Προικισμένοι με το εφόδιο του επαγγελματικού προσανατολισμού στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι της σχολικής τους ηλικίας, είναι οι 21 μαθητές της πρώτης Λυκείου στον Κρουσώνα.
Της Χρυσούλας Καλλιγιαννάκη
Το σημαντικότατο αυτό δώρο, τους προσέφερε ο συγχωριανός τους καθηγητής πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Μανόλης Γιαννακουδάκης.
Ο Κρουσανιώτης καθηγητής σχεδίασε το πρώτο αυτοματοποιημένο ψυχομετρικό τεστ τεχνητής νοημοσύνης στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς και το πρώτο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποίησης του συλλογικού καταλόγου της Βρετανικής Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το δημοσιευμένο επιστημονικό του έργο αποτελείται από 140 άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων και 20 βιβλία, 6 από τα οποία έχουν εκδοθεί από διεθνείς εκδοτικούς οίκους.
Από την επόμενη κιόλας της τιμητικής του βράβευσης από τους Κρουσανιώτες στη 10η Γιορτή Μήλου (διαβάστε στη σελίδα 12-13) ο διακεκριμένος καθηγητής μετέβη στο λύκειο Κρουσώνα από όπου και ο ίδιος αποφοίτησε (στο εξατάξιο τότε Γυμνάσιο). Σε συνεργασία με την διεύθυνση του σχολείου, την βοήθεια της Κρουσανιωτισσας Μαρίας Πιτσικάκη, αλλά και την υποστήριξη γονέων και κηδεμόνων, υπέβαλε τους μαθητές της πρώτης Λυκείου στο ψυχομετρικό τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, που ο ίδιος έχει σχεδιάσει και που τον έχει κατατάξει ανάμεσα στους κορυφαίους επιστήμονες του κόσμου.
Μόλις την Δευτέρα που μας πέρασε οι 21 μαθητές συμμετείχαν στην διαδικασία του ψυχομετρικού τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και την επομένη κιόλας συζήτησαν με τον ίδιο τον χωριανό τους καθηγητή Πανεπιστημίου, την αναφορά που έλαβαν μετά την ολοκλήρωση του, στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ο καθηγητής εξήγησε στους μαθητές πως θα ερμηνεύσουν τις αναλύσεις του ψυχομετρικού τεστ που υποβλήθηκαν.
Σημειώνεται πως ο Κρουσανιώτης καθηγητής ιδιαίτερα συγκινημένος στην διάρκεια της τιμητικής βράβευσης του στη Γιορτή Μήλου αποκάλυψε στους χωριανούς του, ότι νοιώθει πως ήρθε η ώρα να προσφέρει στο χωριό του, όπως είπε χαρακτηριστικά. Δεσμεύτηκε μάλιστα απευθυνόμενοις στον Πρόεδρο του περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης Βαγγέλη Ζάχαρη, που του απένειμε την πλακέτα, να παρουσιάσει τα ευρήματα του για τα παιδιά του Κρουσώνα, επίσημα και κάλεσε τους Κρουσανιώτες να προετοιμάσουν, όπως είπε, τα παιδιά τους, για να αποκαλύψουν τον ποικιλόμορφο πλούτο που διαθέτουν.
«Τον Κρουσώνα τον επισκέπτομαι πιο συχνά απ' όσο εμφανίζομαι εδώ, μέσω της τεχνολογίας. Θαυμάζω τον ποικιλόμορφο πλούτο του Κρουσώνα, που συνδέεται με τα ταλέντα και τις κλήσεις των παιδιών του σύμφωνα με το εύρημα που έχει στην διάθεση του και αφορά σε ψυχομετρικά χαρακτηριστικά μαθητών Γυμνασίου Λυκείου του χωριού. Τα παιδιά των Κρουσανιωτών έχουν ορισμένες ιδιαιτερότητες και κλήσεις σε ορισμένα εργασιακά περιβάλλοντα και ξεχωρίζουν σε εθνικό επίπεδο», είπε.
Αποκαλύπτουν την εργασιακή προσωπικότητα του ατόμου
Πρόκειται για ένα σύνολο εξειδικευμένων ψυχο μετρικών παραγόντων που καλύπτουν πλήρως την εργασιακή προσωπικότητα του ανθρώπου. Όπως ο ίδιος μας είπε, βασίστηκε στις εδραιωμένες θεωρίες του κορυφαίου ψυχομέτρη Frederic Kuder που κατασκεύασε το πρώτο γνήσιο τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και στην πλέον διαδεδομένη και αποδεκτή διεθνώς θεωρία του John Holland, που καταγραφεί τους έξι τύπους της ανθρώπινης προσωπικότητας. Ο πρακτικός, ο ερευνητικός, ο καλλιτεχνικός, ο κοινωνικός, ο επιχειρηματικός και ο συμβατικός, είναι οι έξι τύποι στους οποίους ο John Holland κατηγοριοποίησε την προσωπικότητα. Οι έξι αυτοί τύποι, συνδέονται και περιβάλλονται από αντίστοιχα και ομώνυμα εργασιακά περιβάλλοντα. Όπως μας είπε ο καθηγητής Μανόλης Γιαννακουδάκης, ο ίδιος πρότεινε ένα νέο μαθηματικό μοντέλο συσχέτισης των παραγόντων της προσωπικότητας και αυτό το μαθηματικό μοντέλο ήταν η αιτία της συνεργασίας του με τον κορυφαίο John Holland. Επίσης μας αποκάλυψε πως ξεκίνησε να συλλέγει στατιστικά στοιχεία και με την χρηματοδότηση της ΕΕ πέτυχε να αναλύσει ψυχομετρικά όλες τις χώρες της ΕΕ. , λόγω των διαφορετικών ιδιαιτεροτήτων και των εθνικών χαρακτηριστικών που παρουσιάζει η κάθε χώρα. «Χρόνια τώρα συλλέγω ψυχομετρικά στατιστικά. Έχω τη μεγαλύτερη ψυχομετρική βάση δεδομένων στην κατοχή μου, με πάνω από 1 εκατομμύριο περιπτώσεις υπαρκτών προσώπων ανά την υφήλιο», προσθέτει.
Διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα
Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακουδάκη οι απαντήσεις των μαθητών στο τέστ συλλέγονται σε ένα υπερ υπολογιστή που βρίσκεται σε μία μυστική τοποθεσία, βόρεια της Ευρώπης, 100 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Στην συζήτηση που είχαμε μαζί του, μας διαβεβαίωσε πως σε όλη αυτήν την διαδικασία δεν παραβιάζεται ο κανονισμός GDPR της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα προσωπικά δεδομένα.
«Η ανάλυση του ψυχομετρικού τεστ των μαθητών αποστέλλεται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του μαθητή που συμμετείχε, και πουθενά αλλού. Ούτε η διευθύντρια του σχολείου μπορεί να έχει πρόσβαση στα στοιχεία. Οι μαθητές πρέπει να δείξουν από το ηλεκτρονικό τους Ταχυδρομείο την ανάλυση – αναφορά στους γονείς τους».
Ο καθηγητής προσθέτει πως το τεστ αξιολογεί και το βαθμό αλήθειας σημειώνοντας πως σε περίπτωση που ο μαθητής δεν απαντήσει αληθινά δεν θα πάρει αναφορά. «Ο βαθμός Αλήθειας είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο γιατί αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος συσχετίζει τις έννοιες», τονίζει.
«Της φύσης αξίωμα η επιστροφή στις ρίζες»
Ρωτήσαμε τον καθηγητή Μανόλη Γιαννακουδάκη από πού προέκυψε η ανάγκη του για επιστροφή στις ρίζες για να προσφέρει στον τόπο του, όπως υποσχέθηκε στη γιορτή μήλου. Όπως μας λέει στην μνήμη του έρχεται συχνά όλη η παιδική του ηλικία στο χωριό του και η "βαριά σημαία" που κράτησε ως μαθητής σημαιοφόρος στις εθνικές επετείους!
«Είναι της φύσης αξίωμα, όσο περνούν τα χρόνια να αισθάνεσαι την ανάγκη επιστροφής στα πάτρια εδάφη. Αυτό απαιτεί η κοσμογονική δύναμη. Είναι τα εγγενή χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ανθρώπου για τις ρίζες του», αναφέρει ιδιαίτερα συγκινημένος, συμπληρώνοντας πως η διαδικασία αυτή αναζωογονεί τα ανθρώπινα κύτταρα.
Η ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ