Πόσο αύξησαν τις πωλήσεις τους τα σούπερ μάρκετ το 2021

Petite Perle 300×250

Eνισχυμένες ήταν οι πωλήσεις για το σύνολο των σούπερ μάρκετ με ποσοστό 1,3% το 2021, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά στο σύνολό τους, τα οποία πωλούνται μέσα από τα ράφια των αλυσίδων, παρουσιάζουν επίσης ανοδική πορεία αν και περισσότερο μετριασμένη με ποσοστό 0,7%, όπως προκύπτει από στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Nielsen IQ.

Να σημειωθεί πάντως ότι σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, οι περισσότερες αλυσίδες είτε κινήθηκαν οριακά θετικά σε σύγκριση με το 2020, είτε ελαφρώς πτωτικά, ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων από τους "μεγάλους" της αγοράς κατέγραψε ο Σκλαβενίτης, ο οποίος είναι και αυτός που καθοδηγεί την αγορά με ποσοστό άνω του 5% σε αύξηση πωλήσεων.

Ανοδικά τρόφιμα και ποτά σε πωλήσεις με 1,6%

H κατηγορία τροφίμων και ποτών είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία πωλούμενων αγαθών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά -1,7% και -2,4% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο +14,9%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με +0,3%.

Οι μεγάλες αίθουσες σούπερ μάρκετ οδηγούν την αγορά

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,1% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Πτωτικά η Αττική με -0,4% το 2021

Διαχωρίζοντας την Ελλάδα σε γεωγραφικές περιοχές, όλες στο σύνολο του οι επιμέρους ζώνες παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο +4,5%-με εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο -0,4%.

Σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα και ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (βότκα +18,4%, ρούμι +16,5%, ουίσκι +13,3%), ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα φυτικά ροφήματα (+20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (+16,5%).

Βουτιά για αντισηπτικά, χλωρίνες και καθαριστικά

Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (-37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (-17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020, όταν το σύνολο του καταναλωτικού κοινού συνέρρεε στα σούπερ μάρκετ για να τα αγοράσει εν μέσω πανδημίας. Ανάλογη ήταν επίσης και η εικόνα με έντονα αρνητική τάση των καθαριστικών σπιτιού (-13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (-12,6%).

Πηγή: capital

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ