Η νέα οδική διαδρομή Ηράκλειο-Ανώγεια μέσω Αστυρακίου-Καμαριώτη

by litsa TSANTIRAKI

Τελευταία Ενημέρωση:

Του Βασίλη Σμπώκου*

Την 11 Αυγούστου 2022, την καταγράψω ως μια από τις ιστορικές του βίου μου, σε αυτόν εδώ τον ψεύτη ντουνιά.

Για πρώτη φορά διάνυσα με το αυτοκίνητο μου την απόσταση Ηράκλειο-Ανώγεια από ένα πιο σύντομο και γρηγορότερο δρόμο.
Από το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Ηράκλειο-Ανώγεια(Βουλισμένο Αλώνι-Αστυράκι μήκους 8 km), που έχει δωθεί στην κυκλοφορία έστω και άτυπα το τελευταίο διήμερο.

Συγχαρητήρια σε όλους όσους αγωνίστηκαν για να γίνει αυτό το έργο.
Σε όλους αυτούς που υπηρέτησαν τα παρακάτω θεσμικά όργανα του Τόπου την τελευταία τουλάχιστον 25ετία και ασχολήθηκαν και ασχολούνται έμεσα ή άμεσα με το συγκεκριμένο έργο:
Τον αιρετό και τους διορισμένους Περιφερειάρχες.
Τους βουλευτές των νομών Ηρακλείου-Ρεθύμνου.
Τους Δημάρχους των Δήμων Μαλεβυζίου και Ανωγείων.
Του Αντιπεριφερειάρχες, αντιδημάρχους, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους, προέδρους κοινοτήτων και τοπικούς συμβούλους και όποιον άλλον θεσμικό φορέα που μπορεί να ξεχνώ και είχε συμμετοχή.

Επιπλέον ένα μεγάλο ευχαριστώ στο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό της Περιφέρειας, των Δήμων και των αρμοδίων Υπουργείων.

Και τέλος, οι βασικότεροι συντελεστές και άξιοι επαίνου και πολλών μπράβο σε αυτές τις δύσκολες χρονικά περιόδους που διανύουμε.
Οι κάτοικοι του Αστυρακίου!!!
Για τη δωρεά παραχώρηση των εκτάσεων τους, που απαλλοτριώθηκαν για τις ανάγκες κατασκευής του σημαντικού αυτού έργου για την ενδοχώρα της Κεντρικής Κρήτης.
Ο ίδιος έπαινος ισχύει και για τους κατοίκους των Ανωγείων Σισάρχων και Καμαριώτη, για την αντίστοιχη δωρεά παραχώρηση, στο τμήμα του δρόμου που διέρχεται εντός των διοικητικών τους ορίων και ενδέχεται να ξεκινήσει η κατασκευή,  άμεσα.

Έχουν περάσει 16 ολόκληρα χρόνια, από το 2006, που ανακοινώθηκε στην πλατεία “Αρμί” των Ανωγείων, από τον Φώλια, τότε Υπουργό της Κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή, η πρώτη χρηματοδότηση ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ, για το δρόμο Ηράκλειο-Ανώγεια στο τήμα Σερβιλής-Λάκος Στρουμπούλου μήκους 6 km.
Από τα 6 αυτά km για διάφορους τεχνικούς κυρίως λόγους ολοκληρώθηκαν μόνο τα 2 km, που είναι τα αρχικά των 8 km (από το Βουλισμένο Αλώνι μέχρι το λάκο του Στρουμπούλου)που δόθηκαν στην κυκλοφορία.

Τα 16 χρόνια από την εξασφάλιση της πρώτης χρηματοδότησης συν τα 10 προηγούμενα από αυτά που αφορούσαν τον προγραμματισμό και τις  εξαγγελίες, είναι αναμφίβολα πολλά, για να μπεις σε μια διαδικασία ευχαριστιών και μπράβο, στις κυβερνήσεις που διοίκησαν και διοικούν το Κράτος μας.
Επειδή όμως είμαι αισιόδοξος άνθρωπος, θέλω να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο.

Κι αν πεις χαριτολογώντας, τι είναι 25 χρόνια μπρος στην αιωνιότητα, μπορείς αντίστοιχα σοβαρά να αναλογιστείς, πόσα πράγματα έχουν εξαγγελθεί και προγραμματιστεί τα τελευταία 20-25 χρόνια και έμειναν στην εξαγγελία και τον προγραμματισμό.
Και για να μη παρεξηγηθώ για πράγματα που δεν γνωρίζω,  θα αναφερθώ σε αυτά που γνωρίζω και θα αποδώσω “τα του Καίσαρος τω Καίσαρει”.

Αναφέρομαι την περίοδο που βρέθηκα ως Αντιδήμαρχος στη διοίκηση του Δήμου Ανωγείων, που συνέπεσε με την περίοδο διακυβέρνησης της Χώρας από το ΣΥΡΙΖΑ.
Και θέλω να απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε δύο αγαπημένους μου φίλους και συντρόφους.
Τον Πρωθυπουργό της περιόδου αυτής Αλέξη Τσίπρα και τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

Σε ένα Κράτος που έχει δομηθεί Αθηνοκεντρικά-κακώς βέβαια και αντί δυστυχώς να αλλάζει κάτι προς το καλύτερο  χειροτερεύει- και στις περισσότερες των αποφάσεων που παίρνει ο Πρωθυπουργόςκαι οι Υπουργοί του, μεγάλο ρόλο παίζει η πρόσβαση και η πίεση που ασκείται από τους εκπροσώπους των υφιστάμενων θεσμικών πολιτικών φορέων που έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο (στην προκειμένη περίπτωση που αναφέρομαι, αυτοί ήταν και είναι οι τοπικοί βουλευτές,  Περιφερειάρχης και Δήμαρχοι),
ο Πρωθυπουργός με τον Υπουργό, ο Αλέξης με το Χρήστο,  βρισκόταν εκεί.

Και τους ευχαριστώ ως εκπρόσωπος ενός θεσμικού πολιτικού φορέα, που ασκούσε την πίεση που αναφέρω παραπάνω.
Και οι αποφάσεις τους την περίοδο 2015-2019 για το συγκεκριμένο έργο,  έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο στη σημερινή εξέλιξη και στην πορεία υλοποίησης ολόκληρου του έργου,  θέλω να πιστεύω στο επόμενο σύντομο χρονικό διάστημα.
Σταματώ εδώ και κλείνω με τρεις υποσημειώσεις:

1η. Εφιστώ την προσοχή στους οδηγούς  στην είσοδο και έξοδο στο Αστυράκι που στενεύει ο δρόμος και υπάρχει φωτεινός σηματοδότης και προς Ηράκλειο, τα τελευταία 800 μέτρα πριν την έξοδο παλαιάς Εθνικής οδού , όπου η κλίση του δρόμου στις στροφές είναι λίγο παράξενη και υπάρχει ελλιπής σήμανση.

2η. Το κομμάτι του νέου δρόμου μειώνει την απόσταση Ανωγείων-Γαζίου 3 χιλιόμετρα.
Από 29 μέσω της διαδρομής Τυλίσου-Γωνιών, μειώνεται στα 26.

3η. Εάν η υπό υλοποίηση της μελέτης κατασκευής του τμήματος Σίσαρχα-Αστυράκι γίνει με καθαρό και άδολο τρόπο, πέρα από ενδεχόμενες δέσμευσεις και τυχόν εξαρτήσεις, πράγμα που θεωρώ αδιανόητο, αλλά “στην Ελλάδα των ψηφαλακιών” ζούμε,  η απόσταση Ανώγεια-Γάζι όταν ολοκληρωθούν όλα τα τμήματα του δρόμου, θα είναι κάτω από 20 χιλιόμετρα.

*Αγροτοκτηνοτρόφος
Μέλος Κεντρικής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
Δημοτικός Σύμβουλος πρώην Αντιδήμαρχος Δήμου Ανωγείων 

Related Articles