"Τρίτη και φαρμακερή" για το κυκλοφοριακό, στο δημοτικό συμβούλιο

Petite Perle 300×250

Αναλυτικά όλες οι αλλαγές στην παλιά πόλη – Προς ψήφιση η κυκλοφοριακή μελέτη

Μετά από δύο επεισοδιακές συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Ηρακλείου, και ακόμα μία αναβολή την περασμένη Δευτέρα (16/1), απόψε κατατίθεται προς συζήτηση και ψήφιση -καλώς εχόντων των πραγμάτων- η πρόταση για τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη στην Παλιά Πόλη του Ηρακλείου.

Η τελική εισήγηση διαμορφώθηκε «λαμβάνοντας υπόψιν όλα όσα συζητήθηκαν στις δύο συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, τις προτάσεις που κατατέθηκαν από μεμονωμένους ιδιώτες, φορείς και άλλες συλλογικότητες καθώς και από τις δημοτικές παρατάξεις. Επί της ουσίας προσπαθεί να συμβιβάσει όλα τα ζητούμενα» αναφέρει στο Cretalive ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης. 

Κύριο σημείο της κυκλοφοριακής πρότασης αποτελεί η πρόταση πεζοδρόμησης του άξονα των οδών: Δικαιοσύνης -Ίδης -Καλοκαιρινού. Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα, η ομάδα μελέτης εξέτασε τη μέγιστη απόσταση διάνυσης ενός πεζού στο κέντρο της παλιάς πόλης, στο πλαίσιο εξέτασης του μέσου μήκους περπατήματος και διαπιστώθηκε ότι οι αποστάσεις από το Μεϊντάνι ως την πλατεία 18 Άγγλων, τη Γιαμαλάκη, την πλατεία Κορνάρου ή το πάρκο Γεωργιάδη, δεν υπερβαίνουν τα 500 μέτρα και δε θεωρούνται αποτρεπτικές, ακόμη και για κάποιον που θα περπατάει καθημερινά. 

Πεζοδρομούνται επίσης οι οδοί: Έβανς από Αβέρωφ ως Δικαιοσύνης, Χατζημιχάλη Γιάνναρη από Σμύρνης ως Έβανς, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη.

Υιοθετώντας το αίτημα των καταστηματαρχών της 1821, προτείνεται η πεζοδρόμηση και της 1821, από την Λ.Δικαιοσύνης ως την οδό Κυρίλλου Λουκάρεως, με εξαίρεση τα τμήματα από την οδό Κόσμων ως την οδό Μονής Οδηγητρίας που θα αποτελούν σημεία εισόδου και εξόδου οχημάτων στο σταθμό αυτοκινήτων της οδού Θησέως.

Για τον οδικό άξονα Ζωγράφου- Χατζημιχάλη Γιάνναρη -Σμύρνης προτείνεται η διαμόρφωσή του σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και για αποκλειστική κίνηση των ταξί, οχημάτων τροφοδοσίας, δικύκλων, οχημάτων ΑΜΕΑ, ασθενοφόρων, οχημάτων έκτακτης ανάγκης και εξυπηρέτησης των αναγκών του Δικαστικού Μεγάρου. 

Για τις οδούς Άλμπερ και Βιάννου, προτείνεται η ανάπλασή τους και η μετατροπή τους σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας και η αντιδρόμηση της οδού Βιάννου με κατεύθυνση προς την οδό Νικολάου Πλαστήρα.

Επεμβάσεις προτείνονται και για την περιοχή της Αγίας Τριάδας, μιας πολύπαθης περιοχής που χαρακτηρίζεται από αδιάνοικτους δρόμους, απουσία πεζοδρομίων και οξύτατο το πρόβλημα της στάθμευσης που παρεμποδίζει την ομαλή διεξαγωγή κυκλοφορίας.

Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η άμεση έναρξη εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης αναθεώρησης του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής της Αγίας Τριάδας. Προτείνονται επίσης πεζοδρομήσεις ορισμένων οδικών τμημάτων:

Αντ.Συμιακού, Βαλέστρα, Βουρδουμπάδων (από Βαλέστρα μέχρι Ντεντιδάκηδων), Γαβαλάδων, Δαιμονάκηδων, Δελημάρκου, Δίκτης, Δοϊράνης (από Γιαμαλάκη έως Δελημάρκου), Ιωάννη Μακράκη, Κισσάμου (από Βουρδουμπάδων ως Βοσπόρου), Κοκκνίδη, Κούρτικα, Ντεντιδάκηδων, Μελιδώνη, Νεοφ.Πεδιώτη, Νικ.Πλάωνα, Παλμέτη, Παπαδοπούλου Μάρκου, Πάροδος Αντ.Συμιακού, Περατσάκη Αντωνίου, Σαββαθιανών (από Κισσάμου ως Βαλέστρα), Σακουλιέρηδων, Σαμουήλ Χάουζ (από Παλμέτη ως Μαυρογένους), Σηείας, Σκουλάδων, Σκρα, Φρ.Μαστραχά, 1131.

Ο πεζόδρομος της 25ης Αυγούστου παραμένει σύμφωνα με την πρόταση ως έχει, με επιτρεπόμενες κινήσεις, μόνο διαμπερείς.

Επόμενος βασικός άξονας των κυκλοφοριακών προτάσεων είναι η προτεινόμενη πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι την οδό Μεραμβέλλου καθώς και αντιδρομήσεις: του τμήματος της οδού Μεραμβέλλου από την αρχή της οδού μέχρι την οδό Υγείας και από την οδό Ξανθουδίδου μέχρι την Ιδομένέως, ώστε να λειτουργεί η οδός Μεραμβέλλου με ενιαία φορά κατεύθυνσης.

Προτείνονται επίσης οι αντιδρομήσεις των οδών: Ιδομενέως με φορά από Μεραμβέλλου προς Μαλικούτη, Μαλικούτη από Μεραμβέλλου προς Αριάδνης, του τμήματος της οδού Ξανθουδίδου από την οδό Χατζάκη προς τη Μεραμβέλλου.

Στο παραλιακό μέτωπο προτείνεται η διαμόρφωση και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και των θέσεων στάθμευσης των οδών Μιτσοτάκη και Σοφοκλή Βενιζέλου.

Τόσο η οδός Μιτσοτάκη, όσο και η Σοφ.Βενιζέλου προτείνεται να συνεχίσουν να λειτουργούν ως μονής κυκλοφορίας όπως σήμερα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Προτείνεται, επίσης, η κατασκευή πεζοδρομίων επαρκούς πλάτους, η δυνατότητα στάθμευσης μόνο σε διαμορφωμένες εσοχές και η τοποθέτηση στυλίσκων προς αποτροπή της κατάληψης των πεζοδρομίων από οχήματα.

Πρόταση υπάρχει και για την οδό Δουκός Μποφώρ, του μονοδρόμου με κατεύθυνση προς την παραλιακή. Για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης προτείνεται η διαμόρφωση πιο ελκυστικού περιβάλλοντος για τους πεζούς και την αύξηση της οδικής ασφάλειας με την αναμόρφωση και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και τη δημιουργία εσοχών για την οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης. Επιπλέον προτείνεται η κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομου μονής κατεύθυνσης πάνω στο πεζοδρόμιο, από τη δεξιά πλευρά.

Μεγάλη αλλαγή προτείνεται για την πλατεία 18 Άγγλων, με κατάργηση του κυκλικού κόμβου και δημιουργία κεντρικής νησίδας καθώς και διαβάσεις, διαπλάτυνση πεζοδρομίων, διαμόρφωση εσοχών για τη στάθμευση τουριστικών λεωφορείων και ταξί. Παράλληλα η οδός Μιτσοτάκη θα παραμείνει μονής κυκλοφορίας ως έχει και θα υπάρχει δυνατότητα στροφής στα αριστερά προς την Σοφοκλή Βενιζέλου (παραλιακή). Η δε πιάτσα ταξί θα οριοθετηθεί αποκλειστικά εντός των ορίων του δρόμου σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις.

Προτάσεις μονοδρομήσεων

Μεταξύ των κυκλοφοριακών προτάσεων διακρίνεται και μια σειρά προτεινόμενων μονοδρομήσεων – 114 στον αριθμό – με σκοπό την εξυπηρέτηση όλων των βασικών διαδρομών στην παλιά πόλη και την εξυπηρέτηση των υφιστάμενων ιδιωτικών πάρκινγκ.

Χώροι στάθμευσης

Με δεδομένο το οξύ πρόβλημα στάθμευσης και την μη κάλυψη της ζήτησης από τις διαθέσιμες θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, προτείνεται η δημιουργία χώρων στάθμευσης στην περίμετρο των Ενετικών Τειχών. Πρόκειται για χώρους που είτε λειτουργούσαν ως πάρκινγκ είτε προτείνεται να χρησιμοποιηθούν ως τέτοια αλλά χρήζουν διαμόρφωσης:

  • Ο χώρος στην τάφρο περιμετρικά του ερειπωμένου κτιρίου των Κυλινδρόμυλων Καστρινάκη,
  • ο χώρος στο εσωτερικός πρανές του Προμαχώνα Παντοκράτορα,
  • ο χώρος στάθμευσης και στάσης στο μικρό τριγωνικό πλάτωμα που έχει διαμορφωθεί σε επίπεδο λίγο ψηλότερο από τη λεωφόρο Πλαστήρα,
  • ο χώρος στάθμευσης Χαριλάου Τρικούπη,
  • ο χώρος επί της Αρχ.Μακαρίου, και
  • ο χώρος επί του δημοτικού οικοπέδου στη Βίγλα, στη συμβολή με τη λεωφόρο Δημοκρατίας.

Επιπλέον στο πλαίσιο προηγούμενων μελετών είχαν προταθεί χώροι για τη δημιουργία υπαίθριων ή υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων: στην οδό Λόρδου Βύρωνα, στη Λ.Σοφοκλή Βενιζέλου μεταξύ των οδών Θεοτοκοπούλου και Μονής Αγκαράθου, στο χώρο του πάρκου στη συμβολή των οδών Σπιναλόγκας και Αγίου Παύλου, στη λ. Πλαστήρα στο πάρκο μεταξύ των οδών Βασιλογιώργη και Σπιναλόγκας, στο χώρο κάτω από την Πλατεία Ελευθερίας, στο χώρο στα παλιά ΚΤΕΛ που σήμερα αποτελεί τερματικό σταθμό των αστικών λεωφορείων.

Ανασχεδιασμός κόμβων

Με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας και του επιπέδου οδικής ασφάλειας προτείνεται η διαμόρφωση ορισμένων κόμβων για την πιο ομαλή ροή της κυκλοφορίας. Πρόκειται για τους κόμβους στα εξής σημεία:

  • Λ.Δημοκρατίας -Ανεμογιάννη
  • Γεωργιάδου -Χ.Τρικούπη -Α.Παπανδρέου -Κνωσού
  • Λ.Δημοκρατίας -Γερωνυμάκη
  • Λ.Ικάρου -Λ.Μποφώρ
  • Λ.Δημοκρατίας -Ανθεμίου

Επίσης προτείνεται η διαμόρφωση κόμβου στην Πύλη Ιησού (Καινούργια Πόρτα), με πιλοτική εφαρμογή ως τα τέλη του 2023.

cretalive.gr

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ