Πρόταση 3 Ανάπλασης Ελευθερίου Βενιζέλου στο Γάζι

Petite Perle 300×250

ΤΙ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ

  • Ενιαίο κατάστρωμα οδού με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 6.50 μ. (80 εκατοστά περισσότερο από σήμερα, για να υπάρχει ασφαλής διέλευση λεωφορείων και βαρέων οχημάτων).
  • Πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές της οδού με ελάχιστο πλάτος -σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ελληνικής νομοθεσίας- το 1,5μ. και με κανόνα τα 2.10 μ.
  • Ομοιογενής διαχείριση των στρώσεων στα πεζοδρόμια με ταυτόχρονη διασφάλιση ενιαίου και ασφαλούς ελεύθερου χώρου διέλευσης (χωρίς εμπόδια, όπως επίσης και χρήση καλύτερων και ντόπιων υλικών).
  • Ποδηλατόδρομους μονής κατεύθυνσης (μονές λωρίδες ποδηλάτου) στο ύψος των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού, πλάτους 1,5 μ. (ο μικρού πλάτους αυτός ποδηλατόδρομος δίπλα στο πεζοδρόμιο, εάν στο μέλλον δεν έχει ποδήλατα θα μπορεί να γίνει πεζοδρόμιο).
  • Γραμμικές, υψηλές και χαμηλές φυτεύσεις στο μεγαλύτερο μήκος της εξωτερικής λωρίδας του πεζοδρομίου για οπτικό και λειτουργικό διαχωρισμό της κίνησης και της στάθμευσης δίπλα στον δρόμο.
  • Καθορισμένα σημεία εσοχών για εξυπηρέτηση των λεωφορείων και της τροφοδοσίας των καταστημάτων καθώς και λίγες θέσεις στάθμευσης για ταχεία εξυπηρέτηση των πελατών των καταστημάτων.
  • Τοποθέτηση ιστών φωτισμού για το οδόστρωμα -σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές- και επί των ιδίων, τοποθέτηση δευτερευόντων προβολέων για ειδικό φωτισμό των πεζοδρομίων σε απόσταση 22 μ. περίπου και εναλλάξ στα απέναντι πεζοδρόμια (με μέση απόσταση τα 11μ.)
  • Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού (σταθερά παγκάκια και μικροί κάδοι απορριμμάτων).

Η επέκταση πεζοδρομίων γίνεται με πλάκες κλασσικού σκυροδέματος, προστίθενται νέες φυτέυσεις πρασίνου εκατέρωθεν της οδού και μεσαία νησίδα με φύτευση για διαχωρισμό λωρίδων κυκλοφορίας.


Σύντομη Παρουσίαση Πρότασης 3

  • Τα δάπεδα του πεζοδρομίου δημιουργούνται με πλάκες σκυροδέματος.
  • Η λωρίδα ποδηλάτου επιστρώνεται με το ίδιο υλικό.
  • Η ζώνη φυτεύσεων βρίσκεται κατά μήκος των δύο πλευρών του δρόμου με συνδυασμό φυτών και στο δάπεδο τοποθετείται πατητό χώμα.
  • Οι θέσεις στάθμευσης, τροφοδοσίας και οι στάσεις των λεωφορείων τοποθετούνται σε εσοχές με εγκιβωτισμό με το ίδιο υλικό.
  • Διατηρείται μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας σταθερού πλάτους με άσφαλτο.
  • Διαμορφώνεται μία νησίδα- παρτέρι χαμηλής φύτευσης πλάτους 50εκ. για το διαχωρισμό των λωρίδων κυκλοφορίας
  • Η λωρίδα κυκλοφορίας όπως και τα πεζοδρόμια σε κάθε πλευρά της οδού μειώνονται κατά περίπου 25εκ. ώστε να δημιουργηθεί χώρος για τη νησίδα.

Θετικά

  • Το σύνολο των παρεμβάσεων έχει χαμηλότερο κόστος και πιο γρήγορη συντήρηση.
  • Η κατασκευή ως προς τις τελικές στρώσεις ολοκληρώνεται συντομότερα.

Αρνητικά

  • Δεν έχει βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.
  • Το αισθητικό αποτέλεσμα στα πεζοδρόμια – συγκριτικά με τις άλλες δύο λύσεις- είναι χαμηλότερης ποιότητας.
  • Οι τελικές επιφάνειες είναι οπτικά ευτελέστερες, δεν συνάδουν με κεντρική οδό.
  • Η οποιαδήποτε φθορά του επιφέρει ασυνέχεια στην όψη. Οι επιδιορθώσεις γίνονται με δυσκολία.
  • Ο διαχωρισμός της κυκλοφορίας με νησίδα φύτευσης πλάτους 50εκ. δημιουργεί ζητήματα οδικής ασφάλειας για πεζούς και οχήματα.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ