Σούπερ μάρκετ: Οι οικογένειες των αγαθών για το καλάθι των 51 «φθηνών» προϊόντων

Petite Perle 300×250

Στην αντεπίθεση περνάει το υπουργείο Ανάπτυξης στην προσπάθεια που καταβάλλει προκειμένου να συγκρατήσει τις τιμές στα βασική είδη στα σούπερ μάρκετ. Την Τριτη, δόθηκε στη δημοσιότητα η βασική λίστα των προϊόντων με βάση την οποία το κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά θα καταρτίσει το δικό του καλάθι που θα περιέχει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

Αυτά τα προϊόντα είναι:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ –  ΠΡΟΪΟΝΤΑ

1PYZI·      Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

2ΨΩΜΙ·       Ψωμί για τοστ

· Ψωμί φραντζόλα

· Φρυγανιές

3ΖΥΜΑΡΙΚΑ·       Μακαρόνια Νο 6

4XOIPINO·        Συσκευασμένα

5ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ·         Συσκευασμένα

6ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ·         Γαλοπούλα ή/και πάριζα

7ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ·         Ένα τουλάχιστον προϊόν

8ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ·         Γάλα φρέσκο πλήρες

9ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ·         Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

10ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ·         Γάλα εβαπορέ

11ΓIAOYPTI·         Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

12TYPIA – Φέτα

Γκούντα

Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

13ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ·      Χυμός τομάτας διατηρημένος

14AYΓA·     Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

15ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ·         Μαργαρίνες

16ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ·      Παρθένο ελαιόλαδο

17ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ·      Ηλιέλαιο

18ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ·     Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

19ZAXAPH·         Λευκή ζάχαρη

20ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ·      Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)

·Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

21ΚΑΦΕΣ – Ελληνικός καφές

·Στιγμιαίος καφές

·Γαλλικός καφές

22ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ·     Τσάι ή Χαμομήλι

23KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ·         Κακάο σε σκόνη

24ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)·         Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)

25ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ·         Χυμός πορτοκάλι

26ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ·         Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά

Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

Χαρτί κουζίνας

27ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ·         Οδοντόκρεμες

·Χαρτί υγείας

Σερβιέτες

Ταμπόν

Σαμπουάν

·Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

·Πάνες ακράτειας

28ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ·         Πάνες για μωρά

Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)

Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

29ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ·         Τροφή για σκύλους

·Τροφή για γάτες

30ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ·      Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού

Τα καλάθια θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-katanalotis και θα μπορεί το υπουργείο και ο καταναλωτής να τα παρακολουθούν και να διαπιστώνουν πώς και αν μεταβάλλονται, με βάση έναν ιδιότυπο δείκτη που θα λειτουργεί εν είδη τιμαρίθμου. Η κατάρτιση της λίστας θα πρέπει να γίνει μέχρι τέλος του μήνα. 

Στο υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμούν ότι το μέτρο αυτό θα φέρει αποτελέσματα και θα λειτουργήσει ανασταλτικά στις υπέρμετρες αυξήσεις.

Συνάντηση Γεωργιάδη – ΣΕΒ

Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σήμερα το πρωί στις 9:00 θα έχει συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης με εκπροσώπους του ΣΕΒ προκειμένου να αναζητήσουν τρόπους συγκράτησης των τιμών.

Οι επαφές του υπουργού θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες. Θα έχει συναντήσεις με όλη την αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας βασικών προϊόντων.

Κάθε σούπερ – μάρκετ θα προσδιορίσει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων που θα βάλει στο καλάθι του από τις συγκεκριμένες 31 κατηγορίες, ώστε να παρακολουθείται στενά η πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο καλάθι. 

Ενστάσεις από το λιανικό εμπόριο 

Πάντως αν και επισήμως δεν υπάρχει καμία απολύτως δημόσια διαφοροποίηση, εντούτοις γκρίνια υπάρχει στο λιανεμπόριο. Και αυτό διότι θεωρούν ότι το σύστημα αυτό δεν έχει ασφαλιστικές δικλείδες ότι θα λειτουργήσει και βέβαια δεν είναι σαφές αν είναι συμβατό ή όχι με τους κανόνες του ανταγωνισμού. Μάλιστα τίθεται το ερώτημα αν έχει ενημερωθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Κάποιοι άλλοι πάλι θεωρούν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να φέρει αποτελέσματα και αυτό διότι οι κανόνες με τους οποίους θα λειτουργήσει το σύστημα.

Ανεξάρτητοι μάλιστα παράγοντες αναφέρουν ότι το πιο ορθόδοξο θα ήταν η λίστα να είναι ομοιόμορφη και σε αυτή να περιέχονται τα προϊόντα που έχει τις υψηλότερες πωλήσεις και ως εκ τούτου και αξιόπιστη θα ήταν και δεν θα λειτουργούσε εις βάρος του ανταγωνισμού.

πηγή: www.ekriti.gr

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ