Με μοντέλο Πολύδροσου… ο κόμβος Τζωράκη -Όριο ταχύτητας 30 χιλιομέτρων αλλά και κάμερα για έλεγχο ταχύτητας

by KORINA KAFETZOPOULOU

Τελευταία Ενημέρωση:

Της Κορίνας Καφετζοπούλου

Μια σημαντική  θετική εξέλιξη  για ένα έργο που αναμένει μεγάλο διάστημα η περιοχή της Θριάμβου είναι σε εξέλιξη για τον  κόμβο Τζωράκη.

Η νέα πρόταση που περνάει από την  Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, καθορίζει όριο 30 χλμ, νέες διαβάσεις πεζών, και νέα σήμανση ενώ συστήνει την τοποθέτηση κάμερας ελέγχου ταχύτητας.

Η μελέτη κυκλοφοριακής ρύθμισης που αναμένεται να εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο Μαλεβιζίου ( θα δούμε αν υπάρξουν τυχόν διαφοροποιήσεις) για να προωθηθεί στην Αποκεντρωμένη και να λάβει ΦΕΚ, συντάχθηκε άνευ ανταλλάγματος    από τη συγκοινωνιολόγο    Μαρία Σίτη, και    είναι προπομπός για    την    πιλοτική διαμόρφωση της διασταύρωσης Ελευθερίου Βενιζέλου, Ελ Γκρέκο, Θριάμβου για την άμεση ενίσχυση της οδικής ασφάλειας    μέχρι την οριστική    αναβάθμιση της με την    ολοκλήρωση του έργου επί της κεντρικής λεωφόρου.        

Υπενθυμίζεται ότι το πρόκειται για ένα έργο που είχε αναδειχθεί ανάδοχος για να κατασκευαστεί ένας προσωρινός κόμβος ωστόσο με απόφαση δημοτικού συμβουλίου αναιρέθηκε διότι άλλαξαν άρδην οι σχεδιασμοί για την ανάπλαση της Ελευθερίου Βενιζέλου . Για αυτό το έργο υπήρχε κινητοποίηση από τους κατοίκους της περιοχής που σημείωναν την επικινδυνότητά του καθώς πρόκειται για σημείο που γίνονται πάρα πολλά ατυχήματα.

Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι στη νέα λογική της ανάπλασης της Ελευθερίου Βενιζέλου.

Η μελέτη ορίζει πολλές αλλαγές και είναι η πρόταση θα τεθεί προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο Μαλεβιζίου, αν δεν υπάρξουν τυχόν αλλαγές.

  1. Τον καθορισμό νέου ορίου ταχύτητας 30χλμ/ω στο σύνολο της περιοχής επιρροής του κόμβου καθώς και στις οδούς Κρήτης και Θριάμβου λόγω ύπαρξης σχολικής μονάδας με κατακόρυφη όσο και οριζόντια σήμανση σε σημεία που ορίζει το σχέδιο
  2. Την τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώματος (πλέγμα με μάτια γάτας) σε ομάδες (διπλή σειρά ή σειρά με 5) στις βασικές οδούς και προ των διαβάσεων πεζών και στις δύο κατευθύνσεις προσέγγισής τους με προσθήκη κατακόρυφης σήμανσης Κ-10 σε απόσταση τουλάχιστον 20μ. προ του σημείου τοποθέτησης τους για προειδοποίηση
  3. Τη διατήρηση του αμφίδρομου χαρακτήρα των οδών που συμβάλλουν,
  4. Τη διατήρηση των υφιστάμενων ρυθμίσεων για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ διακοπή πορείας (STOP Ρ-2) όπου υπάρχουν και επισήμανσή τους με οριζόντια σήμανση STOP και STOP line όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο,
  5. Την τοποθέτηση νέων διαβάσεων πεζών στα σημεία που παρουσιάζονται στο σχέδιο με συνοδευτική κατακόρυφη σήμανση Π21 και συνοδευτικούς ανακλαστήρες οδοστρώματος (μάτια γάτας) στις γραμμές προ των διαβάσεων. Οι πρόσθετες διαβάσεις πεζών επί της Θριάμβου και επί της Κρήτης θα πρέπει να είναι έμπροσθεν των εισόδων των σχολικών μονάδων,
  6. Την τοποθέτηση σήμανσης για προσέγγιση σε σχολείο με αναγραφή πινακίδας Κ-16 (σχολείο) και πρόσθετη πινακίδα «ΑΡΓΑ» και με αναγραφή «ΔΗΜΟΣ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ», στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο, 
  7. Την τοποθέτηση σήμανσης Ρ-40 και συμπληρωματικά Πρ-4α και Πρ-4γ για οριοθέτηση της απαγόρευσης στάσης- στάθμευσης πέριξ της σχολικής μονάδας επί της οδού Κρήτης, στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,
  8. Την τοποθέτηση σήμανσης Κ-25 για προειδοποίηση προσέγγισης σε επικίνδυνο σημείο στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,
  9. Την τοποθέτηση πλαστικών επαναφερόμενων εμποδίων (κολωνάκια) για την οριοθέτηση των λωρίδων του οδοστρώματος, το χώρο κίνησης πεζών, τη νησίδα και εν γένει για την ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών μετακινούμενων όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο και με δεδομένη την κίνηση λεωφορείων επί της Ελ. Βενιζέλου,
  10. Την τοποθέτηση κάμερας ελέγχου ταχύτητας στα προσδιοριζόμενα σημεία στον χάρτη και να παρακολουθείται από το τοπικό Α.Τ. Μαλεβιζίου όσο και από το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου με τις προσθήκες κατάλληλων πινακίδων για ύπαρξη κάμερας που ελέγχει το όριο ταχύτητας στις κατάλληλες αποστάσεις σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση,
  11. Τον καθαρισμό των φυτεύσεων και τη μετακίνηση εμποδίων στο σύνολο του υφιστάμενου εύρους της οδού για ενίσχυση της ορατότητας και τη μη απόκρυψη των σημάτων του ΚΟΚ σε απόσταση κατ’ ελάχιστον 250μ. εκατέρωθεν της εξεταζόμενης συμβολής,
  12. Την ενίσχυση της τροχονομικής επιτήρησης στο σημείο σε μη συστηματικές ώρες και ημέρες για τη διασφάλιση της ορθής τήρησης των ρυθμίσεων τόσο από το τοπικό Α.Τ. Μαλεβιζίου όσο και από το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου,
  13. Την επίσπευση της ωρίμανσης των διαδικασιών αναβάθμισης του κόμβου εντός 12μήνου από την ισχύ – υλοποίηση των άνωθεν προτεινόμενων ρυθμίσεων σύμφωνα με τα προβλεφθέντα στη μελέτη «Επικαιροποίηση – τροποποίηση της μελέτης “Ανάπλαση της οδού Ελ. Βενιζέλου”» με προτεραιότητα του υπό μελέτη κόμβου.

Related Articles