"The Weavers of Greece – Οι Υφαντές της Ελλάδας" – Πρώτος σταθμός Κρήτη (φωτ.)

Petite Perle 300×250

Στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου παρουσιάστηκε στις 30 Ιουλίου το έργου του Branding Heritage που προβάλλει την υφαντική κληρονομιά της Κρήτης μέσα από την καταγραφή χειροτεχνών υφαντικής και τη διασύνδεσή τους με Έλληνες και ξένους designers

Υφαντές και υφάντρες από όλες τις περιοχές του νησιού που έχουν καταγραφεί στο πλαίσιο του πολυδιάστατουέργουμε τίτλο "The Weavers of Greece – Οι Υφαντές της Ελλάδας" που υλοποιεί ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός πολιτισμούBrandingHeritage (ΒH),πολιτιστικός φορέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ), με πρώτο σταθμό την Κρήτη, συναντήθηκαν στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου για την επίσημη παρουσίαση του έργου.

Αφετηρία του έργου είναι η Κρήτηκαθώς η τέχνη της υφαντικής έχει μια αδιάλειπτη παρουσίαστο νησί. Στην Κρήτη, το έργο υλοποιείται με αιγίδα και στήριξη του ΥΠΠΟΑ και την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, σε συνεργασία μετον Αναπτυξιακό Σύλλογο Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης και την ΚοινΣΕπ knowl για την εκπαίδευση και δια βίου μάθηση.

Το έργο προβάλλει την υφαντική τέχνη και ενδυναμώνει την προοπτική ανάπτυξης του επαγγέλματος του υφαντή/της υφάντρας με έμφαση στη βιωσιμότητα της τέχνης σε ένα σύγχρονο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Επιπλέον το έργο στοχεύει στην εξωστρέφεια και την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της χώρας, τη σύμπραξη της παράδοσης με το σύγχρονο επιχειρείν, τη διασύνδεση με δίκτυα σε Ελλάδα και Εξωτερικό, την ανάδειξη της διαπολιτισμικότητας της υφαντικής καθώς και των επαγγελμάτων που συνδέονται με την τέχνη, των προϊόντων, των εθίμων και πρακτικών. Εκτός από την καταγραφή των ανθρώπων, την ανάδειξη τωνπολύτιμων χειροτεχνημάτων τους, των μοτίβων και των υλικών που χρησιμοποιούν,σημαντική επιδίωξη του έργου είναι η διασύνδεση των χειροτεχνών με σύγχρονα brands για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και ανάπτυξη συνεργειών.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης απηύθυναν χαιρετισμό ο Υφυπουργός Πολιτισμού &ΑθλητισμούΝικόλαςΓιατρομανωλάκης,ο οποίος εξήγησε το σχέδιο του Υπουργείου για την στήριξη της χειροτεχνίας,η Ομότιμη Ερευνήτρια, τ. Διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας ΑθηνώνΑικατερίνη Καμηλάκη, ενώ την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησε ο Κωστής Φασουλάκης. Την έναρξη της εκδήλωσης έκανε η Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης Μαρία Πιτσικάκη ενώ την παρουσίαση του έργου η Ιδρύτρια του BrandingHeritage, ΔημοσιογράφοςΚατερίνα Φρέντζου. Ακολουθήσε η εισήγησηαπό τη Δημοσιογράφο, FashionFeaturesDirectorVogueGreeceΈλιςΚις με θέμα πώς ο πολιτισμός εμπνέει τη σύγχρονη δημιουργία.

Τον συντονισμό της εκδήλωσης ανέλαβε η Όλγα Σταυροπούλου, BrandingHeritage&KoινΣΕπKnowlAmbassador.

Ακολούθησε  ανοικτή συζήτηση με τους υφαντές και τις υφάντρες του νησιούγια τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αλλά και ερωτήσεις προς τον Υφυπουργόσχετικές με τις ανάγκες στήριξης της κρητικής χειροτεχνίας και την προστασία της τέχνης τους.

Οι υφαντές που έχουν καταγραφεί έως τώρα: Κατερίνα Αμαριανιτάκη, Εύα Βάμβουκα, Σοφία Βασιλειάδου, Ελένη Βουλγαράκη, Μαρία Γαλανάκη, Αγγελική Γενιτσαρίδου, Κατερίνα Γιανναδάκη, Ευδοξία Επιτροπάκη, Μαρία Ζαχαριουδάκη, Έφη Ήλια, Αλεξάνδρα Θεοχάρη, Ερμιόνη Καλομοίρη, Ειρήνη Καρλή, ΤένιαΚερούλη, Μαρία Κορασάνη, Μανώλης Κουράτορας, Ελένη Κουκουλάκη, Αντωνία Κουτάντου, Ελένη Κουιδή, Κατερίνα Μανουσέλη, Βασιλική Μεσσαριτάκη, Αγγελική Μιγώμη, Αριστέα Ξυλούρη, Ζωή Παπαδάκη, Πάτρα Ρουσάκη, Μαρία Σκουλά, Πελαγία Σπάρτη, Αντωνία Σταθάκη, Δέσποινα Σωμάκη, Ειρήνη Τσιράκου, Νίτσα Χαιρέτη.

Στο τέλος της εκδήλωσης παρουσιάστηκε επίσης και μια συνέργεια – σύνδεσηενός Αθηναϊκού brandμε μια υφάντρα της Κρήτης. Η ιδρύτρια του brandΑmaltheiaAthensΈλλη Σφήκα συνεργάστηκε με την Ελένη Κουκουλάκη και δημιούργησε μια limitededitionσυλλογή χειροποίητων αξεσουάρ. Σκοπός του BH είναι να δημιουργηθούν πολλές ακόμα συνέργειες και συνδέσεις των κρητικών χειροτεχνών υφαντικής με σύγχρονα brands και σχεδιαστές από Ελλάδα και εξωτερικό.

«Η υφαντική είναι μια τέχνη αιώνων με συναρπαστική ιστορία, η οποία πρέπει να εμπλουτίζεται και να εξελίσσεται καθώς μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την πολιτισμική επιχειρηματικότητα και την οικονομία της χώρας μας ευρύτερα. Σήμερα αξιοποιείται από σχεδιαστές και καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο σε εγκαταστάσεις Τέχνης, στη διακόσμηση, αλλά και στην υψηλή ραπτική» ανέφερε η ιδρύτρια του BrandingHeritage, Δημοσιογράφος Κατερίνα Φρέντζουσχετικά με το έναυσμα για την υλοποίηση του έργου του οργανισμού, ενώ η πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών ΚρήτηςΜαρία Πιτσικάκηανέφερε πως«Η συνεργασία του Συλλόγου μας με τον οργανισμό Branding Heritage και η καταγραφή μελών μας, επιχειρηματίες υφάντρες και μη, θα λειτουργήσει ασφαλή νησίδα μάθησης και δημιουργίας διαφορετικής οικονομικής ανάπτυξης».Η κα Αικατερίνη Καμηλάλη ανέφερε, με γραπτό χαιρετισμό, πως το έργο του ΒΗ είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο πλαίσιοευρύτερης προσπάθειάς του ΥΠΠΟΑ για την αναβάθμιση του ρόλου της χειροτεχνίας καθώς ανοίγει τη συζήτηση για την ανάπτυξη του επαγγέλματος του υφαντή- υφάντρας σε νέες βάσεις, τη βιωσιμότητα της υφαντικής τέχνης και την ανάδειξη των καλλιτεχνικών και όχι μόνον δημιουργημάτων της διεθνώς και τελικά τη συγκρότηση ενός ευνοϊκού επιχειρησιακού οικοσυστήματος «χειροτεχνίας-καινοτομίας».

Τα αποτελέσματα του έργου (οι παρουσιάσεις των υφαντών και υφαντριών, συνοδευόμενες από φωτογραφικό και βιντεοσκοπημένο υλικό, στοιχεία επικοινωνίας) θα είναι ελεύθερα προσβάσιμα διαδικτυακά με όλο το υλικό διαθέσιμο σε ελληνικά και αγγλικά για τη βέλτιστη προώθηση σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο στη σελίδα του έργου.

Περισσότερες πληροφορίες: www.brandingheritage.org/projects/weavers-of-greece/crete

Την υλοποίηση του έργου υποστηρίζουν: Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.,  Ίδρυμα Γ.& Β. Καρέλια, Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη, BluegrHotelsandResorts, AmaltheaAthens, MinoanLinesS.A., Εκπαιδευτική Αναπτυξιακή Πλοηγός.

Μετά την Κρήτη, σειρά έχει η Πελοπόννησος με πρώτο σταθμό τη Μεσσηνίασε συνεργασία με το Λύκειο Ελληνίδων Καλαμάτας και την υποστήριξη του Ιδρύματος Γ. & Β. Καρέλια. Απώτερος στόχος είναι να υλοποιηθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας με παράδοση στην υφαντική, να ενισχυθεί το παραδοσιακό επάγγελμα των υφαντών και να μετατραπεί σε εργαλείο ανάπτυξης.

Σχετικά με το BrandingHeritage

Ο Οργανισμός Πολιτισμού BrandingHeritage ερευνά το νήμα που συνδέει την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά με τη σύγχρονη δημιουργία σε τομείς όπως η μόδα, η Τέχνη, η γαστρονομία, η μουσική και το design, αναδεικνύοντας τη σημασία της σύμπραξης της παράδοσης με το σύγχρονο επιχειρείν. Από το 2018 σχεδιάζει έργα και δράσεις με στόχο την προβολή της διαχρονικής επιρροής και ευρείας αποτύπωσης του αρχαιοελληνικού πολιτισμού στην παγκόσμια σκηνή της δημιουργίας και στηρίζει δημιουργούς που αξιοποιούν πανάρχαιες τέχνες δημιουργώντας προϊόντα με πολιτισμική αξία. Έχοντας χρέος απέναντι στην πλούσια παράδοση του τόπου μας στοχεύουμε στη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, στην ενίσχυση της πολιτιστικής επιχειρηματικότητας και την ανάδειξη του τεράστιου πολιτιστικού πλούτου της χώρας παγκοσμίως.

To ΒH είναι πολιτιστικός φορέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Περισσότερες πληροφορίες: www.brandingheritage.org

Το ΒΗ είναι πολιτιστικός φορέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

E: [email protected]

Website: www.brandingheritage.org

Facebook: BrandingHeritageProject

Instagram: branding_heritage

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ