Σούπερ μάρκετ: "Χτυπούν" τις ανατιμήσεις με εκπτώσεις στα ράφια

Petite Perle 300×250

Σε επιστροφή μέρους των ανατιμήσεων στην αγορά προχωρούν τα ελληνικά σούπερ-μάρκετ, σε μία προσπάθεια να αναχαιτίσουν την εικόνα συρρίκνωσης της κατανάλωσης που έχει εμφανιστεί το τελευταίο διάστημα λόγω της αύξησης των τιμών. Η μεγαλύτερη ένταση των προωθητικών ενεργειών-εκπτώσεων εντοπίζεται στα τρόφιμα και, όπως λέει στο Capital.gr υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ-μάρκετ, δεν αναμένεται να υπάρξει μείωση τιμών αλλά συνεχείς εκπτωτικές πρωτοβουλίες στο προσεχές διάστημα. Δεν αποτελεί μυστικό ότι η ελληνική αγορά και τα σούπερ-μάρκετ της χώρας έχουν εκπαιδεύσει τα τελευταία χρόνια τους καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα υπό καθεστώς προσφοράς κάτι που σημαίνει στην πράξη ότι υλοποιούν προωθητικές ενέργειες της μορφής 1+1 προϊόν δώρο ή μειώσεις των τιμών με τη μορφή έκπτωσης σε επιλεγμένα προϊόντα στο ράφι.

Το ίδιο πρόσωπο επισημαίνει ειδικότερα ότι κανένα σούπερ-μάρκετ ή προμηθευτής από πλευράς βιομηχανίας δεν θα προχωρήσουν σε εξομάλυνση τιμών ή σε επιστροφή των τιμών στα προ πληθωριστικής κρίσης επίπεδα. "Κάθε μήνα επαναπροσδιορίζεται ο κατάλογος των προϊόντων αλλά και οι προωθητικές ενέργειες ανάλογα με το πόσο κοντά ή πόσο μακριά είναι μία εταιρεία από τον ετήσιο στόχο πωλήσεών της", επισημαίνει χαρακτηριστικά το ίδιο πρόσωπο. 

Μεγαλύτερη ένταση προωθητικών ενεργειών στην κατηγορία των τροφίμων

Στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI για τον περασμένο Ιανουάριο αποδεικνύουν του λόγου του αληθές καθώς δείχνουν ότι αυξήθηκε η ένταση των προωθητικών ενεργειών στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCG) που πωλούνται από τα σούπερ-μάρκετ στη χώρα μας. Tα σκήπτρα σε εκπτώσεις μεταξύ των μεγάλων κατηγοριών ταχυκίνητων αγαθών διατηρούν τα τρόφιμα που καθοδηγούν την εκπτωτική πολιτική, καθώς η μείωση των τιμών ήταν στα επίπεδα των 2,8 ποσοστιαίων μονάδων. Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη μεγάλη κατηγορία αγαθών, αυτή των προϊόντων υγείας και ομορφιάς, προκύπτει ότι μειώθηκαν οι προωθητικές ενέργειες κατά 0,5% και στην τρίτη μεγάλη κατηγορία των προϊόντων περιποίησης σπιτιού οι προωθητικές σε σύγκριση με τον περσινό Ιανουάριο μειώθηκαν επίσης κατά 0,5%. Σε ό,τι αφορά συνολικά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά το ποσοστό αύξησης των προωθητικών αυξήθηκε κατά 2,1% τον Ιανουάριο που μας πέρασε. 

"Έντονες προωθητικές για να κερδίσουν στο ξεκίνημα της χρονιάς" 

Από πλευράς της IRI ο Senior Consultant της εταιρείας, Βαγγέλης Φώσκολος, αναφέρει στο Capital.gr ότι οι εταιρείες που προμηθεύουν τα σούπερ-μάρκετ ξεκίνησαν με έντονες προωθήσεις προϊόντων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που προηγήθηκαν, προκειμένου να εξισορροπήσουν την εικόνα στο ράφι και να κερδίσουν καταναλωτές. "Στόχος είναι να ξεκινήσει θετικά η χρονιά, να λάβουν όγκο πωλήσεων, να φρενάρουν την αύξηση πωλήσεων των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας –κάτι που με το καλάθι του νοικοκυριού έγινε ακόμα πιο έντονο–, να παρουσιάσουν πιο φθηνά προϊόντα και να σφυγμομετρήσουν τις πρώτες αντιδράσεις από πλευράς των πελατών τους. Η προωθητική ένταση αποτελεί μία εκδήλωση για να ξεκινήσει θετικά η χρονιά, διότι, όταν πιέζονται τα κόστη, είναι δύσκολο να ακολουθήσει μία επιχείρηση προωθητικό πλάνο και στη συνέχεια του έτους. Εάν, ωστόσο, μετριαστούν οι αυξήσεις, ίσως δούμε και άλλες προωθήσεις προϊόντων προσεχώς". 

Ανάλογη εικόνα εμφανίζεται και σε άλλες μεγάλες επιχειρήσεις εκτός των σούπερ-μάρκετ, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο. Ο πρόεδρος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, ανέφερε στη διάρκεια της εβδομάδας κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του ομίλου, ότι υπάρχει αποπληθωρισμός και θα ακολουθήσει ο επαναπροσδιορισμός της αγοράς. "Οι κεντρικές τράπεζες κάνουν ό,τι μπορούν για να καταστήσουν πιο ακριβό το χρήμα και να επιταχύνουν αυτή τη διαδικασία. Αίσθησή μας είναι ότι θα ζήσουμε ενδιαφέρουσες εξελίξεις. Eνάντια στο αίσθημα ευφορίας που υπήρχε, η δική μου θέση είναι ότι αυτό θα αντικατασταθεί με ένα συναίσθημα απελπισίας. Τα νούμερα δεν θα πιάνονται το 2024 και αυτό το γνωρίζουν οι κεντρικοί τραπεζίτες, δεν είναι κρυφό. Γι' αυτό και προσπαθούν να επαναφέρουν τον πληθωρισμό εκεί που πρέπει να είναι για να υπάρξει ανάπτυξη, αλλιώς θα πάμε σε συρρίκνωση των αγορών. Η συρρίκνωση που πιθανολογούμε ότι θα έρθει και στην Ελλάδα, θα κάνει πολύ δύσκολο το παιχνίδι τού πώς θα έρθει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Δεν θα έρθει το αποτέλεσμα τόσο εύκολα όσο φαντάζεται ο κόσμος.

Η ευτυχία από τη δυστυχία απέχει μία μέρα, το ζήσαμε με τα τρένα, θα το ζήσουμε και με την οικονομία".
"Προσδοκούμε σε αποπληθωρισμό. Αρέσει ή δεν αρέσει στην αγορά θα αποπληθωριστεί γιατί οι Κεντρικές Τράπεζες ανεβάζουν τα επιτόκια", συμπλήρωσε. Υπάρχει αποπληθωρισμός και θα ακολουθήσει ο επαναπροσδιορισμός της αγοράς. Οι κεντρικές τράπεζες κάνουν ό,τι μπορούν για να καταστήσουν πιο ακριβό το χρήμα και να επιταχύνουν αυτή τη διαδικασία", συμπλήρωσε ο κύριος Βακάκης. "Προσδοκούμε σε αποπληθωρισμό. Αρέσει ή δεν αρέσει στην αγορά θα αποπληθωριστεί γιατί οι Κεντρικές Τράπεζες ανεβάζουν τα επιτόκια", πρόσθεσε.

Πηγή: capital.gr

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ