Εντυπωσιακή η μελέτη της Ελευθερίου Βενιζέλου από το Lidl μέχρι και τα σούπερ μάρκετ

Petite Perle 300×250

4 κόμβοι, ποδηλατόδρομος, πεζοδρόμια, νησίδα, 210 θέσεις στάθμευσης μέχρι και θέσεις για τους κάδους απορριμμάτων

Την ώρα που είναι σε εξέλιξη,  η ψηφιακή  διαβούλευση για την ανάπλαση για το τμήμα της Ελευθερίου Βενιζέλου από την οδό Μακεδονίας μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο, στο δήμο Μαλεβιζίου, παρουσιάστηκε από τον μελετητή Γιώργο Αλεξάκη, η  μελέτη της ανάπλασης της Ελευθερίου Βενιζέλου από το Lidl  μέχρι και την οδό Μακεδονίας.

Το μήκος του δρόμου είναι 2,750 μέτρα, και έχει μελετηθεί έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των πεζών, των ευάλωτων ομάδων και  την εμπορική δραστηριότητα.  Έχει μελετηθεί βάσει των αναγκών της περιοχής και το κυριότερο έχει μια διαφορετική φιλοσοφία.

Να μην είναι τμήμα του ΒΟΑΚ, μέχρι σήμερα θεωρείται παλιά Εθνική Οδός, αλλά να είναι ένας σύγχρονος αστικός δρόμος. Ένας δρόμος που θα εξυπηρετεί  τους κατοίκους, τους εμπόρους και τους επισκέπτες.  Αυτή είναι η βασική αλλαγή που επιχειρείται να γίνει, αυτός είναι ο προσανατολισμός που έχει δώσει ο Δήμαρχος. 

Να μπορεί όπως ειπώθηκε και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, από τον κ. Μενέλαο Μποκέα, μια μητέρα με το καρότσι της να ξεκινάει με τα πόδια από το ύψος του Lidl και να  μπορεί να φτάσει στο Γάζι με ασφάλεια.

Αυτή η βασική πολιτική καθορίστηκε από πολλούς παράγοντες, μεταξύ αυτών και τα νέες κατευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών και τις οριοθετήσεις της Περιφέρειας Κρήτης και φυσικά είναι σε συνάρτηση με την κύρωση της Πράξης Εφαρμογής της Αγίας Μαρίνας, που κυρώνεται από ημέρα σε ημέρα.

Ο δρόμος αυτός δεν θα συνδέσει  μόνο οικιστικά το Γάζι με το Πολύδροσο και το Τσαλικάκι. Θα αποτελέσει και τον συνδετικό κρίκο με το Ηράκλειο.

Όσον αφορά στο κατασκευαστικό κομμάτι, δεν άλλαξε τίποτα από την μελέτη που είχε γίνει το 2011, 2013, όσον αφορά στο πλάτος του δρόμου που  έχει διαφορές με το μεγαλύτερο να είναι στα 27 μέτρα,  το μικρότερο στα 20 και το μεσαίο στα 22 μέτρα.

Όμως οι διατομές και όλα τα άλλα δεν θυμίζουν σε τίποτα αυτά που έχουμε δει μέχρι  σήμερα, ούτε στην ανάπλαση που έγινε στην λεωφόρο Κνωσού, ούτε στην οδό Πλαστήρα.

Όπως είπε ο μελετητή κ. Γιώργος Αλεξάκης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης θα αλλάξει εντελώς  το τοπίο, θα έχει σχεδόν διπλάσιο όγκο, νησίδα, θέσεις στάθμευσης, ποδηλατόδρομο, πεζοδρόμια, χώρους πρασίνου κ.α.

 Η κάθε κατεύθυνση θα έχει 1, 5 λωρίδα κυκλοφορίας, 3,5 μ. η κύρια οδός, και 2, 20 μ. η βοηθητική, για τις στάσεις των λεωφορείων, χώρους στάθμευσης.

Ενδιάμεσα των λωρίδων ανά κατεύθυνση θα γίνει νησίδα μήκους 1,5 μέτρου, η οποία θα φυτευτεί.

Επίσης προβλέπονται πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομος.

 Ο ποδηλατόδρομος σε αυτό το τμήμα,  θα κατασκευαστεί από την μια λωρίδα κατεύθυνσης και συγκεκριμένα από την δεξιά πλευρά με κατεύθυνση από Ηράκλειο προς Γάζι, και έχει τη καινοτομία ότι μέχρι ένα σημείο θα είναι  διπλής όδευσης.

Προβλέπονται επίσης σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, 210 θέσεις στάθμευσης- βόρεια και νότια, 12 θέσεις ΑΜΕΑ, 9 στάσεις λεωφορείου.

Έχουν προβλεφθεί επίσης σε ειδικά σημεία, 94 κάδοι απορριμμάτων, 4 υπόγειοι κάδοι- μεγαλύτερης χωρητικότητας από αυτούς που έχει σήμερα το Γάζι , ενώ τα πεζοδρόμια θα είναι χαμηλά για να μπορεί να γίνεται ανεφοδιασμός στις επιχειρήσεις.

Οι κόμβοι είναι τέσσερις τελικά και όχι τρεις στα εξής σημεία: στο ύψος της Χαλέπας, στην οδό Γεννήματα ( Αγ. Μαρίνα), στο ύψος του Τζωράκη, και στην οδό Μπουμπουλίνας ( Ζωοτροφές Αργύρη).

Η μελέτη έχει προβλέψει πάρα πολλές λεπτομέρειες όπως μελλοντικές διανοίξειςκαι είναι μια εργασία που διήρκησε περίπου ένα χρόνο.

 Ο προϋπολογισμός του έργου  είναι ύψους 8, 307 εκ. ευρώ + ΦΠΑ , χωρίς να έχουν προβλεφθεί, ο ηλεκτροφωτισμός, τα όμβρια ύδατα και οι υπογειοποιήσεις της ΔΕΗ.

Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη μέχρι τον κόμβο Τζωράκη από τα αντισταθμιστικά του ΑΔΜΗΕ.

Σημειώνεται ότι αυτή η μελέτη που παρουσίασε ο μελετητής στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Δεν είναι ακόμα γνωστό αν θα υπάρξουν περαιτέρω αλλαγές, οπότε αυτό είναι το αρχικό σχέδιο.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ