Κόμβος Τζωράκη: Κατά πλειοψηφία η πρόταση για 30 χιλιόμετρα και κάμερες

Petite Perle 300×250

Της Κορίνας Καφετζοπούλου

Με μια παραδοχή από την πλευρά του Δημάρχου Μαλεβιζίου, Μενέλαου Μποκέα για την ματαίωση του έργου  του προσωρινού κόμβου στο ύψος του Τζωράκη, που έγινε τον Οκτώβριο του 2020, πολλές επιφυλάξεις και προβληματισμούς και ένα  «χρωστούμενο  γραμμάτιο» από την  πλευρά της παράταξης του Θανάση Κύρκου, ψηφίστηκαν κατά πλειονοψηφία μόνο από την πλειοψηφούσα παράταξη, οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο σημείο καρμανιόλα του Γαζίου. 

Όλες οι παρατάξεις συμφωνούν ότι η οριστική λύση είναι η κατασκευή του μόνιμου έργου του κανονικού κόμβου.

Οι νέες  κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ύψος του κόμβου Τζωράκη σχεδόν επιβάλλονται επειδή το μόνιμο  έργο καθυστερεί και καθημερινά τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια εκατοντάδων διερχόμενων οδηγών.  
Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εάν τελικά εγκριθούν από την Αποκεντρωμένη  Διοίκηση και  εκδοθεί  και το σχετικό ΦΕΚ θα ορίσουν για μια μικρή απόσταση νέα ταχύτητα 30 χιλιομέτρων, 150 μέτρα πριν και 200 μέτρα μετά, από τον κόμβο Τζωράκη.
Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν δύο μήνες για να ληφθούν αυτές οι  αποφάσεις αν δεν υπάρξει κάποια εμπλοκή.  
Ο κόμβος Τζωράκη απασχόλησε για άλλη μια φορά το Δημοτικό Συμβούλιο με τον Δήμαρχο Μενέλαο Μποκέα να αναφέρει ξανά ότι η ολοκλήρωση του κόμβου  και η ανάπλαση της Ελευθερίου Βενιζέλου αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, συμπληρώνοντας ότι έχει στα χέρια του την αντιπλημμυρική μελέτη κι ότι  μέσα στο επόμενο διάστημα θα δοθούν αναλυτικά στοιχεία για την ωριμότητα του έργου.
Σε αυτό το σημείο έγινε και η παραδοχή για πιθανό λάθος χειρισμό, σε μια αποστροφή του λόγου του, χωρίς όμως να  χρησιμοποιηθεί η λέξη «λάθος» όταν ο ίδιος είπε ότι το έργο του προσωρινού κόμβου που είχε συμβασιοποιηθεί και ματαιώθηκε με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου θα μπορούσε ίσως να είναι η λύση, και αναφέρθηκε επιγραμματικά στους λόγους που αναίρεσαν την τότε απόφαση.


Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θανάσης Κύρκος που σε εκείνη τη συνεδρίαση είχε  αντιδράσει και είχε προτείνει  να μη διαλυθεί η σύμβαση που έχει γίνει με τον εργολάβο καθώς το νέο έργο μπορεί να καθυστερήσει, όπως και έγινε, ψήφισε λευκό επί των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για πολιτικούς λόγους.


Για το θέμα αυτό ο Θανάσης Κύρκος ανέφερε " η παράταξή μας ψηφίζει λευκό όχι γιατί διαφωνεί με την προσωρινή αυτή κυκλοφοριακή ρύθμιση που προτείνεται από τη δημοτική αρχή για το συγκεκριμένο σημείο, μιας και αναγνωρίζεται απ' όλους η αναγκαιότητα άμεσων παρεμβάσεων, αλλά γιατί θεωρούμε ότι ήταν λάθος η μη υλοποίηση του συμβασιοποιημένου -από το 2019- έργου για την κατασκευή του  «Προσωρινού Κυκλικού Κόμβου επί της Λεωφ. Ελ Βενιζέλου», ενός έργου που σήμερα θα είχε ολοκληρωθεί  και θα είχε εξομαλύνει την επικινδυνότητα του σημείου" ενώ παράλληλα ο κ. Κύρκος τόνισε ότι σε κάθε περίπτωση αυτό που προέχει "είναι η επίσπευση των απαιτούμενων μελετών και διαδικασιών ώστε να μπει σε τροχιά υλοποίησης το σπουδαίο έργο της διάνοιξης και ανάπλασης της Ελ. Βενιζέλου".

Παρών ψήφισε ο κ. Μιχάλης Χουστουλάκης από τη Λαϊκή Συσπείρωση.

Ο  δημοτικός σύμβουλος κ. Μανώλης Παπαδομανωλάκης  ρώτησε γιατί δεν μπορεί να γίνει  έστω και πρόχειρα ο κυκλικός κόμβος, με τον αντιδήμαρχο Γιώργο Πετούση να του απαντά ότι θα απαιτηθεί πληθώρα εγκρίσεων και λόγω των κλίσεων δεν μπορεί να γίνει πρόχειρη κυκλική κατασκευή.  

Τι προτείνει η μελέτη για τον Τζωράκη

Όπως ήδη έχει γράψει η « Φωνή του Μαλεβιζίου» σε αναλυτικά ρεπορτάζ οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προβλέπονται  στηρίζονται στη μελέτη που έκανε η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτη, ( δεν ήταν παρούσα στη συνεδρίαση)  που επιβεβαιώνει αυτό που γνωρίζουν οι χρήστες της οδού και οι κάτοικοι της περιοχής, τις ανύπαρκτες συνθήκες οδικής ασφάλειας δηλαδή, σε αριθμούς και σχεδιαγράμματα.

13 παρεμβάσεις

Η μελέτη καταλήγει σε 13 παρεμβάσεις με την κυριότερη το νέο όριο ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα . Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι με δεδομένο το ζητούμενο της άμεσης παρέμβασης για ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με χαμηλού κόστους έργο και γρήγορη εφαρμογή, η παρουσιαζόμενη πιλοτική λύση διαχωρίζει (χωρίς κράσπεδα, μόνο με ευέλικτες κατασκευές) κατά το δυνατό τις υφιστάμενες κινήσεις και επιχειρεί τη δημιουργία ασφαλέστερων συνθηκών κίνησης πεζών και οχημάτων μέχρι την εφαρμογή της οριστικής διαμόρφωσης του κόμβου.

Οι  κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι οι εξής:

Καθορισμό νέου ορίου ταχύτητας 30χλμ/ω στο σύνολο της περιοχής επιρροής του κόμβου καθώς και στις οδούς Κρήτης και Θριάμβου λόγω ύπαρξης σχολικής μονάδας με κατακόρυφη όσο και οριζόντια σήμανση όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο,

Την τοποθέτηση ανακλαστήρων οδοστρώματος (πλέγμα με μάτια γάτας) σε ομάδες στις βασικές οδούς και προ των διαβάσεων πεζών και στις δύο κατευθύνσεις προσέγγισής τους με προσθήκη κατακόρυφης σήμανσης Κ-10 σε απόσταση τουλάχιστον 20μ. προ του σημείου τοποθέτησης τους για προειδοποίηση των εποχούμενων,

Τη διατήρηση του αμφίδρομου χαρακτήρα των οδών που συμβάλλουν,

Τη διατήρηση των υφιστάμενων ρυθμίσεων για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ διακοπή πορείας (STOP Ρ-2) όπου υπάρχουν και επισήμανσή τους με οριζόντια σήμανση STOP και STOP line όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο,

Την τοποθέτηση νέων διαβάσεων πεζών στα σημεία που παρουσιάζονται στο σχέδιο με συνοδευτική κατακόρυφη σήμανση Π21 και συνοδευτικούς ανακλαστήρες οδοστρώματος (μάτια γάτας) στις γραμμές προ των διαβάσεων.
Οι πρόσθετες διαβάσεις πεζών επί της Θριάμβου και επί της Κρήτης θα πρέπει να είναι έμπροσθεν των εισόδων των σχολικών μονάδων,

Την τοποθέτηση σήμανσης για προσέγγιση σε σχολείο με αναγραφή πινακίδας Κ-16 (σχολείο) και πρόσθετη πινακίδα «ΑΡΓΑ» και με αναγραφή «ΔΗΜΟΣ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ», στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,

Την τοποθέτηση σήμανσης Ρ-40 και συμπληρωματικά Πρ-4α και Πρ-4γ για οριοθέτηση της απαγόρευσης στάσης- στάθμευσης πέριξ της σχολικής μονάδας επί της οδού Κρήτης, στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,

Την τοποθέτηση σήμανσης Κ-25 για προειδοποίηση προσέγγισης σε επικίνδυνο σημείο στα σημεία που προσδιορίζονται στο σχέδιο,

Την τοποθέτηση πλαστικών επαναφερόμενων εμποδίων (κολωνάκια) για την οριοθέτηση των λωρίδων του οδοστρώματος, το χώρο κίνησης πεζών, τη νησίδα και εν γένει για την ενίσχυση της ασφάλειας των πεζών μετακινούμενων όπως παρουσιάζεται στο σχέδιο και με δεδομένη την κίνηση λεωφορείων επί της Ελ. Βενιζέλου,

Την τοποθέτηση κάμερας ελέγχου ταχύτητας στα προσδιοριζόμενα σημεία στον χάρτη και να παρακολουθείται από το τοπικό Α.Τ. Μαλεβιζίου όσο και από το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου με τις προσθήκες κατάλληλων πινακίδων για ύπαρξη κάμερας που ελέγχει το όριο ταχύτητας στις κατάλληλες αποστάσεις σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση,

Τον καθαρισμό των φυτεύσεων και τη μετακίνηση εμποδίων στο σύνολο του υφιστάμενου εύρους της οδού για ενίσχυση της ορατότητας και τη μη απόκρυψη των σημάτων του ΚΟΚ σε απόσταση κατ' ελάχιστον 250μ. εκατέρωθεν της εξεταζόμενης συμβολής,

Την ενίσχυση της τροχονομικής επιτήρησης στο σημείο σε μη συστηματικές ώρες και ημέρες για τη διασφάλιση της ορθής τήρησης των ρυθμίσεων τόσο από το τοπικό Α.Τ. Μαλεβιζίου όσο και από το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου,

Την επίσπευση της ωρίμανσης των διαδικασιών αναβάθμισης του κόμβου εντός 12μήνου από την ισχύ – υλοποίηση των άνωθεν προτεινόμενων ρυθμίσεων σύμφωνα με τα προβλεφθέντα στη μελέτη «Επικαιροποίηση – τροποποίηση της μελέτης "Ανάπλαση της οδού Ελ. Βενιζέλου"» με προτεραιότητα του υπό μελέτη κόμβου.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ