Σούπερ μάρκετ: Εκτιμήσεις για μείωση 1,8% στις πωλήσεις το 2022

Petite Perle 300×250

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις των στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων και της βιομηχανίας των ταχυκίνητων κωδικών (FMGC) για την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το τρέχον έτος, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Παράλληλα, κάνουν λόγο για επαναφορά του οικονομικού κλίματος στα αρνητικά επί περιόδου κορονοϊού επίπεδα, ενώ τονίζουν τις δυσμενείς συνέπειες που θα έχει ο πόλεμος στην Ουκρανία στην ελληνική αγορά.
Αναλυτικά, μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων (64%) θεωρεί ότι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα μειωθούν το επόμενο εξάμηνο, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό της τάξεως του 22% εκτιμά ότι θα παρουσιάσουν αύξηση.

Μεσοσταθμικά, τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 1,8% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2022-Δεκέμβριος 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο, ενώ ανάλογη είναι και η εκτίμηση συνολικά για το 2022.

Φθίνουσα πορεία ακολουθεί, σύμφωνα με τα στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων, και η οικονομική κατάσταση, σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, τον Μάιο του 2022, το 87% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση έχει επιδεινωθεί και μόλις το 7% ότι έχει βελτιωθεί, όταν τον Σεπτέμβριο του 2021 τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 25% και 57%, αντίστοιχα. Τέτοια αρνητικά ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις περιόδους του lockdown του 2020 ή της δημοσιονομικής κρίσης το 2017.

Ανάλογη είναι και η εικόνα για το οικονομικό κλίμα, γεγονός που αποδίδεται στις εκτιμήσεις των στελεχών συνολικά, όπως οι πωλήσεις, οι τιμές και οι οικονομικές συνθήκες. Συγκεκριμένα, ο δείκτης διαμορφώθηκε στο -0,11, σημαντικά μειωμένος σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση.

Σε ό,τι αφορά στον πόλεμο στην Ουκρανία, η επίδρασή του είναι ιδιαίτερα έντονη. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η έντασή του είναι σαφώς μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της πανδημίας. Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη ένταση της επίδρασης της υγειονομικής κρίσης που καταγράφηκε ποτέ ήταν 4,76/10 τον Νοέμβριο του 2020, ενώ η σημερινή ένταση της κρίσης λόγω του πολέμου είναι ήδη πολύ μεγαλύτερη, στο 6,28/10.

Επιπλέον, το 98% των στελεχών της αγοράς προβλέπει ότι ο αντίκτυπος του πολέμου θα κρατήσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς και 8 στα 10 στελέχη και την επόμενη χρονιά το 2023. Μάλιστα, το 56% των επιχειρήσεων αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα (κέρδη/ζημιές) το 2022 σε σχέση με πέρυσι λόγω του πολέμου και των συνεπειών του και μόλις το 11% καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ