Τη συμμετοχή τους στην πανελλαδική κλαδική απεργία στον Τουρισμό και τον Επισιτισμό, που έχει προκηρυχθεί για τις 24 Ιουνίου 2026, ανακοίνωσαν οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων της Κρήτης μέσω του Σωματείου «Ο Ερμής».
Η κινητοποίηση πραγματοποιείται έπειτα από ομόφωνη απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Επισιτισμού – Τουρισμού, με τους εργαζόμενους να διεκδικούν ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση των εργασιακών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων.
Στο Ηράκλειο, η προσυγκέντρωση έχει προγραμματιστεί για τις 10:00 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει μηχανοκίνητη πορεία προς το Αεροδρόμιο Ηρακλείου, όπου στις 11:00 θα πραγματοποιηθεί η κεντρική συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Όπως επισημαίνει το Σωματείο, ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας της Κρήτης και της χώρας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην απασχόληση και την ανάπτυξη. Παράλληλα, τονίζεται ότι η επιτυχία του κλάδου στηρίζεται στους χιλιάδες εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται καθημερινά στις μεταφορές, τα ξενοδοχεία, την εστίαση και τις υπόλοιπες τουριστικές υπηρεσίες.
Ωστόσο, παρά τη συνεχή αύξηση των τουριστικών αφίξεων και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, όπως η εποχικότητα της εργασίας, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, η εργασιακή ανασφάλεια και η εντατικοποίηση των συνθηκών απασχόλησης.
Μεταξύ των βασικών αιτημάτων που προβάλλουν οι εργαζόμενοι είναι η επέκταση της διάρκειας χορήγησης του επιδόματος ανεργίας για τους εποχικά απασχολούμενους, η κατάργηση της προπληρωμένης κάρτας, η αύξηση του αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ, η μη φορολόγηση του επιδόματος ανεργίας, η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών και η διασφάλιση αξιοπρεπών και ασφαλών συνθηκών εργασίας.
«Δυναμώνουμε τον αγώνα με τη συμμετοχή όλων», αναφέρει χαρακτηριστικά το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου, απευθύνοντας κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στις κινητοποιήσεις της Τετάρτης.
Η ανακοίνωση:
«Το Σωματείο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης «Ο Ερμής» στηρίζει την Πανελλαδική Κλαδική Απεργία στον Τουρισμό και τον Επισιτισμό, η οποία έχει προκηρυχθεί για τις 24 Ιουνίου 2026, μετά και την ομόφωνη απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Επισιτισμού – Τουρισμού.
Προσυγκέντρωση των εργαζομένων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιουνίου και ώρα 10:00 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει μηχανοκίνητη πορεία προς το Αεροδρόμιο Ηρακλείου, όπου θα πραγματοποιηθεί η κεντρική συγκέντρωση στις 11:00 π.μ.
Ο τουρισμός αποτελεί τον βασικό αναπτυξιακό πυλώνα της Κρήτης και της ελληνικής οικονομίας, με καθοριστική συμβολή στην απασχόληση, το εισόδημα και την κοινωνική συνοχή. Η ανάπτυξη αυτή δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς τη συμβολή των χιλιάδων εργαζομένων που εργάζονται καθημερινά πίσω από το τιμόνι, στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, στις επισιτιστικές μονάδες και στις λοιπές τουριστικές δραστηριότητες.
Παρά τη διαρκή αύξηση των τουριστικών μεγεθών και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων του κλάδου, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται με την εποχικότητα της εργασίας, τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, την εργασιακή ανασφάλεια, την εντατικοποίηση της εργασίας και την ανεπαρκή προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΩΡΑ:
- Επέκταση της χρονικής διάρκειας χορήγησης του επιδόματος ανεργίας για τους εποχικά εργαζόμενους.
- Κατάργηση της προπληρωμένης κάρτας.
- Αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ.
- Μη φορολόγηση του επιδόματος ανεργίας.
- Ουσιαστική στελέχωση των ελεγκτικών μηχανισμών.
- Διασφάλιση αξιοπρεπών, ασφαλών και υγιών συνθηκών εργασίας.
- Προστασία και ενίσχυση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Δυναμώνουμε τον αγώνα με τη συμμετοχή όλων
Το Διοικητικό Συμβούλιο».
Προσθήκη του fonimaleviziou.gr στην Google

