Ελένη Μαραγκάκη: Το «καλάθι του νοικοκυριού», πρέπει να είναι και «καλάθι του τόπου».

Petite Perle 300×250

Οι γυναικείοι συνεταιρισμοί στην Ελλάδα, δεν είναι μονάχα κυψέλες εργασίας που αλλάζουν τη ζωή των μελών προσφέροντας εισόδημα και απασχόληση που μπορεί να συνδυαστεί με την καθημερινότητα τους – καθώς οι ίδιες αποφασίζουν γι αυτό. Οι. συνεταιρισμοί αξιοποιούν τα ταλέντα και τις δεξιότητες των γυναικών, δημιουργούν συντροφιές ζωής, διασώζουν την άυλη πολιτιστική μας κληρονομιά και εμπνέονται από αυτήν.

Κυρίως οι αγροτικοί γυναικείοι συνεταιρισμοί, αξιοποιούν τις πρώτες ύλες του τόπου ενισχύοντας την βιωσιμότητα της αγροτικής παραγωγής και μπορούν να συμβάλλουν αισθητά στην τοπική ανάπτυξη καλύπτοντας καταγεγραμμένες ανάγκες της. Ωστόσο αποτελεί κοινή διαπίστωση των γυναικών που συνεταιρίζονται και επιχειρούν αλλά και των σχετικών ερευνών πως δεν είναι καθόλου εύκολο, για πολλούς λόγους. Κατά κύριο λόγο η χειρωνακτική εργασία που απαιτείται και οι μικρές ποσότητες προϊόντων που παράγονται, αυξάνουν σημαντικά το κόστος.

Επιπλέον, η προβολή και διαφήμιση, η διακίνηση, η υποστήριξη των πελατών μετά την πώληση είναι ορισμένες μόνο συμπληρωματικές  – απαραίτητες εργασίες που απαιτούν είτε εξωτερικούς συνεργάτες είτε τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, κάτι που στην συντριπτική πλειοψηφία δεν είναι εφικτό και βιώσιμο. Για να συμβεί, χρειάζονται γενναίες εθνικές πολιτικές μα και τοπικά σχέδια αποφασισμένων αρχών, προσαρμοσμένα στον τόπο, στις ανάγκες, στις δυνατότητες, στις ευκαιρίες και στις δυσκολίες.

Οι πολιτικές αυτές, δεν θα στηρίξουν απλά τους συνεταιρισμούς, την οικοτεχνία και τους τοπικούς παραγωγούς. Θα στηρίξουν τους ίδιους τους καταναλωτές που επιζητούν να είναι το «καλάθι του νοικοκυριού» και «καλάθι του τόπου». Επιζητούν να μπορούν να επιλέξουν τοπικό προϊόν και να το αντέχουν. Αυτό λένε οι ίδιοι, αυτό δείχνουν και οι έρευνες καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας της εταιρίας IRI σε εφτά ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Βρετανία), σε ποσοστό 68% γενικά που στην Ελλάδα εξειδικεύεται σε 76%, προτιμούν ξεκάθαρα τα τοπικά προϊόντα.

Παράλληλα, σε σχετική έκθεση της WWF, οι Έλληνες σε ποσοστό 83% πιστεύουν ότι πρέπει όλοι μας να υιοθετήσουμε ένα μοντέλο διατροφής που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, κάνοντας καλό τόσο στην υγεία όσο και στον πλανήτη μας.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ