Ανάπλαση Ελ. Βενιζέλου – Το έργο ξεκινά πήραν έγκριση οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις – Η τοποθέτηση της ΛΑΣΥ “τάραξε” τη Δημοτική Επιτροπή

Επεισοδιακή ήταν η συνεδρίαση της δημοτικής επιτροπής Μαλεβιζίου, η οποία ενέκρινε της προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εργοταξιακού χαρακτήρα των πρώτων δυο τμημάτων του μεγάλου έργου της ανάπλασης της Ελευθερίου Βενιζέλου.

Της Κορίνας Καφετζοπούλου

Η συνεδρίαση έγινε την Τρίτη όπου το κλίμα πυροδοτήθηκε από την τοποθέτηση του επικεφαλής της ΛΑΣΥ, Δημόκριτου Σαλούστρο που έκανε λόγο για ένα έργο « που απλά απορροφά ένα πρόγραμμα, με λάθη, παραλείψεις και προβλήματα» ζητώντας επί της ουσίας «νέα μελέτη, διαπλάτυνση του δρόμου, δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση με αξιοποίηση της βοηθητικής οδού».

Ο δήμαρχος Μενέλαος Μποκέας που για πρώτη ίσως φορά έχασε σε τέτοιο βαθμό την ψυχραιμία του, του απάντησε ότι διαστρεβλώνει την αλήθεια, τίποτα δε γίνεται τυχαία, εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση η κύρωση της πράξης εφαρμογής, οι ρυμοτομικές γραμμές, θα εφαρμοστεί το σχέδιο αστικής κινητικότητας και ότι σε κάθε περίπτωση έχουν ληφθεί υπόψη οι επιχειρήσεις και έχει προβλεφθεί η απρόσκοπτη πρόσβαση σε αυτές.

Έχουν όμως υπολογιστεί και οι ανάγκες όλων των κατοίκων όχι μόνο των οχημάτων και σε καμία περίπτωση δεν δέχθηκε ότι δεν υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη αφού το ΣΒΑΚ αυτό έκανε.

Τη συνεδρίαση παρακολούθησαν και επιχειρηματίες της περιοχής που έχουν πολλά ερωτήματα ως προς ένα έργο που έχει πλέον συμβασιοποιηθεί και έχει περάσει από όλες τις φάσεις διαβούλευσης στο παρελθόν και έχει απασχολήσει δεκάδες συνεδριάσεις.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πέρασαν ομόφωνα από τη Δημοτική Επιτροπή με τις θετικές ψήφους της αντιπολίτευσης, του Δημήτρη Τζεδάκη και του Μιχάλη Ξυλούρη- που δεν πήραν μέρος στην κόντρα Μ. Μποκέα – Δ. Σαλούστρου.

Τα θέματα αυτά που τέθηκαν από τη ΛΑΣΥ άλλωστε έχουν συζητηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν καθώς αυτή η συζήτηση ξεκίνησε από την αρχή της πρώτης θητείας του δημάρχου.

Τα εμπόδια που άλλαξαν άρδην τους αρχικούς σχεδιασμούς

Στο δια ταύτα και στο εμβληματικό έργο της αστικής ανάπλασης της Ελευθερίου Βενιζέλου, το μεγαλύτερο που εκτελείται σε επίπεδο Κρήτης, αυτές τις ημέρες ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες, από το σημείο που είναι σε εξέλιξη το έργο του κόμβου Τζωράκη.

Ενώ όλοι γνώριζαν ότι το έργο της ανάπλασης θα αρχίσει από την είσοδο του Γαζίου, περίπου στο ύψος της ΔΕΗ, δύο σημαντικά εμπόδια οδήγησαν σε ανατροπή των σχεδιασμών.

Το πρώτο εμπόδιο το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει δικαστικά η διαφωνία των αναδόχων για το αντιπλημμυρικό, με την υπόθεση να εκκρεμεί ακόμα στο Εφετείο.

Το δεύτερο εμπόδιο ότι υπάρχουν εκκρεμότητες με ιδιώτες επί της Ελ. Βενιζέλου για θέματα γης και διεκδικήσεις αποζημιώσεων. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επιχειρούνται λύσεις εξωδικαστικά ενώ ακόμα δεν έχουν οριστεί τιμές μονάδος.

Με δεδομένο ότι αυτό το εμβληματικό έργο έχει τη χρηματοδότηση ύψους 6 εκ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης και δεν υπάρχουν περιθώρια άλλων καθυστερήσεων ( υπήρχε επίσης πολύμηνη καθυστέρηση στο εφετείο για την ανάδειξη του τελικού αναδόχου), αποφασίσθηκε το έργο να ξεκινήσει από την πλευρά της Ανόδου προς τον Ξηροπόταμο.

Η γη σε αυτή την περιοχή είναι «ελεύθερη αποζημιώσεων» τουλάχιστον μέχρι ένα σημείο και τα θέματα ρυμοτομίας από την πράξη εφαρμογής της Αγίας Μαρίνας είναι πιο ξεκάθαρα.

Έναρξη με αποξηλώσεις και διαπλατύνσεις

Αυτές τις ημέρες η ανάδοχος εταιρεία ξεκίνησε τις εργασίες διαπλάτυνσης και τις πρώτες καθαιρέσεις.

Από τη Δημοτική Επιτροπή εγκρίθηκαν οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως προαναφέρθηκε και έγινε ανάλυση του σχεδίου. Το θέμα θα περάσει και από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα ακολουθήσει έγκριση από τη ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης.

Σε κάθε περίπτωση η τελική απόφαση για το τι θα ισχύσει στην κυκλοφορία θα είναι της Αστυνομίας.

Ο προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν αφορούν δυο τμήματα και τρεις φάσεις.

Το πρώτο τμήμα οριοθετείται από το ύψος του κόμβο Τζωράκη μέχρι την οδό Γεννηματά.

Σε αυτή τη φάση δεν θα γίνει διακοπή κυκλοφορίας.

Αλλαγές στην κυκλοφορία θα γίνουν στη β’ φάση στο συγκεκριμένο σημείο για την εκτέλεση πολλών παράλληλων εργασιών.

Για τον λόγο αυτό η κίνηση των οχημάτων θα μεταφερθεί βόρεια επί της Ελευθερίου Βενιζέλου και αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι καθώς πρόκειται για το σημείο είναι σε εξέλιξη το έργο του κόμβου.

Οι αλλαγές στην κυκλοφορία προβλέπουν δύο ρεύματα κυκλοφορίας σε πλάτος 11 μέτρων. Στο νότιο τμήμα, το εργοτάξιο ορίζεται στα 17 μ. Όπου θα απαιτηθεί να γίνει σειρά δύσκολων έργων. Όμβρια, ηλεκτροφωτισμός, υπογειοποιήσεις, υδροδότηση.

Το δεύτερο τμήμα περιλαμβάνει το σημείο από την οδό Γεννηματά μέχρι 300 μ. προς τη ΔΕΗ στη ΧΘ 920. Και σε αυτό το τμήμα προβλέπονται καθαιρέσεις αποκαταστάσεις και διαπλάτυνση.
Όπου γίνονται αποξηλώσεις προβλέπονται εργασίες αποκατάστασης σε όλες τις φάσεις.

Συνεργασία, συντονισμός, αισιοδοξία

Ο δήμαρχος Μαλεβιζίου, γνωρίζοντας τις δυσκολίες που έχει το έργο, είπε ότι υπάρχει αισιοδοξία, ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά σε όλα τα τμήματα του έργου.
Διότι όλο αυτό τον καιρό οι υπηρεσίες του Δήμου, προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν την οποιαδήποτε εμπλοκή, κυρίως μεταξύ των συνεννοήσεων της ΔΕΔΔΗΕ και των παρόχων.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εγκρίθηκαν επίσης στην έκτακτη δια περιφοράς συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης.

Μαλεβίζι - ΡΟΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ