Πρόταση 1 Ανάπλασης Ελευθερίου Βενιζέλου στο Γάζι

Petite Perle 300×250

ΤΙ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ

  • Ενιαίο κατάστρωμα οδού με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 6.50 μ. (80 εκατοστά περισσότερο από σήμερα, για να υπάρχει ασφαλής διέλευση λεωφορείων και βαρέων οχημάτων).
  • Πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές της οδού με ελάχιστο πλάτος -σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ελληνικής νομοθεσίας- το 1,5μ. και με κανόνα τα 2.10 μ.
  • Ομοιογενής διαχείριση των στρώσεων στα πεζοδρόμια με ταυτόχρονη διασφάλιση ενιαίου και ασφαλούς ελεύθερου χώρου διέλευσης (χωρίς εμπόδια, όπως επίσης και χρήση καλύτερων και ντόπιων υλικών).
  • Ποδηλατόδρομους μονής κατεύθυνσης (μονές λωρίδες ποδηλάτου) στο ύψος των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού, πλάτους 1,5 μ. (ο μικρού πλάτους αυτός ποδηλατόδρομος δίπλα στο πεζοδρόμιο, εάν στο μέλλον δεν έχει ποδήλατα θα μπορεί να γίνει πεζοδρόμιο).
  • Γραμμικές, υψηλές και χαμηλές φυτεύσεις στο μεγαλύτερο μήκος της εξωτερικής λωρίδας του πεζοδρομίου για οπτικό και λειτουργικό διαχωρισμό της κίνησης και της στάθμευσης δίπλα στον δρόμο.
  • Καθορισμένα σημεία εσοχών για εξυπηρέτηση των λεωφορείων και της τροφοδοσίας των καταστημάτων καθώς και λίγες θέσεις στάθμευσης για ταχεία εξυπηρέτηση των πελατών των καταστημάτων.
  • Τοποθέτηση ιστών φωτισμού για το οδόστρωμα -σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές- και επί των ιδίων, τοποθέτηση δευτερευόντων προβολέων για ειδικό φωτισμό των πεζοδρομίων σε απόσταση 22 μ. περίπου και εναλλάξ στα απέναντι πεζοδρόμια (με μέση απόσταση τα 11μ.)
  • Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού (σταθερά παγκάκια και μικροί κάδοι απορριμμάτων).

Η επέκταση των πεζοδρομίων γίνεται με αντιολισθηρή επιφάνεια μαρμάρου Δαμάστας, προστίθενται νέες φυτεύσεις πρασίνου και η κυκλοφορία παραμένει ως έχει.


Σύντομη Παρουσίαση Πρότασης 1

  • Τα δάπεδα του πεζοδρομίου δημιουργούνται από μάρμαρο Δαμάστας εγκιβωτισμένο σε λωρίδες μεταβλητού μεγέθους.
  • Η λωρίδα ποδηλάτου επιστρώνεται με το ίδιο υλικό για οπτική ομοιομορφία και δυνατότητα εναλλακτικής χρήσης της ως πεζοδρόμιο.
  • Η ζώνη φυτεύσεων βρίσκεται κατά μήκος των δύο πλευρών του δρόμου με συνδυασμό φυτών και στο δάπεδο τοποθετείται κυβόλιθος μαρμάρου Δαμάστας, με διάκενα 20εκ. και πατητό χώμα.
  • Οι θέσεις στάθμευσης, τροφοδοσίας και οι στάσεις των λεωφορείων τοποθετούνται σε ειδικά διαμορφωμένες εσοχές.
  • Διατηρείται όπως και σήμερα μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας σταθερού πλάτους με άσφαλτο.

Θετικά

  • Οι παρεμβάσεις είναι συμβατές με το περιβάλλον.
  • Οι επιφάνειες που δημιουργούνται είναι αντιολισθηρές και το αποτέλεσμα έχει όψη συμβατή με το οδικό περιβάλλον (αντίστοιχα χρώματα και όμοια εμφάνιση).
  • Το υλικό είναι φιλικό προς το περιβάλλον με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά με υψηλή αντοχή σε τριβές.
  • Η πηγή του είναι εντός του Δήμου οπότε η συντήρησή του είναι συγκριτικά πιο εφικτή σε σχέση με κάθε άλλο εισαγώμενο υλικό.
  • Σε περίπτωση ανάγκης έργων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (ΟΚΩ), όπως αγωγοί, οπτική ίνα κ.α., μετά την ανάπλαση, η αφαίρεση και επανατοποθέτηση οποιουδήποτε μαρμάρου ή πέτρας δεν δημιουργεί οπτικές ανομοιομορφίες στο μέλλον.
  • Ακολουθείται η αρχή της ελάχιστης απώλειας ενέργειας με την χρήση υλικών που προέρχονται από την επικράτεια του δήμου.

Αρνητικά

  • Το μάρμαρο Δαμάστας παρουσιάζει μια συνεχή και σταθερή ανομοιομορφία πράγμα που ενέχει δυσκολίες στην αρμονική σύνθεση των στρώσεων.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ