30 χιλιόμετρα και κάμερες στον κόμβο Τζωράκη

Petite Perle 300×250

Πιλοτική λύση με 13 παρεμβάσεις προτείνονται για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας μέχρι την κατασκευή του έργου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κορίνα Καφετζοπούλου

Την εφαρμογή του μοντέλο Πολύδροσου συν την παρακολούθηση της κυκλοφορίας με κάμερες όπως και άλλες παρεμβάσεις καλείται να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο Μαλεβιζίου προκειμένου να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια σε ένα σημείο καρμανιόλα που δεν είναι άλλο από τον κόμβο Τζωράκη.

Οι προτάσεις στηρίζονται στη μελέτη που έκανε η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτη, που επιβεβαιώνει αυτό που γνωρίζουν οι χρήστες της οδού και οι κάτοικοι της περιοχής, τις ανύπαρκτες συνθήκες οδικής ασφάλειας δηλαδή, σε αριθμούς και σχεδιαγράμματα.

Πολλά είναι τα ενδιαφέροντα στοιχεία αυτή της μελέτης καθώς υπογραμμίζεται η επικινδυνότητα και η ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις αλλά και ο τεράστιος κυκλοφοριακός φόρτος, που μάλιστα δεν αποτυπώνεται πλήρως, καθώς οι μετρήσεις έγιναν καλοκαίρι σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά. Οι μετρήσεις συγκεκριμένα έγιναν τον Ιούλιο – Αύγουστο σε διάφορα σημεία επί της Ελευθερίου Βενιζέλου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία η εξεταζόμενη συμβολή των οδών Ελ. Βενιζέλου – Θριάμβου- Ελ Γκρέκο, που αποτελεί τετρασκελή ισόπεδο κόμβο με 12 επιτρεπόμενες κινήσεις(!), καταγράφει κυκλοφοριακό φόρτο που αντιστοιχεί κατά μέγιστο σε 1374 οχήματα ανά ώρα, κυρίως τις πρωινές ώρες και μεσημβρινές ώρες ενώ σημειώνεται ότι σταθερά έχει σημαντική παρουσία οχημάτων καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Υψηλού κινδύνου – Δεν παρέχει καμία ασφάλεια

Η Ελ. Βενιζέλου – στο εξεταζόμενο τμήμα της έμπροσθεν της συμβολής της με την Θριάμβου και Ελ Γκρέκο- έχει σήμερα τα κάτωθι χαρακτηριστικά:

Αμφίδρομη κυκλοφορία με πλάτος περί τα 9-10μ. και για τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας χωρίς επαρκή φωτισμό, δεν έχει διαχωριστική νησίδα, ασφαλτοστρωμένο κατάστρωμα οδού χωρίς πρόσφατη συντήρηση με εμφανή στοιχεία υποβάθμισης (λακκούβες κ.α.), υψομετρική διαφορά στο δυτικό και ανατολικό τμήμα αυτής, στο σύνολο του εξεταζόμενου μήκους της οδού δεν υπάρχει καμία διάβαση πεζών αν και έχει σε άμεση γειτνίαση σχολικό συγκρότημα (εντοπίζεται μία διάβαση πεζών στο ιδεατό τρίγωνο επί της Ελ Γκρέκο χωρίς ωστόσο καμία συνθήκη προστασίας για ασφαλή διάσχιση ), στο σύνολο του εξεταζόμενου μήκους της οδού δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, από την οδό διέρχεται λεωφορείο.

Μετά από αυτοψία στην εξεταζόμενη θέση εντοπίζονται τα παρακάτω ζητήματα που χρήζουν άμεσης παρέμβασης:
Πλήρη απουσία οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης ή φωτεινής σηματοδότησης, πλήρη απουσία σήμανσης για προειδοποίηση κίνησης παιδιών λόγω εγγύτητας με τρεις (3) σχολικές μονάδες (επί των Θριάμβου, Κρήτης και Παπανδρέου) ή σχετικής σήμανσης για οδήγηση «ΑΡΓΑ» ή σχετικής σήμανσης για χαμηλό όριο ταχύτητας (ενδ. 30χλμ/ω) με συνοδευτικά μέτρα επίτευξης της χαμηλής ταχύτητας (ενδ. σαμαράκια, μάτια γάτας κ.α.), απουσία ορίου ταχύτητας ελλείψει του οποίου ισχύει το όριο των 50χλμ/ω εντός αστικής περιοχής, το οποίο υπό συνθήκες υπερβαίνουν πλήθος οχημάτων, απουσία διαχωρισμού κινήσεων με ή χωρίς νησίδα, λωρίδων κυκλοφορίας, σημείων στάσης- στάθμευσης ή απαγόρευσης αυτής, σημείων διάσχισης πεζών, λωρίδων κίνησης πεζών ή άλλων χρηστών του δικτύου κ.α., απουσία καθορισμού χώρου στάσης ΜΜΜ, Υψηλό φόρτο οχημάτων, κακή ορατότητα λόγω αναγλύφου, ελλιπή φωτισμό, πλήρη ελευθερία κινήσεων λόγω μη διαμόρφωσης επιτρεπόμενων κινήσεων (αίσθημα χάους, ελεύθερης πλατείας λόγω κακής γεωμετρίας), λανθασμένη χωροθέτηση (κατά παράβαση του ΚΟΚ) επί της διασταύρωσης επιχείρησης περιπτέρου και στάσης λεωφορείου, λανθασμένη χωροθέτηση (κατά παράβαση του ΚΟΚ) χώρων ιδιωτικής στάθμευσης, κακή οδηγική συμπεριφορά μετακινούμενων (απόρροια της απουσίας ορθών ρυθμίσεων ή/ και της νοοτροπίας), απουσία ελεγκτικού μηχανισμού (κάμερα ελέγχου ταχύτητας, συχνή παρουσία Τροχαίας κ.α.).

13 παρεμβάσεις

Η μελέτη καταλήγει σε 13 παρεμβάσεις με την κυριότερη το νέο όριο ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα . Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι με δεδομένο το ζητούμενο της άμεσης παρέμβασης για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με χαμηλού κόστους έργο και γρήγορη εφαρμογή, η παρουσιαζόμενη πιλοτική λύση διαχωρίζει (χωρίς κράσπεδα, μόνο με ευέλικτες κατασκευές) κατά το δυνατό τις υφιστάμενες κινήσεις και επιχειρεί τη δημιουργία ασφαλέστερων συνθηκών κίνησης πεζών και οχημάτων μέχρι την εφαρμογή της οριστικής διαμόρφωσης του κόμβου.

Η λύση που ήδη έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Ζωής. η αντιπολίτευση ψήφισε λευκό και δεσμεύτηκε να τοποθετηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, περιλαμβάνει τα εξής:

  1. Τον καθορισμό νέου ορίου ταχύτητας 30χλμ/ω στο σύνολο της περιοχής επιρροής του κόμβου καθώς και στις οδούς Κρήτης και Θριάμβου λόγω ύπαρξης σχολικής μονάδας με κατακόρυφη όσο και οριζόντια σήμανση όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο,
  2. Την τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώματος (πλέγμα με μάτια γάτας) σε ομάδες στις βασικές οδούς και προ των διαβάσεων πεζών και στις δύο κατευθύνσεις προσέγγισής τους με προσθήκη κατακόρυφης σήμανσης Κ-10 σε απόσταση τουλάχιστον 20μ. προ του σημείου τοποθέτησης τους για προειδοποίηση των εποχούμενων,
  3. Τη διατήρηση του αμφίδρομου χαρακτήρα των οδών που συμβάλλουν,
  4. Τη διατήρηση των υφιστάμενων ρυθμίσεων για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ διακοπή πορείας (STOP Ρ-2) όπου υπάρχουν και επισήμανσή τους με οριζόντια σήμανση STOP και STOP line όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο,
  5. Την τοποθέτηση νέων διαβάσεων πεζών στα σημεία που παρουσιάζονται στο σχέδιο με συνοδευτική κατακόρυφη σήμανση Π21 και συνοδευτικούς ανακλαστήρες οδοστρώματος (μάτια γάτας) στις γραμμές προ των διαβάσεων.
    Οι πρόσθετες διαβάσεις πεζών επί της Θριάμβου και επί της Κρήτης θα πρέπει να είναι έμπροσθεν των εισόδων των σχολικών μονάδων,
  6. Την τοποθέτηση σήμανσης για προσέγγιση σε σχολείο με αναγραφή πινακίδας Κ-16 (σχολείο) και πρόσθετη πινακίδα «ΑΡΓΑ» και με αναγραφή «ΔΗΜΟΣ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ», στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,
  7. Την τοποθέτηση σήμανσης Ρ-40 και συμπληρωματικά Πρ-4α και Πρ-4γ για οριοθέτηση της απαγόρευσης στάσης- στάθμευσης πέριξ της σχολικής μονάδας επί της οδού Κρήτης, στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,
  8. Την τοποθέτηση σήμανσης Κ-25 για προειδοποίηση προσέγγισης σε επικίνδυνο σημείο στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,
  9. Την τοποθέτηση πλαστικών επαναφερόμενων εμποδίων (κολωνάκια) για την οριοθέτηση των λωρίδων του οδοστρώματος, το χώρο κίνησης πεζών, τη νησίδα και εν γένει για την ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών μετακινούμενων όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο και με δεδομένη την κίνηση λεωφορείων επί της Ελ. Βενιζέλου,
  10. Την τοποθέτηση κάμερας ελέγχου ταχύτητας στα προσδιοριζόμενα σημεία στον χάρτη και να παρακολουθείται από το τοπικό Α.Τ. Μαλεβιζίου όσο και από το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου με τις προσθήκες κατάλληλων πινακίδων για ύπαρξη κάμερας που ελέγχει το όριο ταχύτητας στις κατάλληλες αποστάσεις σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση,
  11. Τον καθαρισμό των φυτεύσεων και τη μετακίνηση εμποδίων στο σύνολο του υφιστάμενου εύρους της οδού για ενίσχυση της ορατότητας και τη μη απόκρυψη των σημάτων του ΚΟΚ σε απόσταση κατ' ελάχιστον 250μ. εκατέρωθεν της εξεταζόμενης συμβολής,
  12. Την ενίσχυση της τροχονομικής επιτήρησης στο σημείο σε μη συστηματικές ώρες και ημέρες για τη διασφάλιση της ορθής τήρησης των ρυθμίσεων τόσο από το τοπικό Α.Τ. Μαλεβιζίου όσο και από το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου,
  13. Την επίσπευση της ωρίμανσης των διαδικασιών αναβάθμισης του κόμβου εντός 12μήνου από την ισχύ – υλοποίηση των άνωθεν προτεινόμενων ρυθμίσεων σύμφωνα με τα προβλεφθέντα στη μελέτη «Επικαιροποίηση – τροποποίηση της μελέτης "Ανάπλαση της οδού Ελ. Βενιζέλου"» με προτεραιότητα του υπό μελέτη κόμβου.

Πρώτη δημοσίευση στην εφημερίδα "Φωνή του Μαλεβιζίου" στις 20 Ιανουαρίου 2022.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ