ΥΠΕΣ: Δίνει τη δυνατότητα στους ΟΤΑ να προσπεράσουν ελέγχους Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (έγγραφο)

Petite Perle 300×250

Τη δυνατότητα να προσπεράσουν τον έλεγχο των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων αποκτούν αποφάσεις δημοτικών και περιφερειακών αρχών για ένα σύνολο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις, διαμόρφωση ποδηλατοδρόμων, αλλαγές στη διατομή οδοστρώματος κ.ά.), μέσω ρύθμισης που προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠΕΣ) στο νέο νομοσχέδιο που βρίσκεται υπό διαβούλευση

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 47 του νομοσχεδίου, προβλέπεται ότι οι σχετικές αποφάσεις των ΟΤΑ που έχουν ληφθεί «με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί από ή για λογαριασμό των αρμόδιων Τεχνικών Υπηρεσιών τους» θα πρέπει να εγκριθούν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση εντός δύο μηνών από την κοινοποίηση της απόφασης. Αν παρέλθει η δίμηνη προθεσμία, «η χορήγηση της εγκρίσεως τεκμαίρεται», δηλαδή ο ελεγκτικός ρόλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν θα γίνεται.

Θα πάνε… περίπατο οι έλεγχοι

Ουσιαστικά με την συγκεκριμένη ρύθμιση το ΥΠΕΣ απαλλάσσει Δήμους και Περιφέρειες από τους ελέγχους των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για σειρά αποφάσεων που αφορούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Με δεδομένο δε ότι οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις έχουν τεράστια κενά προσωπικού θεωρείται δεδομένο ότι οι έλεγχοι θα πάνε …περίπατο.

Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών έχει τον τίτλο: «Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799 της Επιτροπής για τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών για τα επιμέρους επιγραμμικά συστήματα συγκέντρωσης – Διατάξεις σχετικές με την εκλογική διαδικασία και τον έλεγχο εσόδων και δαπανών κομμάτων, συνασπισμών και υποψηφίων βουλευτών και αιρετών – Λοιπές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών» και στο άρθρο 47 αναφέρεται:

Στην παρ. 1 του άρθρου 52 του ν. 2696/1999 (Α' 57) α) τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο, προκειμένου να τεθεί προθεσμία για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, γ)προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:«1. Μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, όπως στον καθορισμό των μονόδρομων, ποδηλατοδρόμων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού, στην εγκατάσταση και λειτουργία φωτεινής σηματοδότησης, στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους και γενικά στον καθορισμό χώρων στάθμευσης και στην επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας ή στάθμευσης, λαμβάνονται με αποφάσεις του Περιφερειακού ή Δημοτικού Συμβουλίου στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους, με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί από ή για λογαριασμό των αρμοδίων Τεχνικών Υπηρεσιών τους. Οι αποφάσεις αυτές εγκρίνονται από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος αποφαίνεται εντός δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση της απόφασης. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η χορήγηση της εγκρίσεως τεκμαίρεται. Κατ' εξαίρεση, τα μέτρα του πρώτου εδαφίου, που καθορίζονται στις μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις Υπηρεσίες κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών, και Μεταφορών ή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, λαμβάνονται με αποφάσεις των κατά τόπους αρμοδίων Περιφερειακών Αστυνομικών Διευθύνσεων ή Διευθύνσεων Τροχαίας, όταν αυτά αφορούν: α) Τους αυτοκινητόδρομους, τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας και το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, τις παρακαμπτήριες οδούς αυτών και αυτές που τα επηρεάζουν. β) Τα εκτελούμενα ή υπάρχοντα ή προγραμματιζόμενα συγκοινωνιακά έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο. γ) Το βασικό οδικό δίκτυο, όπως αυτό ορίζεται με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών:-Των Δήμων της Περιφέρειας Αττικής εκτός των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων.-Του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ήτοι των Δήμων Θεσσαλονίκης, Κορδελιού-Ευόσμου, Παύλου Μελά, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Καλαμαριάς, Νεάπολης-Συκεών, πλην της δημοτικής ενότητας Πεύκων, Πυλαίας-Χορτιάτη, πλην της δημοτικής ενότητας Χορτιάτη, της δημοτικής ενότητας Θέρμης του Δήμου Θέρμης και της δημοτικής κοινότητας Καλοχωρίου του Δήμου Δέλτα.-Του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου, ήτοι των δημοτικών ενοτήτων Βόλου, Ν. Ιωνίας, Αισωνίας και Ιωλκού του Δήμου Βόλου.-Του πολεοδομικού συγκροτήματος Ηρακλείου, ήτοι των δημοτικών ενοτήτων Ηρακλείου και Νέας Αλικαρνασσού του Δήμου Ηρακλείου και της δημοτικής Ενότητας Γαζίου του Δήμου Μαλεβιζίου.-Του πολεοδομικού συγκροτήματος Πατρών, ήτοι των Δημοτικών Κοινοτήτων Ανατολικού, αρκτικού, Κεντρικού και Νότιου Τομέα Δήμου Πατρέων, της Δημοτικής Κοινότητας Ρίου (Αγίου Γεωργίου Ρίου), της Τοπικής Κοινότητας Ακταίου (Βερναδαίικων) και της Δημοτικής Κοινότητας Παραλίας.-Του πολεοδομικού συγκροτήματος Λάρισας, ήτοι της δημοτικής Ενότητας Λαρισαίων. δ) Τις παρακαμπτήριες οδούς του βασικού δικτύου της προηγούμενης περίπτωσης και στις οδούς που επηρεάζουν το ανωτέρω δίκτυο. ε) Την κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο επί των ορίων, μεταξύ ομόρων ΟΤΑ. Οι παραπάνω κανονιστικές αποφάσεις γνωστοποιούνται άμεσα στις κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας ή στις Αστυνομικές Υπηρεσίες που ασκούν καθήκοντα Τροχαίας, καθώς και στις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αν από τη λήψη των μέτρων της παρούσας παραγράφου επηρεάζονται οι υπηρεσίες οδικής μαζικής μεταφοράς, απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.), για την περιοχή αρμοδιότητάς του ή των αρμοδίων Υπηρεσιών των Περιφερειών για λεωφορειακές διαδρομές ΚΤΕΛ ή των Δήμων για αστικές λεωφορειακές διαδρομές, για τις άλλες περιοχές της χώρας.».

Αυτοδιοίκηση - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ