Δ. Αναγνωστόπουλος : Έντονο το ενδιαφέρον των πολιτών για την άυλη συνταγογράφηση

Petite Perle 300×250

Περισσότεροι από 160.000 πολίτες είχαν εγγραφεί στο σύστημα άυλης συνταγογράφησης μέσω του gov.gr και 180.000 συνταγές υλοποιήθηκαν, επισημαίνει σε συνέντευξή του στο CNN Greece o Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα στη διαδικτυακή πύλη του Δημοσίου, το Gov.gr, συγκεντρώνονται μέχρι στιγμής πάνω από 507 υπηρεσίες του Δημοσίου που μπορούν να υλοποιηθούν ηλεκτρονικά.

Για την τηλεργασία στο Δημόσιο ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε πως 15.000 υπάλληλοι μέχρι τώρα διαθέτουν απομακρυσμένη και ασφαλή πρόσβαση μέσω webmail στο υπηρεσιακό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ενώ έχουν υλοποιηθεί σχετικές υποδομές και παρέχονται υπηρεσίες για περίπου 1.000 υπαλλήλους.

Ολόκληρη η συνέντευξη 

– Κύριε Αναγνωστόπουλε, τις τελευταίες εβδομάδες και εν μέσω της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσε σε εφαρμογή μια σειρά ψηφιακών εφαρμογών. Σε τι εξυπηρετούν τον πολίτη;

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η κρίση έσπευσε να θέσει σε άμεση εφαρμογή ψηφιακές πλατφόρμες και εφαρμογές προς όφελος του πολίτη και των επιχειρήσεων. Στρατηγικός στόχος ήταν να διευκολύνουμε τους πολίτες να μείνουν στο σπίτι και να αποφύγουν την επίσκεψη τους σε δημόσιες υπηρεσίες, βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης τους. Για αυτό και θέσαμε σε λειτουργία, δυο μήνες πριν από το προγραμματισμένο, την νέα ενιαία διαδικτυακή πύλη του Δημοσίου, το Gov.gr, στο οποίο συγκεντρώνονται μέχρι στιγμής πάνω από 507 υπηρεσίες του Δημοσίου που μπορούν να υλοποιηθούν ηλεκτρονικά. Ο πολίτης μπορεί να εκδίδει πλέον ηλεκτρονικά υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις καταργώντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη για αυτοπρόσωπη παρουσία. Είναι μια μεταρρύθμιση που ήρθε για να μείνει και όχι μόνο ενισχύει την στρατηγική της Κυβέρνησης για την εξυπηρέτηση του πολίτη τις δύσκολες αυτές ώρες, αλλά ταυτόχρονα εξοικονομεί χιλιάδες ανθρωποώρες και αναβαθμίζει συνολικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών από την Δημόσια Διοίκηση. Μέσω του Gov.gr, οι πολίτες πλέον μπορούν να ενεργοποιήσουν την διαδικασία της άυλης συνταγογράφησης και να λαμβάνουν τις ιατρικές συνταγές απευθείας στο κινητό τους, πράγμα που είναι εξαιρετικά σημαντικό και για ιδιαίτερες κατηγορίες συμπολιτών μας, όπως οι χρονίως πάσχοντες. Μέχρι χθες περισσότεροι από 160.000 πολίτες είχαν εγγραφεί στο σύστημα και 180.000 συνταγές υλοποιήθηκαν άυλα.

– Εκτός από τις νέες διαδικτυακές πλατφόρμες που έχουν αλλάξει προς το καλύτερο τις συναλλαγές μας με το Δημόσιο, η ΓΓΠΣΔΔ έχει υλοποιήσει μια σειρά από νέες δράσεις και πολιτικές που απαντούν στο διαχρονικό πρόβλημα της ελληνικής γραφειοκρατίας. Πείτε μας κάποιες από αυτές.

Η ΓΓΠΣΔΔ έχει έναν διττό ρόλο. Από την μια να λειτουργεί και να συντηρεί πληροφοριακά συστήματα που είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του Κράτους και από την άλλη να αναπτύσσει νέες εφαρμογές που καθιστούν την επικοινωνία και την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων ευκολότερη, ενισχύοντας τη διαλειτουργικότητα και μετασχηματίζοντας ψηφιακά τη Δημόσια Διοίκηση. Σχετικά με το δεύτερο, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ, οι φορείς του Δημοσίου μπορούν απευθείας και αυτοματοποιημένα να αναζητούν την απαιτούμενη πληροφορία για τα αιτήματα πολιτών, χωρίς να ζητούν από τον πολίτη να προσκομίσει σχετικά έγγραφα και βεβαιώσεις. Αυτό ενδεικτικά συμβαίνει με τα ληξιαρχικά γεγονότα, όπου πλέον η ΑΑΔΕ, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, λαμβάνει αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών τις πληροφορίες σχετικά με γάμους, γεννήσεις, διαζύγια, απώλειες ενώ μέχρι πρότινος έπρεπε ο ίδιος ο πολίτης να προσκομίσει στην εφορία τα απαραίτητα πιστοποιητικά. Σταδιακά αυτό θα καθίσταται εφικτό και για τον ΕΦΚΑ. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η φορολογική ενημερότητα, όπου πολίτες και οι επιχειρήσεις σταδιακά επίσης δεν θα χρειάζεται να προσκομίζουν φορολογική ενημερότητα για να πληρωθούν από φορείς καθώς η άντληση τους είναι εφικτό να γίνεται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας. Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι πλέον διαθέσιμη. Επιτρέψτε μου λοιπόν να προσκαλέσουμε όλους τους δημόσιους φορείς να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα αυτή και να λάβουν τόσο την υπηρεσία φορολογικής ενημερότητας όπως και συνολικά τις υπηρεσίες του Κέντρου προς επιτάχυνση των διαδικασιών και βέβαια προς όφελος του πολίτη.

– Κύριε Γενικέ, μαζί με τον Κορωναιό στη ζωή μας μπήκε και η τηλε-εργασία. Υπάρχει τηλε-εργασία και στον Δημόσιο τομέα;

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η ΓΓΠΣΔΔ έδρασαν άμεσα σε αυτό το ζήτημα. Η συνέχιση των εργασιών που επιτελούν οι φορείς, υπό δυσχερείς πλέον συνθήκες, το καλούμενο διεθνώς business continuity, αποτέλεσε πρωταρχική μέριμνα. Μέχρι τώρα, πρώτον, 15.000 υπάλληλοι διαθέτουν απομακρυσμένη και ασφαλή πρόσβαση μέσω webmail στο υπηρεσιακό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Αυτό αποτελεί την πλέον βασική ανάγκη για το σύνολο των υπαλλήλων. Δεύτερον, δημιουργήσαμε εκτεταμένη υποδομή εικονικού ιδιωτικού δικτύου (VPN) με τα πληροφοριακά συστήματα των ανωτέρω φορέων. Έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί οι σχετικές υποδομές και παρέχονται υπηρεσίες για περίπου 1.000 υπαλλήλους. Επίσης, η ΓΓΠΣΔΔ παρέχει  τη δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης (remote access) από την οικία στον υπολογιστή του γραφείου εργασίας κάθε υπαλλήλου.

Επιπλέον, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η ΓΓΠΣΔΔ με την ευγενική προσφορά του ΟΤΕ, παρέχουν τη δυνατότητα ασφαλούς σύνδεσης και τηλε-εργασίας μέσω VPN σε έως 10.000 υπαλλήλους φορέων που εντάσσονται στο δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ, με μηδενικό κόστος για τους προσεχείς 3 μήνες. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, διασφαλίζει ότι η πρόσβαση στα συστήματα και τις εφαρμογές κάθε φορέα μπορεί να πραγματοποιηθεί από την οικία του υπαλλήλου και μόνο από τους υπαλλήλους που έχουν την σχετική ευθύνη. Προσκαλούμε και εδώ συνεπώς τους δημόσιους φορείς να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα αυτή.

Κλείνοντας θα ήθελα απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΓΓΠΣΔΔ καθώς και των συνεργαζόμενων φορέων που εργάστηκαν εντατικά ώστε να γίνουν πράξη λειτουργίες και εφαρμογές που μέχρι χθες φάνταζαν ως δυσεπίλυτα προβλήματα  για τη Δημόσια Διοίκηση. Ομοίως βέβαια και στους ανθρώπους της Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και στον ιδιωτικό τομέα για το πολύ σημαντικό έργο τους για τη διασφάλιση του business continuity.


Υγεία - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ