
Δείτε την δήλωση του Δημόκριτου Σαλούστρου, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Μαλεβιζίου:
Η Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Μαλεβιζίου στέκεται στο πλευρό των δημοτών, μικρο-εμπόρων, και επαγγελματοβιοτεχνών του Γαζίου που επιλέγουν να απαιτήσουν από την Δημοτική Αρχή να μην πληρώσουν για ακόμα μια φορά το “μάρμαρο”, για όσο διαρκέσει το έργο της επερχόμενης ανάπλασης της Ελευθερίου Βενιζέλου, διεκδικώντας παράλληλα να παρθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των εμπόρων, των εργαζομένων και του λαού της περιοχής για σύγχρονο, ασφαλές και προσβάσιμο οδικό δίκτυο. Είναι μεγάλες οι ευθύνες τόσα χρόνια των τοπικών δημοτικών αρχών, της περιφέρειας για την παντελή εγκατάλειψη του οδικού δικτύου του δήμου και την κακή κατάσταση του.
Είναι απολύτως δικαιολογημένος ο προβληματισμός τον δημοτών, τον γονέων που ασφυκτιούν κάθε πρωί στους κεντρικούς δρόμους προκειμένου να αφήσουν τα παιδιά τους στα σχολεία. Είναι απολύτως δικαιολογημένος ο προβληματισμός και η ανησυχία των μικρομεσαίων εμπόρων της περιοχής. Στην αναδουλειά , στην υπερφορολόγηση , στο αυξημένο κόστος λειτουργίας, έρχεται να προστεθεί η μετατροπή του κεντρικότερου και εμπορικότερου δρόμου της περιοχής σε εργοτάξιο για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις ούτε για χρονοδιάγραμμα ούτε για αποζημιώσεις.
Ένα οποιοδήποτε έργο ανάπλασης έχει σαν κύριο σκοπό την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών των δημοτών, δομημένο και σχεδιασμένο βάση των αναγκών του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Σε αυτή τη βάση, η ανάπλαση της Ελ. Βενιζέλου θα έπρεπε να λύνει ζητήματα όπως η αυξημένη κίνηση λόγω συνεχούς οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής, η επιπλέον επιβάρυνση που θα προκύψει από το νέο ιδιωτικό ΒΟΑΚ (με διόδια, όπως σχεδιάζεται κατά παραγγελία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων) που θα “μεταφέρουν” την κίνηση μέσα στο αστικό δίκτυο, η ανάγκη ασφαλούς διέλευσης για πεζούς, ΑΜΕΑ κ.α.
Η δημοτική αρχή παραιτημένη από κάθε σκέψη διεκδίκησης κρατικών πόρων για ένα τέτοιο έργο υποδομής, επιδιώκει να “κουμπώσει” στο κεντρικότερο δρόμο του Γαζίου ότι πρόγραμμα βρήκε στην “αγορά των χρηματοδοτικών εργαλείων” άσχετο αν τελικά αυτό θα είναι με βάση τις ανάγκες των δημοτών ή αν θα κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή τους. Ένας δρόμος πλάτους 3,4 μέτρων μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες μιας πόλης που έχει ΜΕΤΡΟ και σταθερές αστικές συγκοινωνίες κάθε 5 λεπτά, αν όμως κάποιος προσπαθήσει να το εφαρμόσει στο κέντρου του Γαζίου όπου έχει ενα λεωφορειο κάθε μια ώρα, το μόνο που θα καταφέρει είναι να επιδεινώσει το κυκλοφοριακό έμφραγμα της περιοχής καθώς όλοι αναγκάζονται να κινούνται με τα αυτοκίνητα τους.
Είναι ξεκάθαρο ότι η δημοτική αρχή δεν ενδιαφέρεται για τις πραγματικές ανάγκες των δημοτών και των εμπόρων αλλά να παρουσιάσει ένα οποιοδήποτε έργο προκειμένου να κρύψει τη γύμνια των τελευταίων χρόνων. Η εμπειρία του κόμβου Τζωράκη, της “μεγάλης Ελ. Βενιζέλου” και στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση είναι τρανταχτό παράδειγμα και το ξέρουν καλά πρωτίστως οι καταστηματάρχες της περιοχής που έχουν δει τον τζίρο τους να μειώνεται κατά 70% από την έναρξη των έργων αλλά και οι χιλιάδες δημότες που εγκλωβίζονται καθημερινά στις ώρες αιχμής.
Τεράστιες είναι οι ευθύνες και του συνδυασμού Πιτσικάκη, που έχει μπερδέψει τον όρο συμπολίτευση με τον όρο αντιπολίτευση. Στόχος λεει πρέπει να είναι η υλοποίηση του έργου χωρίς καθυστερήσεις (άρα και χωρίς διαμαρτυρίες από τους ενδιαφερόμενους;) για “βιώσιμη ανάπτυξη”, ταυτιζόμενος απόλυτα με τη γραμμή της δημοτικής αρχής Μποκέα.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Μαλεβιζίου στηρίζει κάθε έργο ανάπλασης που θα βελτιώνει τη ζωή του δημότη αλλά δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια στους εύλογους προβληματισμούς για πολλά επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν.
Ο δημότης έχει πληρώσει διπλά και τριπλά από τη φορολογία του το δρόμο αυτό και δεν πρέπει να συμβιβάζεται με τοποθετήσεις του στυλ “αυτό προβλέπει το σχέδιο, αυτό θα γίνει και τέλος” ή ακόμα χειρότερα να βρίσκεται και υπόλογος ότι “αν έχει επιμέρους διαφωνίες και διαμαρτύρεται θα ακυρωθεί το έργο και θα φταίει αυτός”.
Πρέπει η δημοτική αρχή άμεσα:
- Να εντάξει στο σχέδιο ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιπλημμυρικών έργων και διαχείρισης υδάτων (αποχέτευσης, , ομβρίων κλπ)
- Να ορίσει/φτιάξει ποια είναι τα διαθέσιμα δημοτικά δωρεάν πάρκινγκ, με επαρκή αριθμό θέσεων και μέτρα για την προσωρινή στάθμευση όσο διαρκούν τα έργα.
- Να διευκρινίσει ποιοι παράλληλοι και κάθετοι δρόμοι θα είναι αυτοί που θα αξιοποιηθούν για απορροφήσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση ,.
- Πότε ακριβώς θα ξεκινήσουν και πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα.
Τέλος καλούμε τους δημότες και τους εμπόρους της περιοχής να μη συμβιβαστούν με τετελεσμένα και κάλπικα διλήμματα. Η πρωτοβουλία που ξεκίνησε να πλατύνει σε όλους τους δημότες, όχι μονάχα στους εμπόρους και να απαιτήσουμε όλοι μαζί:
- Σύγχρονο και ασφαλές αστικό, επαρχιακό και εθνικό δίκτυο,με τις αναγκαίες μεταξύ τους διασυνδέσεις (κόμβοι), ικανό να υποστηρίξει την ολοένα και αυξανόμενη κίνηση της περιοχής αλλά και την αξιοπρεπή και ασφαλή διέλευση πεζών και ΑΜΕΑ.
- Επαρκείς και δωρεάν Χώρους στάθμευσης για τους δημότες.
- Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Ελ. Βενιζέλου για όσο διαρκούν τα έργα.
- Ρήτρα αποζημίωσης μικρών επαγγελματοβιοτεχνών και εμπόρων της Ελ. Βενιζέλου και της ευρύτερης περιοχής αν τα έργα καθυστερήσουν πέρα του σαφώς ορισμένου χρονοδιαγράμματος.
- Να γίνουν όλα τα αναγκαία έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, αποχέτευσης και ομβρίων στην ευρύτερη περιοχή.
- Φτηνές και επαρκείς συγκοινωνίες για την αποσυμφόρηση της κίνησης και την εξυπηρέτηση των δημοτών.