Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης -Αττικής: Ποια εταιρεία κατασκευάζει τον εξοπλισμό των σταθμών

Petite Perle 300×250

Βάσει χρονοδιαγράμματος, στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η πόντιση ενός εκ των δύο καλωδίων συνεχούς τάσης. Οι εργασίες πόντισης του καλωδίου θα πραγματοποιηθούν από το τελευταίας τεχνολογίας πλοίο με το όνομα «Aurora», της ανάδοχης εταιρείας Nexans.

Λίγο νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα προς το τέλος Οκτωβρίου 2021 , από την Αττική μέχρι το Ηράκλειο θα πραγματοποιηθεί η πόντιση των καλωδίων οπτικής ίνας. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε ενάμιση μήνα, περί τα μέσα Δεκεμβρίου δηλαδή.

Πρόκειται για δύο καλώδια, συνολικού μήκους 756 χιλιομέτρων, τα οποία θα ενισχύσουν τη διασυνδεσιμότητα του νησιού με τα χερσαία δίκτυα τηλεπικοινωνίας. Ανάδοχος του έργου για την οπτική ίνα είναι η εταιρία Prysmian, η οποία είναι και ανάδοχος για το πρώτο καλώδιο συνεχούς τάσης.

Τα καλώδια

Η κατασκευή των καλωδίων εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022 από τα εργοστάσια των ανάδοχων εταιριών που βρίσκονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (Ιταλία, Γαλλία, Δανία ).

Σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται κοντά στο θέμα , οι εργασίες βαδίζουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024.

Παράλληλα με τη διαδικασία πόντισης των καλωδίων, βρίσκεται και η διαδικασία κατασκευής των σταθμών μετατροπής στους οποίους θα "δεθεί" το καλώδιο, με τον έναν να βρίσκεται στην Αττική και τον άλλον στην Κρήτη.  Οι ίδιες πηγές ανέφεραν στο ypodomes.com, πως στην παρούσα φάση κατασκευάζεται ο εξοπλισμός των σταθμών και τα έργα βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος. Να αναφέρουμε πως, ο εξοπλισμός θα προέλθει από τη Siemens, ενώ ανάδοχος για την κατασκευή των σταθμών είναι η κοινοπραξία Siemens – Τέρνα.

Ρυθμιστικός παράγοντας

Ωστόσο ένας παράγοντας που ενδέχεται να παίξει ρυθμιστικό ρόλο στις εργασίες και στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος είναι οι αυξήσεις των τιμών  στα καύσιμα και στις πρώτες ύλες (χαλκός, σίδηρος κ.α.).

Εδώ και ένα χρόνο περίπου παρατηρείται ένα ανησυχητικό φαινόμενο συνεχόμενων αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παρατηρηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο έλλειψη πρώτων υλών στα εργοστάσια. Αυτό, μιλώντας γενικά, πολλές φορές μεταφράζεται και σε αδυναμία παράδοσης προμηθειών.  Προς το παρόν το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης κινείται εντός χρόνου.

Τα οφέλη της διασύνδεσης

Σημαντικά είναι και τα οφέλη που θα αποφέρει αυτό το μεγάλο εγχείρημα. Όταν θα ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής το κέρδος για τους καταναλωτές αναμένεται να φτάσει τα 550 εκατ. ευρώ. Αυτό θα προκύψει από τη μείωση των χρεώσεων για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) στα τιμολόγια του ρεύματος . Επιπλέον το όφελος θα αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, φτάνοντας  σχεδόν το 1 δισ. ευρώ το 2030.

Οι δυο φάσεις του έργου

Να υπενθυμίσουμε πως η ηλεκτρική διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής είναι ένα έργο με προϋπολογισμό που φτάνει τα 995 εκατ. ευρώ και αποτελεί τη δεύτερη φάση της διασύνδεσης της Κρήτης με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ).

Η πρώτη φάση υλοποιήθηκε με το έργο διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου. Το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2021 και τέθηκε σε λειτουργία στις 3 Ιουλίου του ίδιου έτους. Μάλιστα βοήθησε σημαντικά ώστε να μην διακοπεί η ηλεκτροδότηση στα νοικοκυριά κατά τους προηγούμενους μήνες με τις φυσικές καταστροφές που συνέβησαν στο νησί.

Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του καλωδίου που ενώνει Κρήτη και Αττικής θα πάψει η εξάρτηση του νησιού από τις πετρελαϊκές μονάδες καθώς αυτό είναι  απαίτηση και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παράλληλα θα δώσει έναυσμα σε επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια που εδώ και χρόνια παραμένουν στα συρτάρια.

ypodomes.com

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ