Οι ενδεικτικές απαντήσεις στα σημερινά θέματα των Πανελληνίων σε Προγραμματισμό και Υγιεινή

Petite Perle 300×250

Σε συνεργασία με το Φροντστήριο "ΚΥΚΛΟΣ" σας παρέχουμε τις ενδεικτικές απαντήσεις στα σημερινά θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων στα μαθήματα Προγραμματισμό Υπολογιστών και στο μάθημα της Υγιεινής.

Οι απαντήσεις στο Μάθημα του Προγραμματισμού Η/Υ:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ: 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023 

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 

Ενδεικτικές Απαντήσεις 

ΘΕΜΑ Α 

Α1 : 

α. Σ 

β. Λ 

γ. Λ 

δ. Σ 

ε. Σ  

Α2 : 

1 . β 

2. α 

3. στ 

4. ε 

5. γ 

ΘΕΜΑ Β  

Β1a: 

def find_mo(self ): 

u=self.vath1 

v=self.vath2 

mo= (u+v)/2.0 

return mo

B1 β: 

student1 =Student("Ιωάννου" ,7,6) 

student2 =Student("Αναστασίου" ,10 ,9) 

B1 γ: 

mo1= student1.find_mo() 

mo2 =student2.find_mo() 

if mo1>mo2 : 

print.student1.onoma 

elif mo1<mo2 : 

print.student2.onoma 

else: 

print.student1.onoma 

print.student2.onoma 

B2 :  

S=0  

for in range(1,11 ,2) : 

S = S + i 

print S  

B3 :

-2
1o  πέρασμα -2 4
2ο  πέρασμα -2 4
3ο  πέρασμα -2 8
4 πέρασμα -2 8

ΘΕΜΑ Γ  

S=0 

pl =0 

L=[ ] 

MO=[ ] 

for i in range(10) : 

onoma=raw_input("Δώσε μου το όνομα της πόλης ") 

L.append(onoma) 

for j in range(30) : 

ther= float(input("Δώσε μου θερμοκρασία")) 

while (ther <-50) or (ther > 50) : 

ther= float(input ("Δώσε θερμοκρασία")) 

S = S+1 

mo = S/30.0 

print mo 

MO.append(mo) 

if mo <0 : 

pl=pl+1 

print pl  

f=open("thermo.txt ", "w") 

for i in range(10): 

f.write( L[i] +str(MO[i])+ "\n") 

f.close() 

ΘΕΜΑ Δ 

def anazitisi(kwdikos ,CODE) : 

pos= -1 

found =False 

for i <len(CODE) and not found: 

if CODE[i] == kvdikos : 

found =True 

pos =i 

else: 

i=i+1 

return pos 

ESODA =[ ] 

CODE =[ ] 

Code =raw_input("Δώσε μου ένα κωδικό ") 

while code ! = "ΤΕΛΟΣ" : 

timi= float(input("Δώσε την τιμή του προίοντος ")) 

plithos =int(input ("Δώσε κωδικό")) 

esoda = timi * plithos 

ESODA.append(esoda) 

CODE.append(Code) 

Code =raw_input("Δώσε μου ένα κωδικό ") 

kwdikos = raw_input("Δώσε κωδικό") 

tim =anazitisi(kwdikos ,CODE) 

if tim == -1: 

print("Ο κωδικος που δόθηκε δεν υπάρχει στην λίστα μου : 

else: 

print(ESODA[tim]) 

Sesod=0 #συνολικα εσοδα 

Gresod=0 #εσοδα ελλαδας 

for i in range(len(CODE)): 

Sesod =sesod +ESODA[i] 

if CODE[0:2] == 'GR': 

Gresod =gresod +ESODA[i] 

Pososto =gresod/sesod *100 

print("Το ποσοστό των εσόδων των ελληνικών προϊοντών είναι",pososto, '%') 

Επιμέλεια Θεμάτων : Σκεντέρι Μπλεόνα , Καθηγήτρια Πληροφορικής,  Φροντιστήριο «Κύκλος», Γάζι

Απαντήσεις στο μάθημα της Υγιεινής:

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ' ΤΑΞΗΣ 

ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ  ΛΥΚΕΙΩΝ 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ: 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023 ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΥΓΙΕΙΝΗ 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ 

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ 

ΘΕΜΑ Α 

Α1. 

α. Σωστό 

β. Λάθος 

γ. Λάθος 

δ. Λάθος 

ε. Σωστό 

Α2.  

α) 1 

β) 6 

γ) 3 

δ) 4 

ε) 8

Α3. 

1 🡪 γ 

2 🡪 δ 

3 🡪 ε 

4 🡪 β 

5 🡪 στ 

ΘΕΜΑ Β 

Β1. Δημόσια Υγιεινή είναι το σύνολο των μέτρων που εφαρμόζονται από  το κράτος με σκοπό την πρόληψη, διατήρηση και προαγωγή της υγείας  του πληθυσμού. Αυτό επιτυγχάνεται με την εξυγίανση του περιβάλλοντος,  τον έλεγχο των λοιμωδών νοσημάτων, την αγωγή υγείας ομάδων  πληθυσμού, την οργάνωση των υγειονομικών και νοσηλευτικών  υπηρεσιών.  

Β2.  

α) Τα ούλα γίνονται έντονα κόκκινα, διογκωμένα από το οίδημα και πολλές  φορές αιμορραγούν. 

β) Στην περιοδοντίτιδα η βλάβη επεκτείνεται βαθύτερα στους ιστούς που  στηρίζουν τα δόντια και έτσι αρχίζουν να κουνιούνται και σύντομα γίνεται η  εξαγωγή τους. 

Β3. 

α) Τα νοσήματα εκείνα που εμφανίζονται με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα σε  εργαζόμενους, εκτεθειμένους στο συγκεκριμένο παράγοντα που προκαλεί τη  νόσο, σε σύγκριση με τη συχνότητα που εμφανίζεται η νόσος στο γενικό  πληθυσμό. 

β) Πνευμονοκονιάσεις, επαγγελματικό άσθμα, αντιδράσεις από υπερευαισθησία.

γ) Συστήματα εξαερισμού που έχουν σκοπό να περιορίσουν τη βλαπτική σκόνη,  χρήση ατομικής μάσκας προστασίας, απομάκρυνση των αρρώστων από  βεβαρημένους χώρους εργασίας και περιοδικές εξετάσεις στους εργαζόμενους.  

ΘΕΜΑ Γ 

Γ1.  

Περιλαμβάνει την ταφή των απορριμμάτων σε επιλεγμένους χώρους. Τα  απορρίμματα αδειάζονται στους χώρους ταφής, συμπιέζονται, ώστε να μειωθεί ο  όγκος τους και καλύπτονται με χώμα. Όταν η χωματερή δεν μπορεί να δεχτεί  άλλα απορρίμματα, σκεπάζεται με χώμα ύψους ενός μέτρου και  δεντροφυτεύεται. 

Άλλοι τρόποι διάθεσης των απορριμμάτων είναι η καύση, η ανακύκλωση και η  λιπασματοποίηση. ( ζητούνται 2 από τους 3 ) 

Γ2. 

α) Η σωματική άσκηση και η υψηλή πρόσληψη ασβεστίου από τις τροφές  κυρίως κατά τη παιδική και νεανική ηλικία συμβάλλουν στην αύξηση της  οστικής πυκνότητας και έτσι προλαμβάνεται η οστεοπόρωση. 

β) Η εξέταση γίνεται με απλή επισκόπηση σε όρθια στάση και επίκυψη. 

γ) Δύναμη, ευλυγισία και χάρη, αντοχή και βοηθά στην εναπόθεση ασβεστίου  στα παιδιά. 

δ) Η σωστή στάση του σώματος σε όλες τις συνήθεις ασχολίες αποτελεί βασική  αρχή πρόληψης παθήσεων της σπονδυλικής στήλης. Η κυφωτική στάση είναι η  πιο συνηθισμένη μορφή παραμόρφωσης. 

Γ3. 

α) Μέχρι 4 – 5 ώρες 

β) Σε θερμοκρασία μεγαλύτερη από 60οC ή μικρότερη από 10ο

γ) Αποτελεσματική αναθέρμανση σημαίνει ότι όλα τα μέρη του τροφίμου θα  θερμανθούν τουλάχιστον στους 70ο

ΘΕΜΑ Δ 

Δ1. 

α) Είναι ο πιο ανθυγιεινός, γιατί συλλέγονται τα οικιακά λύματα κατευθείαν στη  γη, διαποτίζουν το έδαφος, μολύνουν τα υπόγεια νερά, γεγονός που έχει ως  αποτέλεσμα την εμφάνιση λοιμωδών νοσημάτων.

β) Το ασφαλέστερο και υγιεινότερο σύστημα αποχέτευσης είναι το δίκτυο  υπονόμων, όπου συλλέγονται τα λύματα της περιοχής, επεξεργάζονται και  απομακρύνονται σε υγρό περιβάλλον ( θάλασσα, λίμνη, ποταμό ) κατά τρόπο  αποδεκτό για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. 

γ) Ο σηπτικός βόθρος, ο οποίος αποτελείται από στεγανά τμήματα. Στο πρώτο  γίνεται η καθίζηση των ακαθαρσιών και στα άλλα δύο υγροποίηση και ζυμώσεις.  Από το τρίτο τμήμα διοχετεύονται τα λύματα στο έδαφος, απορροφώνται και δε  δημιουργούν υγειονομικό πρόβλημα.  

Δ2.  

α) Ακατάλληλα είναι το Α διότι έχει pH χαμηλότερο από το φυσιολογικό, καθώς  η αντίδραση του πόσιμου νερού πρέπει να είναι ουδέτερη ως ελαφρά αλκαλική  

( pH 6,8 – 7,8 ) και το Γ καθώς ο μόλυβδος προκαλεί χρόνιες δηλητηριάσεις.  Ενδεχομένως ακατάλληλο είναι και το Β ( βλέπε υποερώτημα Δ2β ) 

β) Το δείγμα Β περιέχει αζωτούχες ενώσεις, η παρουσία των οποίων αποτελεί  ένδειξη μόλυνσης από λύματα και περιττώματα και όχι απόδειξη μόλυνσης! Οι  αζωτούχες ενώσεις μπορεί να προέρχονται από τη γεωλογική σύσταση του  εδάφους ή από λιπάσματα. 

γ) Η εξακρίβωση της παρουσίας μικροβίου γίνεται με μικροβιολογική εξέταση. 

Επιμέλεια Θεμάτων: Παπαδάκης Γιώργος 

Βιολόγος, Φροντιστήριο «ΚΥΚΛΟΣ», Γάζι

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ