Απάντηση Αλμπαντάκη σε δημοσίευμα με διαμαρτυρία πολίτη

Petite Perle 300×250

"Αγαπητή Φωνή Μαλεβιζίου

Ομολογώ πως το δημοσίευμά σας με τίτλο «Πολίτης από τα Καλέσα ζητάει ενημέρωση για… ασφαλτοστρώσεις»  μου προκάλεσε πραγματική έκπληξη. Την ώρα που οι κάτοικοι των Καλεσών νιώθουν επιτέλους ανακούφιση βλέποντας ένα πάγιο αίτημά τους να υλοποιείται, εσείς δημοσιεύεται ανάρτηση – και συνεπώς υιοθετείται την άποψη- ενός πολίτη που εμφανίζεται με «ερωτηματικά» και κάποια «δόση αγανάκτησης», αφήνοντας αιχμές για «ψηφοθηρικές» και «ρουσφετολογικές» κινήσεις που ενορχηστρώνονται από εμένα.

Λίγες ώρες αργότερα ο πολίτης επανήλθε με νέα ανάρτησή του ζητώντας μου δημόσια συγνώμη και κάνοντας λόγο για παρεξήγηση. Η «παρεξήγηση» αυτή θεωρώ πως είναι μια καλή ευκαιρία να εξηγήσω ορισμένα πράγματα στους συμπολίτες μου που σέβομαι και τιμώ ώστε να μην υπάρχουν «σκιές» γύρω από το όνομά μου.

βελτίωση του οδικού δικτύου – αστικού και αγροτικού- είναι μια από τις πρώτες προτεραιότητες που θέτουν οι πολίτες διαχρονικά σε κάθε περιοχή. Το να προχωρήσουν παρεμβάσεις  εκεί, είναι από τα πλέον χρονοβόρα ζητήματα αφού χρειάζεται μελέτη, προγραμματισμός και φυσικά χρήματα.  Αν βέβαια θέλεις να κάνεις έργο κι όχι μπάλωμα. Κι η δημοτική αρχή του Μενέλαου Μποκέα – που ναι, και Ψηλά είναι και Καθαρά μιλάει και Δυνατά μάχεται για τον τόπο μας –  δεν προχωρά σε κινήσεις ψηφοθηρικού χαρακτήρα. Τίποτα χωρίς μελέτη είναι η εντολή Μποκέα από την πρώτη μέρα. Όπως έχουμε ξαναπεί, εμείς δεν θέλουμε να μεταφέρουμε στα παιδιά μας προβλήματα όπως αυτά που οι γενιά μας παρέλαβε και τα οποία παλεύει κάθε μέρα να διορθώσει.

Στο προκείμενο. Το οδικό δίκτυο στα Καλέσα είναι από τα χειρότερα του Δήμου. Δρόμοι μέσα στο χωριό είναι χωράφια, γεμάτα λακκούβες, σπασμένα τσιμέντα (κι όχι πίσσα), αγροτόδρομοι και μάλιστα κακοχυμένοι κι ένα σχολείο – σχολείο στο οποίο  φιλοξενούνται τόσα παιδιά! – απροσπέλαστο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Όταν τον περασμένο Ιούλιο επισκέφτηκε το χωριό μας ο Μενέλαος Μποκέας συναντήθηκε με πλήθος Καλεσανών και φυσικά εκπροσώπους όλων των φορέων του χωριού ανάμεσά τους τον πολιτιστικό σύλλογο, τον συνεταιρισμό, τον μορφωτικό σύλλογο, την εκπαιδευτική κοινότητα και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου. Μετ' επιτάσεως όλοι έθεσαν το ζήτημα της οδοποιίας και μάλιστα, σε μια μίνι διαβούλευση τέθηκαν και οι προτεραιότητες. Με βάση αυτές τις προτεραιότητες προχώρησαν και οι παρεμβάσεις που λαμβάνουν χώρα τις τελευταίες ημέρες κι όσες θα γίνουν παρακάτω. Οι Καλεσανοί λοιπόν ζήτησαν πρώτα απ' όλα να δημιουργηθεί ένας ασφαλής δρόμος για το σχολείο απ' όπου θα μπορούν – σε περίπτωση που χρειαστεί– να διέλθουν οχήματα έκτακτης ανάγκης όπως ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα.

Από κει ξεκινήσαμε. Κι αυτή είναι κατά την άποψή μου η σημαντικότερη παρέμβαση που έγινε ως τώρα. Ο δρόμος ανοίχτηκε – επισυνάπτω φωτογραφικό υλικό- με όλες τις προδιαγραφές να τηρούνται. Μάλιστα, για την διάνοιξή του χρειάστηκε χωριανοί να παραχωρήσουν  μέτρα από την περιουσία τους. Και το έκαναν με χαρά προκειμένου να είναι ασφαλής η μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα του τόπου και γνωρίζοντας παράλληλα, πως η καλή πρόσβαση είναι προαπαιτούμενο για τη δημιουργία νέου σχολείου – ένα ακόμη από τα ζητήματα που θέτουν και μάλιστα σε προτεραιότητα οι Καλεσανοί. Όλους όσοι βοήθησαν τους ευχαριστώ από καρδιάς και σαν αντιδήμαρχος και σαν – κυρίως σαν – Καλεσανός και σε δεύτερο χρόνο θα επανέλθω κατονομάζοντάς τους ως παράδειγμα προς μίμηση.

Ακολούθησαν άλλοι δρόμοι από την «λίστα προτεραιοτήτων» των ίδιων των Καλεσανλων και αφορούν σε κεντρικούς δρόμους ή δρόμους εντός οικισμού – ούτε ένα κυβικό πίσσα δεν «έπεσε» εκτός οικισμού – που φτιαγμένοι – προ κανείς δεν θυμάται πόσα χρόνια – από μπετό ή χωματόδρομοι, γεμάτοι λακκούβες και φαγώματα έκαναν δύσκολη τη ζωή των κατοίκων του χωριού. Ένας απ' αυτούς, είναι ο δρόμος που εφάπτεται στο πατρικό μου σπίτι. Ο πλαϊνός. Υπενθυμίζω εδώ ότι η είσοδος του σπιτιού μας είναι από τον κεντρικό δρόμο και συνεπώς η παρέμβαση έγινε όχι για να εξυπηρετήσει τους γονείς μου αλλά αφενός τη γειτονιά (επισυνάπτω υλικό από το πριν και το μετά για να γίνει κατανοητή η αναγκαιότητα) και αφετέρου το σχολείο καθώς ο συγκεκριμένος δρόμος τέμνεται με τον νέο δρόμο του σχολείου, δίνοντας ακόμα ένα σημείο πρόσβασης σε αυτό.

Έγιναν παρεμβάσεις στην Κάτω γειτονιά, στο Πάνω χωριό απ' όπου περνάνε δεκάδες χωριανοί, παλιοί και νέοι, και τα οχήματα του Σωματείου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αναπηρία «Δικαίωμα στη Ζωή». Έπρεπε να έχει γίνει από καιρό αυτό για ευνόητους λόγους.

Όσον αφορά τον δρόμο που οδηγεί στην περιοχή Άι Γιάννης – Κάμπος – όπου είναι και ο δρόμος του πολίτη την ανάρτησή του οποίου φιλοξενήσατε. Πρόκειται για την πλέον ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή των Καλεσών με το οδικό δίκτυο εκεί να χαρακτηρίζεται επιεικώς «άθλιο» και παράλληλα με το δίκτυο άρδευσης να περνά από εκεί και ελέω παλαιότητας (δημιουργήθηκε το 1968) να δημιουργεί επιπλέον προβλήματα καθώς εξαιτίας της πίεσης του νερού οι σωλήνες είχαν βλάβες ανά τακτά χρονικά διαστήματα.  Για τον συγκεκριμένο δρόμο στο δήμο έχουν φτάσει πλείστες όσες αναφορές. Ο ίδιος δρόμος αποτέλεσε «σημαία» της προεκλογικής ρητορικής υποψηφίων αντίπαλων παρατάξεων.

Μετά την παρέμβαση που πραγματοποιήσαμε, ο δρόμος – από το πάρκινγκ του χωριού μέχρι λίγο πριν το εκκλησάκι του Άι Γιάννη – είναι ασφαλής. Επισυνάπτω υλικό από το πριν και το μετά για του λόγου το αληθές. Το αρδευτικό δίκτυο άλλαξε με το κόστος να το επιβαρύνονται εξ ολοκλήρου η οικογένειά μου και έτερη γνωστή οικογένεια του χωριού που πάντα στέκεται ανιδιοτελώς στο πλάι του τόπου μας με το βλέμμα αποκλειστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη και ανάδειξή του. Ευχαριστώ αυτή την οικογένεια από τα βάθη της καρδιάς μου και δεσμεύομαι να επανέλθω σε δεύτερο χρόνο μιλώντας σας για την ανεκτίμητη προσφορά της.

Να σημειώσω επίσης πως οι όποιες παρεμβάσεις έγιναν σύμφωνα με τις υποδείξεις μηχανικών και  παράλληλα να τονίσω πως στην συγκεκριμένη περιοχή θα γίνουν κι άλλες παρεμβάσεις καθώς ο δρόμος παρακάτω έχει υποστεί καθίζηση και τα μπετά έχουν σπάσει  (επισυνάπτω φωτογραφικό υλικό). Αυτή την ώρα είμαστε σε συζητήσεις με τους μηχανικούς του δήμου Μαλεβιζίου αλλά και τους ιδιοκτήτες γης της περιοχής, προκειμένου να μας επιτρέψουν να κατασκευάσουμε τοιχίο αντιστήριξης ώστε ο δρόμος να είναι απόλυτα ασφαλής.

Σε ότι αφορά τις τσιμεντοστρώσεις εκτός οικισμού, έχουν γίνει ήδη και θα εξακολουθήσουν να γίνονται παρεμβάσεις σε δρόμους  με προτεραιότητα σε δύσβατα σημεία που δυσκολεύουν τη διέλευση των παραγωγών. Κάποιοι δρόμοι στρώθηκαν με 3 Α και το κριτήριο επαναλαμβάνω είναι η ασφαλής διέλευση κι όχι οι «χάρες» υποψηφίων και συγγενών αυτών κατά τα πρότυπα του παρελθόντος. Θα επανέλθω στο ζήτημα..

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί για την αγροτική οδοποιία, πως στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης έχουν  ενταχθεί  περίπου 17χλμ ασφαλτοστρώσεις για τα Καλέσα. Αυτό σημαίνει πως κατά την εφαρμογή του προγράμματος θα κλείσει οριστικά το ζήτημα της αγροτικής οδοποιίας στα Καλέσα. Ήταν προσωπική δέσμευση και δική μου και του Μενέλαου Μποκέα και όλων των υποψηφίων της παράταξης μας, «Το Μαλεβίζι Μπορεί», που έλκουν την καταγωγή τους από τα Καλέσα. Και ήδη έχει ξεκινήσει να γίνεται πράξη.

Σημειώστε επίσης ότι στα Καλέσα κατά την διάρκεια της θητείας Μποκέα – από την πρώτη μέρα ως σήμερα – έχει ασφαλτοστρωθεί περίπου 3,5χλμ οδικό δίκτυο. Επειδή όπως γνωρίζεται μεγάλωσα στα Καλέσα και ζω εδώ από το 1988, ξέρω τι γινόταν και τα προηγούμενα χρόνια. Ε, λοιπον αθροιστικά σε βάθος 15 χρόνων τουλάχιστον, δεν έχει γίνει τόση ασφαλτόστρωση στο χωριό. Και έπεται συνέχεια. Σκοπός της παρούσας δημοτικής αρχής είναι το άμεσο προσεχές διάστημα να ολοκληρώσουμε την ασφαλτόστρωση των δυο κεντρικών δρόμων των χωριών Άνω και Κάτω Καλέσα που οδηγούν προς την διακλάδωση καθώς επίσης να εφαρμόσουμε τη μελέτη του κεντρικού δρόμου που περιλαμβάνει δρόμο 8 μέτρων υπογειοποίηση καλωδίων, ηλεκτροφωτισμό, ποδηλατόδρομο κτλ. Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε ήδη ξεκινήσει τη συλλογή υπογραφών από ιδιοκτήτες γης ώστε η μελέτη να προχωρήσει άμεσα. Κι όλα αυτά δίπλα στην προσπάθεια κατασκευής νέου δημοτικού σχολείου που θα καλύπτει τις ανάγκες της περιοχής και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές απαιτήσεις.

 

Στα Καλέσα έχουν πέσει την τριετία Μποκέα περίπου 50 μπετονιέρες μπετό. Πολύ περισσότερες από όσες έπεσαν αθροιστικά στην 9ετία Μαμουλάκη και τα τελευταία 4 χρόνια Μαρκογιαννάκη. Συνολικά ως και τα μέσα του 2024 περισσότερες από 400 μπετονιέρες θα τσιμεντοστρώσουν το αγροτικό δίκτυο. Από μικρός θυμάμαι τους πάντες στο χωριό προεκλογικά να παρακαλούν για δρόμους ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα σπίτια και τις περιουσίες τους. Αυτό το ζήτημα έχει τελειώσει. Το όραμα όλων μας για τα Καλέσα – όλης της ομάδας μας- είναι από δω και κάτω οι παρεμβάσεις να αφορούν σε έργα ανάπτυξης που θα οδηγήσουν το χωριό μας στην νέα εποχή. Ο κεντρικός δρόμος, το δημοτικό σχολείο και η ανάπλαση της κάτω γειτονιάς στα Κάτω Καλέσα κι οι παρεμβάσεις στα Άνω, οι παράλληλοι δρόμοι των δυο οικισμών που μελετάμε με στόχο να αναδειχθούν οι αναπλάσεις που έχουν ήδη γίνει κι όσοι θα ακολουθήσουν, θα μετατρέψουν τον οικισμό σε πρότυπο δίνοντας νέα πνοή στον τόπο και βοηθώντας τους νέους μας να μείνουν και να μεγαλουργήσουν εδώ.

Στη θητεία (που ολοκληρώνεται υπενθυμίζω  31/12/2023 κι ως τότε εμείς θα εξακολουθήσουμε να παράγουμε έργο) μελετήσαμε, σχεδιάσαμε και βρήκαμε τις χρηματοδοτήσεις για να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα που οδοποιίας που ταλαιπωρούν το Μαλεβίζι. Αυτό είναι παρακαταθήκη.  Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα της κάλπης, εμείς αυτά τα αφήνουμε προίκα. Και στην νέα θητείας μας πάμε να παράγουμε έργα ανάπτυξης που θα πάνε το Μαλεβίζει σε άλλο επίπεδο.

 

ΥΓ1. Δεν ξέρω πως έχουν συνηθίσει ορισμένοι αλλά εγώ δεν πιστεύω στα ρουσφέτια. Και δεν κάνω ρουσφέτια. Αν έκανα ρουσφέτια, όταν ο συγκεκριμένος πολίτης με κάλεσε στο τηλέφωνο ζητώντας μου να φτάσει η πίσσα ως το σπίτι του, θα έλεγα «ναι» για να μην χάσω την ψήφο. Αντ' αυτού, προσπάθησα να του εξηγήσω – με κάθε τρόπο – πως ο σχεδιασμός δεν προέβλεπε κάτι τέτοιο τώρα, αλλά σε δεύτερο χρόνο μετά από μελέτη και ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών προκειμένου να μην αντιμετωπίσουμε στο μέλλον παρόμοια προβλήματα. Όμως δεν ήθελε να ακούσει.

ΥΓ2. Τα κίνητρα μου προκειμένου να ασχοληθώ με τα κοινά δεν κρύβουν ίχνος ιδιοτέλειας.  Αν υπήρχε έστω και ψήγμα τέτοιων σκοτεινών σκέψεων, δεν θα ήμουν άμισθος αντιδήμαρχος. Ο μόνος λόγος για τον οποίο ασχολούμαι με τα κοινά είναι η αγάπη μου για τον τόπο μου. Το Μαλεβίζι που τ' ονειρεύομαι μεγάλο, σύγχρονο και ασφαλή.

ΥΓ. 3 Ως Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας τους τελευταίους έξι μήνες, έρχομαι αντιμέτωπος καθημερινά σε όλο το δήμο με τα ίδια προβλήματα. Κοινότητες, οικισμοί και αστικός ιστός έχουν τις ίδιες ανάγκες. Για παράδειγμα η Ροδιά, έχει τεράστια προβλήματα οδοποιίας που όμως έχουν επίσης ενταχθεί στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης και το επόμενο διάστημα θα λυθούν. Παράλληλα, με τον δήμαρχο, τον πρόεδρο της κοινότητας  κ. Στρατάκη και τους δημοτικούς συμβούλους της Ροδιάς προχωράμε τη μελέτη για τον κεντρικό δρόμο Λινοπεράματα – Ροδιάς.

Ο Κρουσώνας επίσης αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα. Και εδώ έχουν γίνει οι κατάλληλες κινήσεις και το επόμενο διάστημα θα επιλυθούν. Στο Σάρχο, στις Κορφές, στη Μονή, στο Κεραμούτσι που το πρόβλημα δεν είναι ο κεντρικός δρόμος αλλά οι αγροτικοί. Και στον αστικό ιστό του Γαζίου – Τσαλικάκι, Καβροχώρι κτλ- έχουμε εφαρμόσει αρκετές μελέτες ήδη (οριοθέτηση ρεμάτων, χειμάρρων κτλ) ώστε να μπορέσουμε να εντάξουμε τις περιοχές στο σχέδιο πόλης και να προχωρήσουμε σε διανοίξεις και άλλες παρεμβάσεις όπως κάνουμε τώρα στο Τσαλικάκι.

Η πενταετία 2024 – 2029 θα βρει το Μαλεβίζι απαγκιστρωμένο από το θέμα της αγροτικής και αστικής οδοποιίας. Με οραμα και στρατηγική η νέα μας θητεία θα έχει αποκλειστικά αναπτυξιακό  χαρακτήρα και τα έργα που προγραμματίζονται θα πάνε το Μαλεβίζι εκεί που μπορεί και που του αξίζει. Όπως  χαρακτηριστικά λέω το τελευταίο διάστημα, Τώρα κάνουμε το επόμενο βήμα.

 

Με εκτίμηση

Μιχάλης Αλμπαντάκης, αντιδήμαρχος  Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Αποκατάστασης Πληγέντων Περιοχών – Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Μαλεβιζίου με την παράταξη «Το Μαλεβίζι Μπορεί» με επικεφαλής τον Μενέλαο Μποκέα".

 

 

 

 

 

Μαλεβίζι - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ