Το Υπουργείο Υποδομών αιφνιδίασε σήμερα Περιφέρεια Κρήτης και Δήμο Μαλεβιζίου

by litsa TSANTIRAKI

Τελευταία Ενημέρωση:

Πολιτικό πλέον ζήτημα η επίλυση ενός τεράστιου προβλήματος που τους θέτει όλους προ των ευθυνών τους

Της Κορίνας Καφετζοπούλου

Την τακτική του αιφνιδιασμού επέλεξε το πρωί της Πέμπτης το Υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με τις δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Νίκου Συριγωνάκη και του Δημάρχου Μαλεβιζίου, Μενέλαου Μποκέα.

Μαζί τους αιφνιδιάστηκαν και οι κάτοικοι που αντιλήφθηκαν πρώτοι αυτό που θα γινόταν και σταμάτησαν τα μηχανήματα πριν κλείσει ο ΒΟΑΚ στο ύψος της Αχλάδας.

Αρκετές ημέρες τώρα είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις, συσκέψεις για το θέμα.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα κατά παράφραση ταιριάζει η γνωστή σε όλους ρήση «αμαρτίαι μελετών παιδεύουσι πολίτες».

Σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα που φέρνει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση πολίτες, Δήμο και Περιφέρεια τα μέτωπα είναι τα εξής:

-Το πρώτο και το κυρίαρχο είναι ότι δεν θα υπάρχει πλέον πρόσβαση για τη δυτική πλευρά της Αγίας Πελαγίας.

Όσοι δηλαδή έρχονται από Ρέθυμνο δεν θα μπορούν να εισέλθουν στην Αγία Πελαγία και θα είναι υποχρεωμένοι να διανύουν τα επιπλέον χιλιόμετρα για να εισέλθουν στην περιοχή από την μια και μοναδική είσοδο που είναι αρκετά χιλιόμετρα πιο κάτω.

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους κατοίκους της περιοχής, που δεν έχουν έξοδο και θα πρέπει να φεύγουν από τον κόμβο της Αγίας Πελαγίας κι όχι τον κόμβο της Αχλάδας.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο χιλιομετρικό.

Το χιλιομετρικό είναι το λιγότερο.

Είναι ότι θα διοχετευτεί όλη η κίνηση ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες στην μια και μοναδική έξοδο προς Αγία Πελαγία και εντός οικισμού. Την περιοχή αυτή επισκέπτονται χιλιάδες άνθρωποι με χιλιάδες επιτατικά οχήματα, λεωφορεία, φορτηγά ανεφοδιασμού κ.λ.π

Για να φανταστεί κανείς το μέγεθος του προβλήματος αρκεί να διατυπωθεί ότι μόνο τα 5αστερα ξενοδοχεία που βρίσκονται στη δυτική πλευρά της Αγίας Πελαγίας- που θα αποκλειστεί όταν κλείσει κόμβος της Αχλάδας- διαθέτουν 5.500 κλίνες.

Σε αυτό τον αριθμό που δίνει ως στοιχείο η τοπική κοινωνία δεν έχουν υπολογιστεί τα μικρότερα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Ένα νέο επιπλέον μεγάλο ζήτημα που προέκυψε και δεν είχε γίνει γνωστό νωρίτερα είναι ότι όταν κλείσει ο κόμβος της Αχλάδας δεν θα έχουν πρόσβαση στις περιουσίες τους επτά μεγάλες κτηνοτροφικές οικογένειες. Αυτό το τελευταίο προέκυψε από την απέναντι πλευρά εκεί που είναι η λωρίδα επιτάχυνσης με κατεύθυνση το Ρέθυμνο.

Μέσα σε αυτό το θολό τοπίο και στις αστοχίες που έγιναν στην αρχική μελέτη , οι οποίες θα μπορούσαν τεχνικά να βρουν λύση, με συμπληρωματική μελέτη έστω και αν ανέβαινε ο προϋπολογισμός, οι νέοι σχεδιασμοί επί της νέας χάραξης  έβαλαν στον «πάγο» όλες τις συζητήσεις που ήταν σε εξέλιξη για την δρομολόγηση των λύσεων.

Είναι γνωστό και έχει εκφραστεί και επίσημα με την υπογραφή του Τεχνικού Επιμελητηρίου ότι οι νέοι σχεδιασμοί επί της ουσίας απέκλεισαν την Αχλάδα και δεν προέβλεψαν παράπλευρη η συνδετήρια οδό από την δυτική περιοχή της Αγίας Πελαγίας με τον κεντρικό Α/Κ της Αγίας Πελαγίας προκειμένου να γίνεται η κίνηση από την Αχλάδα και δυτική Αγία Πελαγία από και προς Ηράκλειο και Ρέθυμνο.

Τώρα οποιαδήποτε λύση αναζητείτο «μπλοκάρει» εξαιτίας των νέων σχεδιασμών.

Αλλεπάλληλες συσκέψεις- Έκρυθμη η κατάσταση

Τις τελευταίες ημέρες για αυτό το ζήτημα προκειμένου να βρεθεί κάποια «πυροσβεστική λύση» διότι είναι αυτονόητο ότι η τοπική κοινωνία και οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν μπορούν να αναμένουν το νέο ΒΟΑΚ για να βρουν λύση είναι σε εξέλιξη αλλεπάλληλες συσκέψεις, στον Δήμο και στην Περιφέρεια Κρήτης.

Υπάρχει ακόμα μια “λεπτομέρεια” για αυτήν την υπόθεση. Ο εργολάβος που εκτελεί το έργο και τις οδηγίες του Υπουργείου που λαμβάνει τις αποφάσεις, πρέπει να να κλείσει το σημείο ως οφείλει βάσει των συμβατικών του υποχρεώσεων και της μελέτης για να παραδώσει το έργο, στην Περιφέρεια Κρήτης.

Εδώ να σημειωθεί ότι αν δεν γίνει αυτή η διαδικασία ο ανάδοχος δεν μπορεί να πληρωθεί.

Στο σημείο της σημερινής κινητοποίησης των κατοίκων έφτασαν πρώτοι οι αντιδήμαρχοι του δήμου Μαλεβιζίου, που ενημερώθηκαν από τους κατοίκους και στη συνέχεια ο δήμαρχος Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας και ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Συριγωνάκης.

Ακολουθούν οι δηλώσεις τους, όπως και της δημοτικής συμβούλου Εύης Αποστολάκη.

Οι δηλώσεις τους ήταν αιχμηρές, διαμηνύοντας ότι δεν θα αφήσουν να κλείσει το σημείο αυτό και εξηγούν το γιατί.

Ο κ. Συριγωνάκης είπε :Δεν έχουμε καταλάβει ποτέ ποιος εγκέφαλος εκπόνησε αυτή τη μελέτη το 2010 και υλοποιείται σήμερα, αποκόπτοντας κυριολεκτικά δύο οικισμούς, την Αχλάδα και την Αγία Πελαγία”

“Αιφνιδιαστήκαμε και νιώθω και πάρα πολύ στεναχωρημένος και αδικημένος από την πλευρά του υπουργείου, γιατί από την πρώτη στιγμή και όποτε μας ζητήθηκε να παρέμβουμε από την πρώτη στιγμή το κάναμε… Η συνεργασίας μας ήταν πάντα ειλικρινής από τη μεριά μας και δυστυχώς βλέπω ότι ενώ υπήρχαν άλλα περιθώρια δεν δόθηκαν στον Δήμο και στους κατοίκους και όσους εργάζονται και αγωνίζονται να βελτιωθεί το κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα. Δεν δόθηκε ούτε ο χρόνος και ούτε οι συνεννοήσεις που είχαν γίνει φαίνεται να έγιναν σεβαστές“, είπε ο κ. Μποκέας.

Η δημοτική σύμβουλος της αντιπολίτευσης Εύη Αποστολάκη είπε ότι δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει μια δίοδο που υφίσταται από το 1973 και εξυπηρετεί 15.000 επισκέπτες, κατοίκους, επαγγελματίες τη θερινή περίοδο.

Το πρόβλημα το ήξεραν από το 2010 και η προηγούμενη δημοτική Αρχή είχε υποδείξει χώρο για είσοδο από τους διερχόμενους της Δυτικής Κρήτης, μέχρι σήμερα δεν έγινε τίποτα. Το έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας έπρεπε να ξεκινήσει και το έργο θα ολοκληρωνόταν με συμπληρωματική μελέτη.

Related Articles

Το fonimaleviziou.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στην επίσκεψη σας. Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Πολιτική Απορρήτου Προσωπικών Δεδομένων Αποδέχομαι Περισσότερα...