Ρεκόρ εσόδων άνω των 18 δισ. ευρώ στον τουρισμό ανακοίνωσε ο Βασίλης Κικίλιας

Petite Perle 300×250

«Η χρονιά πάει για ρεκόρ αφίξεων και εσόδων άνω των 18 δισ. ευρώ και, όπως φαίνεται ήδη, η Κεντρική Μακεδονία εξελίσσεται καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο 6ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης, για τις δυνατότητες που έχει η Μακεδονία για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη, αλλά και για τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για την επίτευξη του στόχου αυτού.

Ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι «η εξαιρετική σεζόν του 2022 έχει δώσει ισχυρή ώθηση στη φετινή τουριστική περίοδο, ενώ ταυτόχρονα έχουν δρομολογηθεί σημαντικά έργα ανάπτυξης τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από διεθνείς κολοσσούς που έρχονται και επενδύουν στη χώρα μας».

Και πρόσθεσε ότι «αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία RRF, ΠΔΕ, ΕΣΠΑ, προχωράμε σε σημαντικά έργα υποδομών – λιμάνια, μαρίνες, λιμενοβραχίονες – ανάδειξης των θεματικών μας προϊόντων – χιονοδρομικά κέντρα, ορεινά καταφύγια, ορειβατικά μονοπάτια, οινοτουρισμό, γαστρονομία – αλλά και σε έργα βιωσιμότητας – διαχείριση στερεών αποβλήτων και υδάτινων πόρων, ηλεκτροκίνηση, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – καθώς η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη αποτελεί πρόσημο για το 2023».

Ανάδειξη της Ελλάδας ως προορισμού για 12μηνο τουρισμό

Παράλληλα, επισήμανε ότι ταυτόχρονα συνεχίζονται οι καμπάνιες καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας ως ιδανικού προορισμού για 12μηνο τουρισμό.

Ο υπουργός Τουρισμού είπε ακόμη ότι, κατά τις επισκέψεις του σε περιοχές της Μακεδονίας, έχει διαπιστώσει πως υπάρχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες για περαιτέρω τουριστική αναβάθμιση και έχει παρακινήσει δήμους, περιφέρειες, λιμενικά ταμεία και ιδιώτες να αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμμετέχοντας σε αυτά τα προγράμματα, καθώς όλες αυτές οι επενδύσεις θα δώσουν προστιθέμενη αξία και σημαντική ώθηση στο τουριστικό προϊόν της περιοχής.

Αναφερόμενος στην τουριστική ανάπτυξης της Μακεδονίας, εξήγησε πως θα πραγματοποιήσει ταξίδια εξοικείωσης για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος σε χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, με στόχο το 2023 να πραγματοποιηθούν για πρώτη φορά πτήσεις από τις χώρες αυτές.

Επιπρόσθετα, διευκρίνισε πως συνεχίζεται η προσπάθεια, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και το αεροδρόμιο «Μακεδονία», για απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ, που θα φέρουν στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή high spenders ταξιδιώτες, οι οποίοι θα ενισχύσουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες.

Όπως σημείωσε, αυξάνεται η διασυνδεσιμότητα με επιπλέον πτήσεις, φέρνοντας ως ενδεικτικό παράδειγμα την αύξηση στις πτήσεις Καβάλα – Αθήνα, που ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα, ενώ και η κρουαζιέρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2022 ήταν 10 φορές πάνω σε σύγκριση με το 2019, με σημαντική αύξηση του homeporting.

Ακόμα καλύτερο το 2023

Ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι το 2023 οι επιδόσεις αναμένεται να είναι ακόμα υψηλότερες, ενώ η προβολή της Θεσσαλονίκης ως ιδανικός προορισμός για city break έφερε απτά αποτελέσματα. Μάλιστα, σημείωσε πως η καμπάνια θα συνεχιστεί και φέτος για την περαιτέρω προώθηση του αστικού τουρισμού.

Η βουλευτής Θεσσαλονίκης, τομεάρχης τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Νοτοπούλου επισήμανε, από την πλευρά της, πως «είναι μία κρίσιμη ώρα, αλλά είναι αυτή η κατάλληλη ώρα να ανασχεδιάσουμε το τουριστικό προϊόν της Μακεδονίας και να ενδυναμώσουμε το brand Μακεδονία».

«Τόσο τα οφέλη της Συμφωνίας των Πρεσπών, όσο και οι προσπάθειες των τοπικών παραγόντων, έχουν οδηγήσει στην ανάπτυξη του τουρισμού στη Μακεδονία και σε αναβάθμιση των δυνατοτήτων της περιοχής», τόνισε.

Και πρόσθεσε: «Αυτό που λείπει είναι ένα εθνικό σχέδιο, είναι η υποστήριξη των περιφερειακών τοπικών σχεδίων, χρειάζεται δηλαδή να ενδυναμώσουμε το brand, δίνοντας όλες εκείνες τις αναπτυξιακές δυνατότητες που χρειάζεται η περιοχή: υποδομές, στήριξη μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, στήριξη των εργαζομένων, αλλά και ανάδειξη εναλλακτικών νέων μορφών τουρισμού».

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, υπογράμμισε πως τώρα πρέπει να γίνουμε «σπρίντερς», εξηγώντας πως χρειάζεται «να αναπτύξουμε ταχύτητες για να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος και τον χαμένο χρόνο».

Όπως είπε, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, ο γενικός δείκτης ικανοποίησης της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έναντι των ανταγωνιστικών πόλεων για τον Νοέμβριο του 2022 είναι εξαιρετικά ικανοποιητικός.

Η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα υπερτερούν έναντι όλων των προορισμών – Αθήνα (85,7%), Θεσσαλονίκη (83,9%), Βαρκελώνη (83,2%), Μπολόνια (81,1%) και Ρώμη (81,0%), ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται, η Κωνσταντινούπολη (80,5%) η Μασσαλία (78,4%) και η Σμύρνη (76,7%) – τόνισε.

ΠΗΓΗ iefimerida.gr

Τουρισμός - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ