Παρά τις μεγαλοστομίες της κυβέρνησης για την υποτιθέμενη αναβάθμιση της Παιδείας, δεκάδες σχολεία σε ολόκληρη την Ελλάδα κλείνουν λόγω έλλειψης μαθητών, θύματα του δημογραφικού μαρασμού. Η κυβέρνηση δεν ανησυχεί – απλώς τα διαγράφει από τον χάρη και προχωρεί παραπέρα στο έργο της ερήμωσης της πατρίδας μας και της διάλυσης της ελληνικής κοινωνίας!
Υπάρχουν όμως και σχολεία που δεν άνοιξαν τις πόρτες τους, να προσφέρουν τα ευλογημένα αγαθά της Παιδείας στους μαθητές τους, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού! Παραδείγματα τέτοιων σχολείων το Γυμνάσιο Γαράζου (Ρεθύμνου) και το Γυμνάσιο και Λύκειο Σφακίων! Εκεί, μετά την ανάδειξη του θέματος από τα ΜΜΕ, το κράτος φιλοτιμήθηκε να στείλει… τρεις εκπαιδευτικούς, και επιφυλάσσεται για τους υπόλοιπους!
Καταστάσεις τέτοιου είδους προκαλούν μόνον φρίκη σε κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο και φανερώνουν την ουσιαστική οπισθοδρόμηση στην οποία έχει οδηγηθεί η πατρίδα μας από την απαράδεκτη πολιτική διακυβέρνηση των τελευταίων δεκαετιών, που ολοένα επιδεινώνεται σε όλους τους τομείς, επηρεάζοντας καθοριστικά τη ζωή κάθε Έλληνα και κάθε ελληνικής οικογένειας, την οικονομία της πατρίδας μας, τον πολιτισμό, την κοινωνία και την ίδια την ελληνική ιστορία, εφόσον προοιωνίζουν ένα ζοφερό μέλλον για την ελληνική ύπαιθρο.
Το ελληνικό κράτος θα όφειλε να προβεί σε ενέργειες, όπως οι παρακάτω:
1) Μισθολογική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών σε ολόκληρη την Ελλάδα, ώστε οι αποδοχές τους να ανταποκρίνονται στην ευθύνη και την αποστολή που τους έχει ανατεθεί: να μορφώσουν και να διαπλάσουν την ελληνική νεολαία, διαμορφώνοντας ουσιαστικά το μέλλον της χώρας μας!
Το κράτος βεβαίως δεν πιστεύει σ' αυτή την αποστολή, αλλά θεωρεί τα σχολεία απλούς χώρους φύλαξης και οιονεί δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών! Γι' αυτό δεν φροντίζει για την απόκτηση, εκ μέρους των παιδιών, ούτε ουσιαστικών πρακτικών δεξιοτήτων, ούτε πραγματικής μόρφωσης, ούτε υπεύθυνης επαγγελματικής κατάρτισης, αλλά οι εκπαιδευτικοί αφήνονται να δράσουν κατά το φιλότιμό τους, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη και χωρίς ανταμοιβή, ούτε ηθική, ούτε οικονομική.
2) Ριζική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην ελληνική επαρχία, ώστε οι κάτοικοί της, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι άνθρωποι που προσέρχονται να εργαστούν στις διάφορες περιοχές της πατρίδας μας, ιδίως τις δυσπρόσιτες, να αισθάνονται χαρούμενοι και όχι απομονωμένο, παραγκωνισμένοι και εξόριστοι!
Αυτό όμως είναι όνειρο θερινής νυκτός, όταν βιώνουμε την ολοκληρωτική κατάρρευση ακόμη και των νοσοκομείων των μεγάλων αστικών κέντρων! Πόσο μάλλον εγκαταλελειμμένη είναι η ύπαιθρος και ιδιαίτερα οι δυσπρόσιτες περιοχές, που τείνουν να καταστούν απρόσιτες.
Καμία περιοχή (ούτε νησιά, ούτε ορεινοί οικισμοί) δεν θα έπρεπε να είναι απρόσιτη στην Ελλάδα του 21ου αιώνα!
3) Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών με έμφαση στο κριτήριο της εντοπιότητας, ώστε, κατά το δυνατόν, να υπηρετούν κοντά στις ρίζες τους και όχι να εξαναγκάζονται να ξενιτεύονται και να υφίστανται μύριες ταλαιπωρίες για να υπηρετήσουν την Παιδεία σε μακρινά μέρη – και μάλιστα υπό δυσμενείς συνθήκες – σαν να έχουμε επιστρέψει στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου!
4) Για τις λοιπές θέσεις, ισχυρά κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν τη μόρφωση των παιδιών μας στις πιο απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές! Μοριοδότηση, εξασφάλιση στέγης, ενδεχομένως και μισθολογικά ή φορολογικά κίνητρα, ώστε οι συγκεκριμένες περιοχές να καταστούν περιζήτητες και να μην προκαλεί αποστροφή το ενδεχόμενο διορισμού σ' αυτές.
Δυστυχώς δεν ελπίζουμε σε αποφασιστικές ενέργειες από το πολιτικό κατεστημένο της πατρίδας μας. Η ΝΙΚΗ δεν δημιουργήθηκε για να προβαίνει σε διαμαρτυρίες και καταγγελίες, αλλά για να βοηθήσει, ως παλλαϊκό κίνημα, στην αναγκαία αλλαγή του πολιτικού σκηνικού, που θα φέρει στο προσκήνιο τις ανάγκες της χώρας μας και του λαού μας με πραγματική επιθυμία και σχέδιο για τις απαραίτητες λύσεις. Έχει σαφέστατες θέσεις, τόσο για την Παιδεία όσο και για την αναβάθμιση της ελληνικής επαρχίας. Και διεκδικεί τη συμμετοχή και την ψήφο του ελληνικού λαού, για να ξημερώσει στην πατρίδα μας η ημέρα που ονειρευόμαστε όλη μας τη ζωή, για το μέλλον μας και τα παιδιά μας.
ΥΓ. Αναζητήστε και τα άρθρα "Παιδεία, αναδιοργάνωση και ελλείψεις" και "Ο Γολγοθάς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης" της Θεματικής Ομάδας Παιδείας της ΝΙΚΗΣ.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ "ΝΙΚΗ"