικό κομμάτι και όχι μόνο στο αισθητικό που θα πρέπει να εξετάσει ο Δήμος Μαλεβιζίου.

Επιγραμματικά βάζει στο τραπέζι τη μονοδρόμηση της Ελευθερίου Βενιζέλου και προτείνει σαν παράλληλο δρόμο κυκλοφορίας την Εθνικής Αντιστάσεως, κάτι που θα πρέπει να εξετάσουν από κοινού οι μελετητές με τη Δημοτική Αρχή.

Δείτε την επιστολή που κατατέθηκε στη διαβούλευση από τον επιχειρηματία Χαράλαμπο Μαυράκη:

Καλησπέρα σας,

σχετικά με την ανάπλαση της Ελ Βενιζέλου καταθέτω την άποψη μου:

Αρχικώς σας ενημερώνω ότι είμαι επαγγελματίας αυτοκινητιστής και οι απόψεις μου τοποθετούνται σε αυτό το πλαίσιο, πέραν της αισθητικής που εσείς ζητάτε να ψηφίσουμε ποιο έργο από τα τρία επιθυμούμε να κατασκευαστεί.

Η Ελ Βενιζέλου είναι μια στενή οδός, όταν ανακατασκευάστηκε τη δεκαετία του ΄90, είχε προταθεί να γίνει μεγαλύτερης επιφάνειας το οδόστρωμα, σε πλάτος, ό,που ήταν εφικτό. Δυστυχώς δεν έγινε. Τώρα βλέπω ότι μικραίνει περισσότερο και στενεύει σε μεγάλο μήκος της. Υπολογίστε ότι τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, κυρίως για οικονομικούς λόγους(οι κατασκευαστές βρήκαν τρόπο να πωλούν ακριβότερα τα μεγαλύτερα σε μέγεθος οχήματα τους) και νέων σχεδιασμών, τα τελευταία 5 χρόνια είναι πολύ μεγαλύτερα σε όγκο. Αυτό ζητάει η παγκόσμια αγορά(υπερυψώνει ένα μοντέλο της και το φαρδαίνει λιγάκι και χρεώνει δυσανάλογα αυξητικά τη τιμή αγοράς).

Βρισκόμαστε στην εποχή των crossover-suv αυτοκινήτων και ηλεκτρικών οχημάτων, η κίνηση όλων αυτών απαιτεί τη πλήρη εναρμόνιση κάθε λογής έργου, με αυτά τα δεδομένα ως βασικά. Οπότε, μικραίνοντας το οδόστρωμα σε πλάτος, δημιουργείται μείζον θέμα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και φυσικά των μόνιμων κατοίκων. Σε μία άναρχα δομημένη πόλη(χωριό), πρέπει να δημιουργηθούν κατάλληλες υποδομές να υποστηρίζουν αυτή την άναρχη δόμηση και σε ειδικές περιπτώσεις να πρέπει να δημιουργήσει ο μελετητής καλύτερες συνθήκες διέλευσης πεζών (ασφάλεια διέλευσης), οχημάτων και αυτά να εναρμονίζονται με τη νέα μελέτη.

Βλέπω ότι οι μελέτες-προτάσεις-επικεντρώνονται στο αισθητικό κομμάτι και μόνο. Το λειτουργικό γιατί δε το συζητάτε?

Εάν θέλει η δημοτική αρχή να αφήσει το στίγμα της στις επόμενες γενιές και να αποτελέσει φάρο και πηγή έμπνευσης αλλά και να αφήσει σοβαρή παρακαταθήκη σε αυτές, θα πρέπει να καινοτομήσει. Η γνώμη μου είναι να μονοδρομηθεί η Ελ Βενιζέλου-Α) από το κόμβο Γαζίου μέχρι την είσοδο στο Τσαλικάκι(Μακρυπόδης κρεοπωλείο-Ζερβός φούρνος) δηλαδή την είσοδο της οδού Εθνικής Αντιστάσεως(που είναι στενή ούτως η άλλως) -αυτό το θέμα να τεθεί σε δημοψήφισμα και διαβούλευση και σε συνεργασία με συγκοινωνιολόγους και κατοίκους,  να συζητηθεί αν θα είναι κάθοδος ή άνοδος, δημιουργώντας μια "νέα «Ελ Βενιζέλου»-υπάρχει και είναι εντός σχεδίου-η οδός Εθνικής Αντιστάσεως που ξεκινάει από το σημείο -δυτική είσοδος Τσαλικακίου- περνάει βόρεια των εργατικών κατοικιών και καταλήγει στην 3ης Σεπτεμβρίου(βγαίνει στην εφημερίδα Φωνή), την οποία θα μονοδρομήσετε και θα μπορεί ο καθένας μας με ασφάλεια να οδηγήσει αλλά και ο επαγγελματίας -που δε θέλει το ποδηλατόδρομο-να εφοδιάσει το κατάστημα του σταθμεύοντας για λίγα λεπτά. Σκεφτείτε ότι θα δημιουργηθούν νέες αγορές-που λείπουν από τη πόλη μας-κάνοντας ανάπλαση της Εθνικής Αντιστάσεως.

Το κομμάτι της οδικής ασφάλειας το έχετε ξεχάσει, μήπως επειδή στην επιτροπή κυκλοφορίας δεν έχετε ζητήσει τη συνδρομή ειδικών, όπως αυτοκινητιστών, συλλόγων πρόληψης οδικής ασφάλειας και φυσικά των προέδρων ΚΤΕΛ-ενοικ αυτοκινήτων-Ταξί-ΤΕΕ ΤΑΚ-Αστυνομικό διευθυντή Μαλεβυζίου κλπ, όπως κάνουν όλοι οι μεγάλοι δήμοι της χώρας?

Η δημιουργία ποδηλατόδρόμων είναι κομβικής σημασίας. Βλέπετε ότι ολοένα και βαδίζουμε στα χνάρια προηγμένων κοινωνιών, Ευρωπαικών κυρίως, όπου ο πολίτης δε μπορεί να έχει στη κατοχή του αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα και προτιμάει τη μετακίνηση του με το ποδήλατο ή το ηλεκτρικό όχημα(πατίνι-ποδήλατο-skates ως εναλλακτική μέθοδο και λύση. Η κατασκευή του ποδηλατόδρόμου είναι δεδομένη, πρέπει όμως κατασκευάζοντας το ποδηλατόδρομο να μπορεί να χρησιμοποιείται-σήμερα το πεζοδρόμιο είναι κατηλλημένο από καταστηματάρχες σε όλο το μήκος της Ελ Βενιζέλου-ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε παιδιά ενήλικες και ΑΜΕΑ να κάνουν σωστή χρήση αυτού.

Σας έδωσα την άποψη μου και μπορώ να τη τεκμηριώσω, εφόσον μου ζητηθεί.

Σας ευχαριστώ,

Μαυράκης Χαράλαμπος

YΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Προσωπικά ψήφισα την επιλογή νούμερο 1, ως η καλύτερη, πάντα με την άποψη του ότι πρέπει να μονοδρομηθεί, αν όχι  το κομμάτι που περιέγραψα, αυτό του Γαζίου που καθημερινά δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα, τμήμα αυτού.

Θεωρώ ότι γίνεται εξαιρετική δουλειά από το  κ. Μποκέα, τον αντιδήμαρχο τεχνικής υπηρεσίας κ. Πετούση και τα επιτελεία τους, πρώτη φορά τέθηκε σε διαβούλευση και ζητήθηκε να ψηφιστεί έργο τέτοιας σημασίας από τους πολίτες, θεωρώ ότι έλειπε το πεδίο 4 δηλαδή αυτό που θα αναφέρεται στο ότι δεν επιλέγω κανένα από τα 3 προτεινόμενα έργα όπου θα συνοδεύεται με την άποψη του πολίτη σε μορφή αιτιολόγησης της επιλογής αυτής, που δε σημαίνει η αντίθετη αυτή άποψη ότι είσαι αντιπολιτευόμενος. 

Tα έργα πνοής πρέπει να έχουν ορίζοντα 20ετίας. Σε κάθε περίπτωση, βλέπω ότι η νέα δημοτική αρχή επιβεβαιώνει όλα όσα προεκλογικώς είχε υποσχεθεί, αναμένω να ακουστούν και οι δικές μου απόψεις.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ