Το ελληνικό Δημόσιο εισέρχεται στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης

Petite Perle 300×250

Η απλούστευση των διαδικασιών βρίσκεται συνολικά πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης με στόχο πολλές διαδικασίες να μπορούν να γίνονται πλέον ψηφιακά

Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης εισέρχεται συστηματικά το ελληνικό Δημόσιο, με την Ελλάδα να πρωτοπορεί πανευρωπαϊκά, έχοντας εισάγει πρώτη την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα της δημόσιας διοίκησης και των συναλλαγών των πολιτών με το κράτος. Με τα πρώτα δείγματα από την ενσωμάτωση του GenAI στο ελληνικό Δημόσιο να είναι άκρως ενθαρρυντικά, η Ελλάδα μεθοδεύει την ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της εξυπηρέτησης των πολιτών.

Ενισχύοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών e-government, το αρμόδιο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ετοιμάζει το επόμενο βήμα, εξελίσσοντας το mAIgov.gr σε ένα "πολύ-εργαλείο" για την εξυπηρέτηση του πολίτη.  Όπως τόνισε χθες ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, ήδη, ο ψηφιακός βοηθός με τη χρήση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης εξελίσσεται μέσα από την εκπαίδευση του και καθημερινά γίνεται πιο γρήγορος και αποτελεσματικός.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Παπαστεργίου κατά την ομιλία του στο συνέδριο ΜΙΤ EmTech Europe, πλέον, το επόμενο βήμα είναι ο βοηθός να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς δεν θα δέχεται απλά ερωτήσεις, δίνοντας απαντήσεις, αλλά θα μπορεί να ενεργεί για λογαριασμό του πολίτη.

"Οι ψηφιακοί βοηθοί είναι νέο κομμάτι της ζωής μας. Στόχος μας είναι το mAIgov.gr να μην απαντά απλά, αλλά να ενεργεί κιόλας. Παραδείγματος χάρη στην περίπτωση των ταυτοτήτων, που δεχόμαστε εκατοντάδες ερωτήματα, θα είναι σε θέση να κλείσει και ραντεβού για την έκδοσή τους. Έχουμε αρκετό δρόμο ακόμα. Θα ξεκινήσουμε σε λίγο καιρό να απαντάμε και νέες ερωτήσεις, όπως  για φαρμακεία και άλλα", είπε χαρακτηριστικά.

Κατάργηση πιστοποιητικών
Η απλούστευση των διαδικασιών βρίσκεται συνολικά πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο πολλές διαδικασίες να μπορούν να γίνονται πλέον ψηφιακά.

Διαδικασίες, όπως η εγγραφή στο Πανεπιστήμιο, είναι ένα ακόμα βήμα, που αναμένεται το επόμενο διάστημα: "Για την εγγραφή στο Πανεπιστήμιο, σήμερα, αναζητείται εκτυπωμένη αίτηση, φωτογραφείο, πιστοποιητικό γέννησης. Στόχος είναι με ένα μήνυμα στο wallet, που περιλαμβάνει όλα αυτά τα έγγραφα, να γίνεται η εγγραφή στο Πανεπιστήμιο", επισήμανε κ. Παπαστεργίου. Ο ίδιος τόνισε ότι σύντομα θα προστεθούν στο wallet και άλλα έγγραφα, όπως η κάρτα αιμοδότη, ενώ σχεδιάζονται και νέες υπηρεσίες.

Ήδη, τα πρώτα δείγματα από σχετικές εφαρμογές, όπως το myauto, είναι πολύ ενθαρρυντικά και πλέον σε λίγο διάστημα, με όλη την πληροφορία ενοποιημένη, μέσω της εφαρμογής, θα μπορούν να εντοπίζονται τα "επικίνδυνα" οχήματα.

Στο μεταξύ, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης προανήγγειλε χθες ότι, από τον Μάρτιο, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν ενεργειακό πάροχο με ένα μήνυμα στο κινητό τους, χωρίς να χρειάζονται περισσότερες διαδικασίες.

"Καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα είμαστε έτοιμοι σε ένα μήνα. Ελπίζουμε να προλάβουμε τις αλλαγές τον Μάρτιο", τόνισε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, διευκρινίζοντας ότι "με ένα μήνυμα στο κινητό για τη συναίνεση της παραχώρησης των στοιχείων του πελάτη σε έναν πάροχο, θα μπορούν οι πολίτες να αλλάζουν άμεσα εταιρεία. Θα ακολουθήσουν τηλεπικοινωνίες και ασφάλειες. Στόχος μας είναι να γίνει η εξυπηρέτηση των πολιτών πιο απλή και γρήγορη", σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου.

Πηγή: sepe.gr

Επιστήμη - ΡΟΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ