"4 στα 4 εκτεθειμένη η Κυβέρνηση απέναντι στους Κρητικούς"

Η Κρήτη στον αστερισμό της εικονικής πραγματικότητας της Κυβέρνησης ΝΔ - Η απάντηση του Χάρη Μαμουλάκη στον Χρήστο Σταϊκούρα

 

Απάντηση στις πανηγυρικές δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα δίνει ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης
Μαμουλάκης στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, ενόψει της επίσκεψης του τελευταίου στο Ηράκλειο.

«Όπως ήταν αναμενόμενο, ο κ. Σταϊκούρας παραμένει στην γραμμή της Κυβέρνησης η οποία και εξακολουθεί να κινείται σε ένα φανταστικό πεδίο, παρουσιάζοντάς τα όλα ρόδινα στην εξέλιξη των έργων της Κρήτης. Να κινείται στη σφαίρα της εικονικής πραγματικότητας στην οποία μας έχει άλλωστε συνηθίσει η ΝΔ.

Πανηγύρισε για δήθεν πρόοδο στις εργασίες του αεροδρομίου Καστελίου, το οποίο ενώ θα έπρεπε να παραδοθεί το 2025, όπως προέβλεπε η σύμβαση που υπεγράφη επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έχει παραταθεί για το 2027 και πάλι αμφίβολο είναι. Και μάλιστα, έχει παραταθεί με επιβαρύνσεις και πρόσθετες χρηματοδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από το δημόσιο ταμείο, από τα χρήματα των φορολογουμένων. Όπως τα 78 εκ. ευρώ για δήθεν απρόβλεπτα έξοδα για τον αεροσταθμό, αλλά ακόμα και για συμβατικές υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ΤΕΡΝΑ, όπως τα 90 εκ. ευρώ για τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο. Ένα θέμα που το φέρνουμε στη Βουλή αλλά το διερευνούμε και νομικά, δεδομένου ότι στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε αυτό το πάρτι που γίνεται με δημόσιο χρήμα να περάσει έτσι.

Πανηγύρισε για τον ΒΟΑΚ, που υποτίθεται, όπως δεσμευόταν ο Πρωθυπουργός με τον τέως Υπουργό Κώστα Καραμανλή από τα Χανιά τον Μάιο του 2021, θα είχε σε εξέλιξη εργοτάξια το 2022 και θα ήταν σε πλήρη ανάπτυξη από τις αρχές του 2024. Αδιαφόρησε για τα δίκαια αιτήματα της τοπικής κοινωνίας, όπως έχουν εκφραστεί από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου που βλέπουν τις πόλεις τους να διχοτομούνται και να κινδυνεύουν να πνιγούν από τα νερά της βροχής, ζητώντας λευκή επιταγή ώστε να αποσπάσει την ανάκληση των προσφυγών τους στο ΣτΕ, υποσχόμενος γενικά και αόριστα ότι στη πορεία ΘΑ τα ικανοποιήσει.

Μας είπε επίσης ότι «Δεν υπάρχουν καθυστερήσεις, αλλά υπάρχουν προβλήματα από τις απαλλοτριώσεις, αλλά σταδιακά τα λύνουμε». Βλέπουμε δηλαδή ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ επιμένει να βαφτίζει το κρέας – ψάρι για να διασκεδάσει την αναποτελεσματικότητά της, η οποία και έχει οδηγήσει το έργο σε διετή καθυστέρηση. Και την ώρα που επιμένει να λέει ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις, αναγκάζεται να υπογράψει και νέα παράταση του έργου, μόλις την περασμένη εβδομάδα, επειδή δεν υπάρχουν ακόμη οι απαιτούμενες μελέτες. Με επίκληση τις απαλλοτριώσεις, για τις οποίες έχει η Κυβέρνηση έχει ευθύνη.

Παρουσίασε και τις παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια, αλλά απέκλεισε για μια ακόμη φορά το Λασίθι, από τον Άγιο Νικόλαο έως και τη Σητεία. Και αναρωτιόμαστε, για την Κυβέρνηση υπάρχουν μόνο τρεις νόμοι στην Κρήτη; Επειδή για εμάς, όπως και η Αυτοδιοίκηση έχει τονίσει, το θέμα του ΒΟΑΚ είναι ζήτημα καθολικό. Ζήτημα Εθνικής Κρήτης. Και η Κρήτη δεν έχει μόνο τρεις νομούς.

Παράλληλα, ο κ. Σταϊκούρας εξακολουθεί να αμφισβητεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς του «Νίκος Καζαντζάκης» όπως έχει παρουσιαστεί από τον συνιδιοκτήτη Δήμο Ηρακλείου, ζητώντας επαλήθευση των δεδομένων από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ δεν έκανε καμία απολύτως αναφορά στο έργο της δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς, ενός προαστιακού σιδηροδρόμου δηλαδή, που θα ενώνει το νέο αεροδρόμιο με το Ηράκλειο και τα αστικά κέντρα της Κρήτης.

Δεν περιμέναμε απαντήσεις στα ερωτήματα που εκ των προτέρων θέσαμε στον κ. Υπουργό. Με δεδομένες τις κυβερνητικές καθυστερήσεις, τον υποκειμενισμό και την ιδιοτέλεια προς τους ιδιώτες με την οποία λειτουργεί αυτή η Κυβέρνηση, αντιλαμβανόμαστε τον ρόλο του. Ακόμα όμως και η άρνηση της πραγματικότητας, έχει όρια.».

Κρήτη - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ