Γιατί δεν καλύπτονται οι κενές θέσεις στα σχολειά| Μια κοινωνία που στέκεται απέναντι στα γεγονότα και η εκπαίδευση που επιζητεί λύσεις

Καθώς συστηματικά  προβάλλονται στα μέσα σχολιασμοί και λεπτομερείς αναφορές  , σχετικές με το «λειτουργικό»  σύστημα  κάποιων των Βοριζίων, αλλά και των περιοχών του Νότιου Ψηλορείτη και Μυλοπόταμου, αντιλαμβανόμαστε  ότι οφείλουμε να αλλάξουμε τα δεδομένα.

Το ¼  των ζωοκλοπών  πανελλαδικά, πραγματοποιούνται στους τρεις από τους τέσσερεις νομούς της Κρήτης , ενώ οι παράνομες αυτές στάσεις που χρονικά ανάγονται στο βαθύ παρελθόν, και εξακολουθούν να απασχολούν τις αστυνομικές δυνάμεις του νησιού με πενιχρά έως καθόλου αποτελέσματα, διαμορφώνουν ένα ιδιόμορφο κράτος εν κράτη.

Η παράνομη  οπλοκατοχή, οι ουσίες , που πλέον ανοικτά εμφανίζονται στα γλέντια ως «επιδόρπιο» κόκας, η προσπάθεια οι εγκληματικές συμπεριφορές να αποδοθούν σε κάποιες προαιώνιες «βεντέτες» , αλλά και οι αξίες που τραβούν  ανάστροφη πορεία, και αποθεώνουν το χρήμα, και όχι το σεβασμό και την ανοχή, είναι μια άλλη Κρήτη.

Κουβέντες οργής και φανατισμού που θυμίζουν κάστες κλειστές, κλειστά παράθυρα, ερμητικά κλειστές πόρτες, σουρωτήρια πινακίδες  και όπλα που καραδοκούν. Πολύ ωραία, αλλά πώς φτάσαμε σε αυτές τις κοινωνίες ; Πόσα ανεχτήκαμε; Πόσα εισπράξαμε ;Πόσα παραβλέψαμεε και για ποια οφέλη;

Η τιμή της Κρήτης βρίσκεται στην ιστορία της 

Δεν προσομοιάζει η εγκληματική συμπεριφορά με την μανιασμένη αντίσταση των Χαίνηδων αλλά και των αντιστασιακών κάθε εμπόλεμης περιόδου, που η κατάκτηση συνέθλιβε ως ανελέητη δαγκάνα το νησί. Δεν ξεπλένεται στην κολυμπήθρα των ηρωικών αγώνων ενάντια στους κοτζαμπάσηδες και τους καταδότες  η σημερινή ρεμούλα με προσεταιρισμό πολιτικών προσώπων και την άλωση κομματικών χώρων. Δε η τιμή , και η αξιοπρέπεια, ο σεβασμός που είναι θέσφατο με φόνους και σεμινάρια χρήσης καλάσνικοφ. Που ζούμε ;

Όμως προκαλούνται  παράπλευρες απώλειες από την υπόθαλψη και την ανοχή τέτοιων στάσεων.  Στη συνείδηση της Ελλάδας οι αγώνες των Κρητών για απελευθέρωση , από την Πίνδο ως τον Ψηλορείτη αντηχεί με το προαιώνιο ηχόχρωμα της λευτεριάς της φωνής του αρχάγγελου Ξυλούρη. Του Νίκου Ξυλούρη!

Η Κρήτη των Κορυμβάντων,  η γενέτειρα του Διός, η μικρή Ήπειρος που η γεωμορφολογική ιδιαιτερότητά της είναι ευχή και κατάρα. Ο νότος με τα ακρογιάλια, τις φιλόξενες παρέες , την εξωστρέφεια και την αγριάδα, η πλάση που έχει υμνηθεί και ο Μινωικός πολιτισμός για τον οποίο είμαστε ως Έλληνες υπερήφανοι.

Η τοποθέτηση του Προέδρου του Συλλόγου»Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Α/θμιας εκπαίδευσης κου Γιώργου Μαρκάκη

Και σε αυτήν την Κρήτη σήμερα , οι νέοι άνθρωποι, δεν δηλώνουν να καταλάβουν θέσεις εργασίας για λόγους που δε θα έπρεπε να τους αποθαρρύνουν Κάθε έτος σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης σε ολόκληρη την Κρήτη , ανοίγουν θέσεις για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών γενικής, ειδικής αγωγής και ειδικοτήτων.  Η τοποθέτηση με βάση τα κενά , τα οποία δηλώνονται από τη θερινή περίοδο και αναδεικνύονται από τα σχολεία και τις διευθύνσεις , προσέλκυαν μέχρι πριν από 2 -3 χρόνια το ενδιαφέρον εκπαιδευτικών και από την υπόλοιπη Ελλάδα, και καλύπτονταν εν ευθέτω χρόνο, όπως όμως μας ενημερώνει ο Πρόεδρος του συλλόγου Α/θμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», κος Γιώργος Μαρκάκης,  η κατάσταση έχει αλλάξει.  Όσο καθυστερούν οι τοποθετήσεις και γίνονται σε τρεις ή περισσότερες φάσεις, τόσο χάνεται το ενδιαφέρον των νέων που προφανώς δε θα έρθουν Κρήτη από την άλλη άκρη της Ελλάδας για να εργαστούν με συμβάσεις ως τον Ιούνιο. Επίσης με τα δεδομένα , όπως εξελίχθηκαν και αυτήν τη χρονιά, δεν γνωρίζουν αν θα προσληφθούν ξανά , την επόμενη χρονική περίοδο ή αν θα βρεθούν κάπου αλλού στο χάρτη.  Προτιμούν να  βρίσκουν εργασία σε άλλο χώρο αρκεί να βρίσκονται κοντά στις εστίες τους , δηλαδή στα πατρικά τους σπίτια, καθώς τα ενοίκια έχουν καταστεί απαγορευτικά για να εγκατασταθούν οι νέοι πτυχιούχοι και  ενώ μάλιστα οι μισθοί είναι πολύ χαμηλοί στο δημόσιο και όχι πλέον ανταγωνιστικοί με τον ιδιωτικό τομέα

. Στην Γ φάση τοποθετήσεων και ενώ υπάρχουν 1500 κενά σε εκπαιδευτικούς Γενικής αγωγής και σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, πανελλαδικά,  όπως μας λέει ο κος Μαρκάκης , ελάχιστες θέσεις καλύφθηκαν.

Δήλωση του Διευθυντή Εκπαίδευσης κου Μανόλη Μπελαδάκη στη Φωνή Μαλεβιζίου

 

Ζητήσαμε και μας δόθηκε η τοποθέτηση του Διευθυντή εκπαίδευσης Α/θμιας Ηρακλείου, κου Μανόλη Μπελαδάκη σχετικά με τα κενά που παρατηρούνται , τα οποία για την Κρήτη πλησιάζουν τα 200 ενώ πανελλαδικά όπως μας αναφέρει είναι περίπου 1.500.  Ο κος Μπελαδάκης , για χρόνια στο μετερίζι  της εκπαίδευσης από πολλές και διαφορετικές θέσεις ευθύνης έχει την εμπειρία αλλά και το κύρος να επιμελείται ώστε αρκετά άμεσα να καλύπτονται οι θέσεις.

Αυτή τη χρονιά μας ενημερώνει ότι  Για τη Γ φάση υπήρχε συνεννόηση  με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου ,τοποθετήθηκαν όλα τα κενά στο σύστημα , για δασκάλους γενικής και ειδικής αγωγής και ειδικοτήτων αλλά στον πίνακα δεν υπάρχει  κανένας εκπαιδευτικός που να ζητάει να τοποθετηθεί στην ΚρήτηΟ πίνακας των δασκάλων έχει εξαντληθεί σε όλη την Ελλάδα.Μπήκαν στον ΟΨΥΔ τα κενά αλλά δεν βρέθηκαν δάσκαλοι για να τα καλύψουν. Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι με τη μονιμοποίηση, διορισμό,  48.000  διορισμών , η επετηρίδα των εκπαιδευτικών προς διορισμό έχει πλέον εξαντληθεί.  Μάλιστα με βάση έναν παλαιότερο νόμο Γαβρόγλου, σύμωνα με τον οποίο η επετηρίδα ανοίγει κάθε τέσσερα χρόνια , κάποιοι περιμένουν  επί τρία χρόνια τώρα να εισαχθούν  ενώ έχουν ολοκληρώσει σπουδές  και  έχουν τα εχέγγυα ώστε να διοριστούν.

Ο ίδιος θα προχωρήσει σε εφαρμογή  ειδικής προκήρυξης τοπικού ενδιαφέροντος, όπως και δύναται να πράξει μετά τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με την οποία μπορεί όποιος επιθυμεί, να δηλώσει και εκτός σειράς, ώστε να καλυφθούν τα κενά, σε  τοπικό επίπεδο.

Αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στα Βορίζια και ενώ ακόμα τα παιδιά των δυο οικογενειών δεν έχουν παρουσιαστεί στο σχολείο, ο κος Μπελαδάκης γνωρίζει και αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας και σέβεται τη διαφορά. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και οι εκπαιδευτικοί ώστε να αποσοβούν και όχι να προκαλούν συμπεριφορές.  Χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί όπως μας επαναλαμβάνει και ταυτόχρονα υποστήριξη με κάθε τρόπο της σχολικής κοινότητας αλλά και των οικογενειών. Αδιαμφισβήτητα, η Παιδεία οφείλει, όπως και η πολιτεία με σεβασμό και υπομονή να δώσει καλύτερο μέλλον στα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Ποια είναι όμως και η στάση των  νέων εκπαιδευτικών που αυτή τη στιγμή υπηρετούν στο Νομό Ηρακλείου σε διάφορες περιοχές;

Εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο νησί δηλώνουν ότι θα φοβόντουσαν να βρεθούν στις περιοχές οι οποίες ακούγονται στα μέσα και οι καταστάσεις εκεί αποτελούν σίριαλ που κανείς δε γνωρίζει την εξέλιξή του. Τα σενάρια γράφονται από άγραφους νόμους και κώδικες που προβληματίζουν το Πανελλήνιο.

Φοβούνται να βρεθούν με τοποθέτηση στις ορεινές περιοχές , τις οποίες τα μέσα καταδεικνύουν ως πεδία βολής μεταξύ, αμάχων. Φοβούνται ότι θα ματαιωθεί η όποια προσπάθειά τους , καθώς οι αξίες που αναπτύσσουν τα παιδιά  παρατηρώντας τις στάσεις  και τις συμπεριφορές των ενηλίκων  από πολύ  μικρά, έρχονται σε πλήρη σύγκρουση με τις αξίες της ανοχής, της διαφορετικότητας, της συμφιλίωσης , της αγαθότητας που προάγονται στην παιδεία. Φοβούνται τα όπλα που επιδεικνύονται με ανοχή τόσα χρόνια και που μπορεί να βγουν και να εμφανιστούν σε μια παρεξήγηση , πώς θα προστατέψουν τους μαθητές τους ; Πώς θα προστατέψουν τους εαυτούς τους ;

Αυτό το άρθρο έχει ένα στόχο. Να γίνει κατανοητό ότι όλοι χάνουμε καθώς  χαρακτηριζόμαστε από  συμπεριφορές που αμαυρώνουν την κοινωνία μας. Κυρίως χάνουν τα παιδιά μας αλλά και το πολιτισμικό μας κεφάλαιο για το οποίο θέλουμε να είμαστε περήφανοι.

Συραγώ Χορταριά

Κρήτη - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ