Κρήτη: Αυτά είναι τα 14 σημεία – «παγίδες» του ΒΟΑΚ

Είναι γνωστό πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, αποτελεί έναν δρόμο στον οποίο έχουν καταγραφεί ουκ ολίγα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

Τα δύσκολα σημεία του ΒΟΑΚ

Ως "δύσκολα" σημεία του δρόμου, χαρακτηρίζονται:

  1. η ευθεία της Κισάμου,
  2. ο κόμβο Κολυμπαρίου,
  3. ο κόμβος Σούδας,
  4. το Καλάμι,
  5. οι Καλύβες,
  6. οι Πετρές,
  7. η Σκαλέτα,
  8. οι Σίσσες,
  9. η ευθεία Φόδελε,
  10. ο κόμβος της Αγίας Πελαγίας,
  11. οι στροφές στα Ρόδια,
  12. η ευθεία ΚΤΕΟ (περιοχή Ηρακλείου),
  13. ο Άγιος Γεώργιος Σεληναρίου και
  14. οι στροφές της Σητείας.

Πως χωρίζονται τα έργα του ΒΟΑΚ

Όπως είπε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, χρονικά θα ξεκινήσει πρώτα, περίπου το 2023, το τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος, το οποίο χωρίζεται σε 3 υποέργα. Το πρώτο τμήμα είναι το Χανιά-Χερσόνησος (παραχώρηση), Χερσόνησος-Νεάπολη (ΣΔΙΤ), Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος (Δημόσιο έργο). Ως προαίρεση στην παραχώρηση θα προστεθεί το τμήμα Χανιά – Κίσαμος και η σύνδεση με το λιμένα της Σούδας και το Αεροδρόμιο Χανίων.

Στο Άγιος Νικόλαος-Σητεία πρέπει να ωριμάσουν αρχικά οι μελέτες για να βρεθούν αργότερα χρηματοδοτικά εργαλεία και να υλοποιηθεί το έργο.

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος η χρηματοδότηση προβλέπεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, μιας και είναι μέσα στα προτεινόμενα από την κυβέρνηση έργα. Αυτό πάντα υπό την αίρεση ότι μέσω του Ταμείου θα υπάρξει κανάλι χρηματοδότησης για οδικά έργα, μιας και φαίνεται ότι, προς το παρόν, υπάρχει δυσκολία στην αποδοχή τέτοιων έργων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης είπε πως θα υπάρχουν διόδια καθώς οι κυκλοφοριακοί φόρτοι απαιτούν διόδια. Ο προσανατολισμός είναι να μπουν αναλογικά διόδια, δηλαδή να πληρώνει ο οδηγός για τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει.

Παράλληλα και μέχρι να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, θα γίνουν μεσοπρόθεσμα, έργα οδικής ασφάλειας με στόχο να μειωθούν τα πολλά τροχαία ατυχήματα που κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.

Ροή ειδήσεων - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ