Ακτοπλοΐα: Τι φέρνει η επόμενη μέρα μετά τη συγχώνευση Attica – ANEK
Οι συμβολαιογράφοι
Μετά την απόφαση των Γενικών Συνελεύσεων οι πλευρές αναμένουν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Συμβολαιογράφων που είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Δευτέρα όπου θα αποφασίσουν ένα θα συνεχίσουν ή θα λήξουν την απεργία τους.
Εφόσον λήξει η απεργία τότε οι δύο εταιρείες θα μπορέσουν να καταθέσουν τη συμβολαιογραφική πράξη συγχώνευσης και την επόμενη ημέρα δηλαδή την προσεχή Τρίτη θα αναρτηθεί στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.
Η συγχώνευση
Όπως αναφέρεται στο Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης που έχει δημοσιοποιηθεί, η συγχώνευση θα οδηγήσει στη δημιουργία της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη, με κριτήριο τη χωρητικότητα επιβατών. Ο τζίρος της υπολογίζεται στα 720 εκατομμύρια ευρώ.
Η Attica σχεδιάζει να διατηρήσει τα σήματα της ΑΝΕΚ, ενώ θα επενδύσει 20 εκατ. περίπου για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ και επιπλέον 11,3 εκατ. σε συντήρηση των πλοίων της. Τα οφέλη που θα προκύψουν από την επένδυση σε scrubbers εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 9,5 εκατ. και θα καταστήσουν τα πλοία ανταγωνιστικά στις γραμμές που δραστηριοποιούνται.
Σύμφωνα με το Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης, η Attica θα εκδώσει 27.358.350 νέες μετοχές, οι οποίες θα διατεθούν στους μετόχους της ΑΝΕK, με προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής 0,1217 μετοχές της Attica προς 1 κοινή ή προνομιούχο μετοχή της κρητικής εταιρείας.
Η συγχώνευση περιλαμβάνει επίσης συμφωνία μεταξύ της ATTICA με πιστωτές (Τράπεζα Πειραιώς, Allpha Bank, Astir NPL Finance, Cross Ocean) και μέτοχους που εκπροσωπούν ποσοστό 57,70% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΚ για να διαγράψουν απαιτήσεις τους ύψους 195 εκατ. ευρώ, «κούρεμα» της τάξης του 70%.
Η ΑΝΕΚ στο τέλος του περασμένου Ιουνίου είχε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης 300 εκατ., αρνητικά ίδια κεφάλαια 92 εκατ. και βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις 270 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, με την απόκτηση της ΑΝΕΚ ο όμιλος Attica Group θα έχει έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως σε όρους ολικής χωρητικότητας, θα είναι η τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη με βάση τη μεταφορική ικανότητα επιβατών με έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως σε όρους μεταφοράς οχημάτων.
Παράλληλα ενισχύεται ο εθνικός ρόλος του ομίλου καθώς διασφαλίζει την 12μηνη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Στην Αδριατική θα ανταγωνίζεται τον Όμιλο Γκριμάλντι ο οποίος έχει γιγαντωθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη με τον Εμάνουελ Γκριμάλντι να έχει καταστήσει την Αδριατική σε Mare Nostrum ενώ στο Αιγαίο έχει ανταγωνισμό από τη Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου.
Όπως έχει αναφέρει σε μελέτη της η εταιρεία οικονομικών συμβούλων, XRTC, η «νέα Attica» θα έχει παρουσία σχεδόν σε όλες τις γραμμές της χώρας, στις οποίες δρομολογούνται περίπου 100 ακτοπλοϊκά πλοία και εξυπηρετούν καθημερινά 115 νησιά συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους.
H χανιώτικη εταιρεία έχει στόλο από οκτώ πλοία. Πρόκειται για τα ΚΡΗΤΗ I, το ΚΡΗΤΗ ΙΙ που είναι παροπλισμένο, το Πρέβελης, το Έλυρος, το Ελ.Βενιζέλος, το Olympic Champion, το Hellenic Spirit και το Κύδων που είναι ναυλωμένο στο εξωτερικό.
Δραστηριοποιείται στην Κρήτη και Αδριατική μέσω της κοινοπραξίας που είχε με την Attica. Τα πλοία αυτά εντάσσονται στον στόλο του Ομίλου Attica ο οποίος σήμερα έχει 35 πλοία εκ των οποίων 20 συμβατικά και 13 ταχύπλοα και δύο μεταφοράς οχημάτων και η δύναμη του θα ανέβει στα 43 συνολικά.
Πηγή: newmoney.gr