ΕΛΜΠΕΠΑ: Το ψήφισμα Συμβουλίου Διοίκησης για τα Δημόσια Πανεπιστήμια
Το Συμβούλιο Διοίκησης του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου με ψήφισμά του εκφράζει, όπως αναφέρει, «τον έντονο προβληματισμό του για τη χρόνια υποστελέχωση των δημόσιων Πανεπιστημίων, την ανεπαρκέστατη χρηματοδότηση της ανώτατης εκπαίδευσης και της έρευνας, τις τεράστιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 και του ΕΣΠΑ 2021-2027, καθώς και για το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της φοιτητικής στέγης, ειδικά για τα νησιωτικά-περιφερειακά Πανεπιστήμια».
Στο ψήφισμα μάλιστα αναφέρεται ότι στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ) υπηρετούν σήμερα 169 μέλη ΔΕΠ, 42 μέλη ΕΔΙΠ & ΕΤΕΠ και 128 διοικητικοί υπάλληλοι (μόνιμοι και ΙΔΑΧ). «Παρατηρείται, όπως φαίνεται μια πολύ σημαντική μείωση του ακαδημαϊκού, εργαστηριακού και διοικητικού δυναμικού του ΕΛΜΕΠΑ που υπερβαίνει το 22% για το ακαδημαϊκό/εργαστηριακό προσωπικό και το 36% για το διοικητικό προσωπικό. Σε αυτήν τη μείωση του μόνιμου ακαδημαϊκού/εργαστηριακού προσωπικού έρχεται να προστεθεί και η ελάττωση των δαπανών μισθοδοσίας για το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό (ακαδημαϊκοί υπότροφοι, ΠΔ 407, εντεταλμένοι διδάσκοντες κ.α.), οι οποίες από 7.200.167 ευρώ το 2009 μειώθηκαν σε μόλις 1.148.610 ευρώ το 2023. Ο αριθμός των ενεργών προπτυχιακών φοιτητών στα έντεκα ακαδημαϊκά τμήματα του ΕΛΜΕΠΑ ανέρχεται σήμερα σε 8.436. Κατά συνέπεια, ο λόγος φοιτητών ανά μέλος ΔΕΠ αντιστοιχεί σε 49,92, τη στιγμή που στην Ευρώπη των 27 χωρών αντιστοιχούν μόλις 13 φοιτητές ανά μέλος ΔΕΠ. Όσον αφορά την κρατική επιχορήγηση του τακτικού προϋπολογισμού για τις λειτουργικές δαπάνες του ΕΛΜΕΠΑ, η κατάσταση είναι ζοφερή: 6.750.000 ευρώ για το 2009 και μόλις 3.547.783 ευρώ για το 2023. Παρατηρείται συνεπώς μείωση της κρατικής επιχορήγησης για τις λειτουργικές δαπάνες του Ιδρύματος από το 2009 στο 2023 κατά 47,4%».
Το ψήφισμα καταλήγει: «Με τα παραπάνω μέτρα θα ενισχυθεί εν τοις πράγμασι το δημόσιο πανεπιστήμιο που αποτελεί εκ του Συντάγματος τον πυλώνα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας και μπορεί να εγγυηθεί, στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, σε όλους τους πολίτες αφενός ίσες δυνατότητες πρόσβασης στα πανεπιστήμια και αφετέρου υψηλό επίπεδο σπουδών, ανεξαρτήτως της κοινωνικής προέλευσης και των οικονομικών τους δυνατοτήτων».