Παρουσιάστηκε η οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ-χωρίς διόδια για τους Κρητικούς

Petite Perle 300×250

Την οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ που περιλαμβάνει τελικά και το τμήμα ως την Κίσσαμο Χανίων αλλά όχι το κομμάτι από Άγιο Νικόλαο ως Σητεία παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην Περιφέρεια Κρήτης ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Το σενάριο που επιλέχθηκε με βάση τη μελέτη σειράς παραμέτρων προβλέπει αυτοκινητόδρομο μήκους 192 χιλιομέτρων, ο προϋπολογισμός του οποίου αναμένεται να αγγίξει το 1,7 δις ευρώ.  Σε αυτό το δρόμο ξεκαθάρισε ο υπουργός διόδια δεν θα πληρώνουν οι ντόπιοι αλλά μόνο τουρίστες, ενοικιαζόμενα κ.α.

Το εναλλακτικό σενάριο που μελετήθηκε κάλυπτε απόσταση 181 χιλιομέτρων όμως απαιτούσε πολλές σήραγγες πράγμα που θα ανέβαζε κατά πολύ το κόστος.

Πλέον ανέφερε ο υπουργός εφόσον καθορίστηκε η χάραξη του ΒΟΑΚ θα προχωρήσει η στρατηγική μελέτη του έργου.

Ο κ Σπίρτζης τόνισε πως ο αγώνας δρόμου για το ΒΟΑΚ συνεχίζεται αφού πρέπει να υποβληθούν και να εγκριθούν τα περιβαλλοντικά του έργου. Να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης για να έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερόμενων σχημάτων και να καταλήξουμε έτσι στον τελικό ανάδοχο . Στόχος είναι, είπε, όλα αυτά να έχουν ολοκληρωθεί ως το καλοκαίρι ή το φθινόπωρο του 2019.

Αξίζει πάντως να σημειώσουμε πως για να επιλεγεί ένα από τα δύο σενάρια χάραξης του ΒΟΑΚ έγιναν μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης της κυκλοφορίας σε 21 σημεία με αυτόματα καταγραφικά μηχανήματα, εκ των οποίων 11 κατά μήκος του Β.Ο.Α.Κ.  και 10 σε κάθετους άξονες του. Από αυτές τις μετρήσεις πάνω από το όριο των 20.000 οχημάτων, που θέτει η ΕΕ για να χρηματοδοτήσει έργα, μόνο σε δύο σημεία φάνηκε να πιάνεται τέτοιο νούμερο ,το ένα είναι στον κόμβο ΓΑΖΙ – ΑΝΩΓΕΙΑ- Α/Κ ΜΟΙΡΕΣ όπου είχαμε 22.941οχήματα και το δεύτερο στον κόμβο μεταξύ  ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ  και ΚΑΡΤΕΡΟΥ όπου το νούμερο των οχημάτων ανήλθε σε  34.138

Δείτε αναλυτικά παραάτω την παρουσίαση των στοιχείων που έκανε ο Χρήστος Σπίρτζης

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ