Επενδυτικό… κρεσέντο 6 δισ. ευρώ στην Κρήτη

Petite Perle 300×250

ΒΟΑΚ, αεροδρόμιο Καστελίου, φράγματα και επενδύσεις στον τουρισμό

Μεγάλα έργα υποδομών, τουριστικές αναπτύξεις αλλά και άλλα μικρότερα project με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία, συνολικού ύψους άνω των 6 δισ. ευρώ δρομολογούνται στην Κρήτη, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον μεγάλων ελληνικών και ξένων Ομίλων που διαχειρίζονται χαρτοφυλάκια δισεκατομμυρίων.

Ενα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα που δρομολούνται στο νησί, είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ.

Ο ΒΟΑΚ αποτελεί ένα υψίστης σημασίας έργο, καθώς με την ολοκλήρωση της κατασκευής του αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση των ατυχημάτων.

Επίσης αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες και επίσης μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.

Η επένδυση αποτελείται από τρία τμήματα: το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει το τμήμα Χανίων– Ηρακλείου, έναν αυτοκινητόδρομο με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης.  Το δεύτερο τμήμα περιλαμβάνει το κομμάτι Χερσόνησος–Νεάπολη μήκους περίπου 22,5 χλμ. που θα κατασκευαστεί βάσει συμφωνίας σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και το τρίτο τμήμα περιλαμβάνει το τμήμα Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος μήκους περίπου 14 χλμ. που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

Καστέλι

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα που γίνονται σήμερα στο νησί, από την κοινοπαξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδικών συμφερόντων GMR Airports. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, οι πρόδρομες εργασίες του οποίου βρ΄σικεται σήμερα σε πλήρη εξέλιξη θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Το νέο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο – το μήκος του θα φτάνει τα 3.200 μ.-, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.

Στην πλήρη ανάπτυξη του στο έργο θα δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις».

Επίσης η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο.

Οι τουριστικές επενδύσεις

Πάνω από 1 δισ., σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις θα ανέλθει το ύψο της επένδυσης για το «Ν.Καζαντζάκης», δηλαδή στο τωρινό αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Αμέσως μετά την παύση της λειτουργίας του, αυτό πρόκειται να αξιοποιηθεί, φιλοξενώντας τουριστικές εγκαταστάσεις και άλλου είδους χρήσεις.

Ξενοδοχεία, καζίνο, συνεδριακοί χώροι, εμπορικά κέντρα και άλλες ακόμη χρήσεις προβλέπονται και στην έκταση της πρώην αμερικανικής βάσης στο Ηράκλειο, αυτό που πολλοί χαρακτηρίζουν ως «μικρό Ελληνικό".

Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της έκτασης έχει πάρει παράσταση για τα μέσα Οκτωβρίου. Η πρώην αμερικανική βάση στις Γούρνες Ηρακλείου έχει συνολική έκταση 708 στρεμμάτων. Ωστόσο, η προς αξιοποίηση έκταση αφορά περίπου τη μισή (345 στρέμματα). Η υπόλοιπη έκταση μεταβιβάσθηκε στην ΕΤΑΔ για να παραχωρηθεί στο Δήμο Χερσονήσου για κοινωφελείς σκοπούς.

Το ακίνητο βρίσκεται σε επαφή (μέτωπο 320 μ.) με την παλαιά Εθνική Οδό Ηρακλείου-Αγίου Νικολάου και διαθέτει άμεση και ευχερή πρόσβαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Η απόστασή του από το λιμάνι και την πόλη του Ηρακλείου είναι 16 χλμ, 13 χλμ από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης" και 20 χλμ από το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο που προβλέπεται να αναπτυχθεί στο Καστέλλι την προσεχή πενταετία.

Τέλος την εικόνα των μεγάλων τουιστικών έργων της Κρήτης κλείνει υλοποίηση του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος Elounda Hills στον Αγιο Νικόλαο της Κρήτης.

Ήδη η επένδυση, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 400 εκατ, ευρώ, είναι σε φάση εκκίνησης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συγκροτήματα πολυτελών κατοικιών, ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες κλπ. Φορέας της επένδυσης είναι η ρωσικών συμφερόντων Mirum Hellas.

Φράγματα

Δύο μεγάλα έργα περί τα 300 εκατ ευρώ προοωθούνται επίσης στην Κρήτη. Πρόκειται για τα «ΈΡΓΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΟΥ ΤΑΥΡΩΝΙΤΗ ΠΟΤΑΜΟΥ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ ΚΡΗΤΗΣ», συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, το οποίο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ καθώς και το έργο του Φράγματος Πλατύ στον νομό Ρεθύμνου, συνολικού προϋπολογισμού 130 εκατ.

Πηγή:/www.capital.gr

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ